Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-10-18, 18:46
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:

Mannen bestrider uppsägningen. Han motiverar behovet av en extra lägenhet bland annat med att han jobbar kvälls- och nattskift och därför behöver någonstans att sova där han varken stör eller störs av sina barn.

I ett mejl till Vätterhems ombud berättar han också att han är mycket intresserad av aktiehandel och lägger mycket tid på det.

”Då behöver jag jobba i en lugn och tyst miljö utan yttre påverkan av familj och små barn”, skriver mannen bland annat.

Som ett tredje skäl till varför han borde få behålla lägenheten anger mannen att han hoppas att hans mamma som bor i ett annat land snart ska kunna komma och hälsa på familjen en längre period. Hon behöver då någonstans att bo.

https://www.hemhyra.se/nyheter/hyres...l-aktiehandel/

Klart Babben ska få ha en hyresrätt för att bedriva aktiehandel i, så han inte störs av sin avkomma. Ett par schyssta hörlurar med noise cancelling duger inte när pappa ska köpa aktier.

Om den förklaringen inte duger så måste ju hans frodiga morsa som ska stanna en längre tid ha en egen lägenhet när hon kommer som välfärdsturist

En man så svart i ett land så vitt
Kan inte skilja på ditt eller mitt
Och våra lagar dom skiter han i
Ett mångkulturellt hyckleri

Vad tycker Flashback?
Citera
2024-10-18, 18:52
Medlem
IRMEs avatar
Det här rör sig om allmännyttan och således så är det våra skattemedel som använts för att se till att folk har rimliga boenden. Då ska man inte få ha flera, i min mening. Hade det varit en privat hyresvärd skulle jag nog inte bry mig, men det skulle nog inte hyresvärden då heller såvida boendet sköts bra.
Citera
2024-10-18, 19:02
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf

Klart Babben ska få ha en hyresrätt för att bedriva aktiehandel i, så han inte störs av sin avkomma. Ett par schyssta hörlurar med noise cancelling duger inte när pappa ska köpa aktier.

Om den förklaringen inte duger så måste ju hans frodiga morsa som ska stanna en längre tid ha en egen lägenhet när hon kommer som välfärdsturist

En man så svart i ett land så vitt
Kan inte skilja på ditt eller mitt
Och våra lagar dom skiter han i
Ett mångkulturellt hyckleri

Vad tycker Flashback?

Jag tycker du ska förklara vart du fått det ifrån att det handlar om en "babbe"? I min värld låter det nästan mer troligt att det är en svensk och att mamman kanske flyttat ner till Spanien eller liknande vilket inte är helt ovanligt att svenska pensionärer gör.

Känns som att du förutsätter något som kanske inte stämmer. Nu är väl de som citerar Jocke Karlsson inte de mest begåvade, men ändå...
Citera
2024-10-18, 19:04
Medlem
Citat:

Nu är du lite rätt snett på det när du försöker göra dig lustig över denna situationen.

Om det nu var att han hyrt lägenheten för att bedriva aktiehandeln och han betalar hyran så finner jag det inte alls orimligt med en lägenhet för det. Skulle du själv tycka det var rimligt att tvingas jobba i hemmet med ungar springandes runt dig hela dagarna?

Dock så verkar synen på de faktiska omständigheterna gå isär lite. Hyresvärden hävdar att någon annan bor där, men nädå det kommenterar du inte. Hyresvärden har troligen dessutom hyrt ut lägenheten som bostad, men hyresvärden hävdar att han använder den till annat, men nädå inte heller det kommenterar du på.
Citera
2024-10-18, 19:05
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Han blir garanterat av med lägenheten.

Det är helt otroligt vilka påhittade historier folk kommer med när dom är påkomna.
Citera
2024-10-18, 19:41
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic

Om det nu var att han hyrt lägenheten för att bedriva aktiehandeln och han betalar hyran så finner jag det inte alls orimligt med en lägenhet för det. Skulle du själv tycka det var rimligt att tvingas jobba i hemmet med ungar springandes runt dig hela dagarna?

Nej, jag tycker inte det är rimligt att en jävla sprätt med bostadsrätt använder en hyresrätt för sin hobby i ett land med bostadsbrist. Hans djävla problem att han skaffat ungar. Han kan köpa hörselkåpor om hans ouppfostrade horungar inte kan dämpa sig i möblerade rum.

Citat:
Dock så verkar synen på de faktiska omständigheterna gå isär lite. Hyresvärden hävdar att någon annan bor där, men nädå det kommenterar du inte.

Irrelvant vad som påstås när de inte kan bevisa sitt påstående.

Citat:
Hyresvärden har troligen dessutom hyrt ut lägenheten som bostad, men hyresvärden hävdar att han använder den till annat, men nädå inte heller det kommenterar du på.

Fittnylle erkänner själv att han använt lägenheten som hobbyrum. Bostaden är uthyrd som bostad: inte som kontor.
Citera
2024-10-18, 19:41
Medlem
Hyr han ut den ena lägenheten till ockerhyra? Och vilka bor där? Två adresser för att få mera bidrag?
Citera
2024-10-18, 19:49
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Jag tycker du ska förklara vart du fått det ifrån att det handlar om en "babbe"? I min värld låter det nästan mer troligt att det är en svensk och att mamman kanske flyttat ner till Spanien eller liknande vilket inte är helt ovanligt att svenska pensionärer gör.

Känns som att du förutsätter något som kanske inte stämmer. Nu är väl de som citerar Jocke Karlsson inte de mest begåvade, men ändå...

Du dissar Jocke Karlsson, men jag ger dig pluspoäng för att du öht känner till Jocke Karlsson.

I övrigt så känns det hela väldigt babbigt. Ungar i lägenheten som stör så pass mycket att pappsen inte kan sitta framför en dator och lattja med aktier (läs: inavlade damp-barn), ett scenario där svensken härdar ut.

Och mamma bor utomlands, men ska komma och hälsa på i Sverige i flera månader. Så hon ska överge sig lägenheten i Spanien i flera månader, så vem som helst kan sno den? Och hon i sann svensk anda anser att hennes son ska skaka fram en extern hyresrätt till henne, trots att hon som svensk rimligen borde veta hur bostatdssitustionen ser ut i Sverige?

Nah, det känns helt enkelt babbish. I synnerhet med de efterblivna ursäkterna/anledningarna.

F ö, är du nån slags självhatande vit människa som aldrig upplevt babberiet?
Citera
2024-10-18, 21:13
Medlem
Citat:
Nej, jag tycker inte det är rimligt att en jävla sprätt med bostadsrätt använder en hyresrätt för sin hobby i ett land med bostadsbrist. Hans djävla problem att han skaffat ungar. Han kan köpa hörselkåpor om hans ouppfostrade horungar inte kan dämpa sig i möblerade rum.

Resonerar du samma sak gällande din arbetsgivare (om du nu har någon)? Det är inte rimligt att någon jävla sprätt med vad-nu-för-bostad-han-har använder en hyresrätt för sin hobby i ett land med bostadsbrist. Hans djävla problem att han skaffat ungar. Han kan köpa hörselkåpor om hans ouppfostrade horungar inte kan dämpa sig i möblerade rum?

Citat:
Irrelvant vad som påstås när de inte kan bevisa sitt påstående.

Jag har inte koll på vad som är bevisat i fallet. Har du?

Citat:
Fittnylle erkänner själv att han använt lägenheten som hobbyrum.

Öh, nej det har han inte gjort. Det finns inget som säger att aktiehandel är att betrakta som hobby och därmed lokalen att betrakta som hobbyrum.

Citat:
Bostaden är uthyrd som bostad: inte som kontor.

Men nota bene det var inte det du for efter i TS. Dessutom är det heller inte det som hyresvärden verkar fara efter heller.
Citera
2024-10-18, 21:23
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Resonerar du samma sak gällande din arbetsgivare (om du nu har någon)? Det är inte rimligt att någon jävla sprätt med vad-nu-för-bostad-han-har använder en hyresrätt för sin hobby i ett land med bostadsbrist. Hans djävla problem att han skaffat ungar. Han kan köpa hörselkåpor om hans ouppfostrade horungar inte kan dämpa sig i möblerade rum?

Citerade du fel nu? Tror du jag bryr mig om min arbetsgivare eller vad? Den feta idioten kan brinna inne, så mycket bryr jag mig.

Citat:
Jag har inte koll på vad som är bevisat i fallet. Har du?

Ja, det är inte bevisat att lägenheten hyrts ut i andra hand. Övriga anklagelser erkänns.

Citat:
Öh, nej det har han inte gjort. Det finns inget som säger att aktiehandel är att betrakta som hobby och därmed lokalen att betrakta som hobbyrum.

Läs artikel igen din svagsinta hjonfitta.

"I ett mejl till Vätterhems ombud berättar han också att han är mycket intresserad av aktiehandel och lägger mycket tid på det."

Hans privata djävla intresse är inte ett jobb.
Han kan sitta i en skrubb i sin lägenhet och leka börsmäklare om det nu är så djävla intressant.

Citat:
Men nota bene det var inte det du for efter i TS. Dessutom är det heller inte det som hyresvärden verkar fara efter heller.

Vad Fan vet du om det? Vad jag "var ute efter" är att en fitta med bostadsrätt utnyttjar allmännyttan för sin hobby för att han inte står ut med sina ouppfostrade horungar.
Citera
2024-10-18, 21:27
Medlem
Venators avatar
Citat:
Nu är du lite rätt snett på det när du försöker göra dig lustig över denna situationen.

Dock så verkar synen på de faktiska omständigheterna gå isär lite. Hyresvärden hävdar att någon annan bor där, men nädå det kommenterar du inte. Hyresvärden har troligen dessutom hyrt ut lägenheten som bostad, men hyresvärden hävdar att han använder den till annat, men nädå inte heller det kommenterar du på.

Jag håller med om att det är rimligt att han hyr en arbetsplats för sin aktiehandel. I så fall ska han hyra en kontorslokal, inte en bostadslägenhet.
Citera
2024-10-18, 21:31
Medlem
Citat:
Citerade du fel nu? Tror du jag bryr mig om min arbetsgivare eller vad? Den feta idioten kan brinna inne, så mycket bryr jag mig.

Så du tycker det vore helt i sin ordning att sitta och jobba hemma vid hans köksbord med eventuella glin springandes omkring? Du kan ju alltid ta på dig hörselkåpor om det skulle bli för högljutt.

Citat:
Läs artikel igen din svagsinta hjonfitta.

Jag har läst artikeln, och sluta kalla folk för saker. Det brukar vara ett tecken på att argumenten tryter. Då vore det bättre av dig att lägga ner ifall så är fallet.

Citat:
"I ett mejl till Vätterhems ombud berättar han också att han är mycket intresserad av aktiehandel och lägger mycket tid på det."

Hans privata djävla intresse är inte ett jobb.

Många som driver näringsverksamhet är intresserade eller rent av mycket intresserade av det de sysslar med. Menar du med din logik att alla företagare egentligen bara håller på med hobbyverksamhet? Det samma kan ju gälla många som har vanlig anställning också.

Citat:
Vad Fan vet du om det? Vad jag "var ute efter" är att en fitta med bostadsrätt utnyttjar allmännyttan för sin hobby för att han inte står ut med sina ouppfostrade horungar.

Vad jag vet om det? Jo jag kan läsa innantill vad du skriver i TS. Svårare än så är det inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in