Citat:
Ursprungligen postat av
Venator
Den här personen i Sydamerika som har tillgång till huset och ska hjälpa dig antar jag ska ha en andel av dina 3000 kr per månad och ju mer jobb som ligger på honom desto mer tänker jag att han vill ha? Har du med det i kalkylen och har du ett avtal med honom? Vad gör du han han byter lås i huset och hotar med polis om du vill in?
Jag måste räkna bort han, det är för svårt för han greja med riggen, med motiveringen att det är för svårt för mig också. Jag får skrinlägga idéen om inget exceptionellt uppkommer.
Jag trodde jag skulle kunna gå plus-minus-noll enbart genom att bryta någon valuta ifall jag behövt betala elräkningen. Budgeten var att förtjänsten på något coin skulle vara just att jag hoppar elräkningen. Då jag misstänker att många i dag tjänar någon dollar per månad eftersom elen äter upp deras förtjänst.
Jag hade heller inte kunskapen att en potential rigg drar som 150-200 kylskåp, jag misstänker det uttaget kan få elbolaget att reagera men jag vet inte. Jag har bett om uppgiften hur många ampere som säkringen till huset är på och frågan om hur många watt det går ta ut.
Jag tror jag bör gå med i en mining-pool istället som han veteranen i tråden länkade till. Även om mining sägs fått en uppgång just nu 2024, riggar som stått har återigen tagits i bruk, men vet gör jag inte.
Jag fick frågan i tråden hur utrymmet är: Det är fuktfritt och håller relativt normal rumstemperatur, möjligen det kan bli 25 -27 grader inomhus sommarmånaderna. Övrig tid på året är det vanlig svensk rumstemperatur.