Ganska ofta i klagotrådar kommer foliehattarna fram och gormar om att "alla moderatorer håller varandra om ryggen och ändrar sig aldrig. Det är fan helt omöjligt att resonera med dem och de erkänner aldrig att de har fel". Då kan man länka den här tråden till dem.
För att ha lite klara motbevis mot detta så tänkte jag att vi kunde ha en samlingstråd där sådant har hänt. Så det är två typer av trådar som ska länkas här.
1. Trådar där varningen lyfts. Skriv gärna om det är av just den moderatorn eller admin.
2. Trådar där minst en moderator inte håller med om att varningen är korrekt. (Om det inte handlar om något så trivialt som att varningen var rätt men för fel regel för att mod hade klickat fel vid varningen)
3. PM-konversationer där varningen lyfts (ifall det inte blev en klagotråd, men var då noga med att få med hela PM-konversationen eller iaf alla relevanta delar)
4. Eller annat som kan anses falla inom samma ämne.
Jag börjar med en där moderatorn Proton själv lyfte sin varning:
Och här lyfter Maviel en varning, men utan att radera inlägget.
En där mod NewDeer lyfte en varning efter diskussion i PM. Har censurerat användarnamnet som nämns, då det här var en varning för 1.06
Fyll på med mer
För att ha lite klara motbevis mot detta så tänkte jag att vi kunde ha en samlingstråd där sådant har hänt. Så det är två typer av trådar som ska länkas här.
1. Trådar där varningen lyfts. Skriv gärna om det är av just den moderatorn eller admin.
2. Trådar där minst en moderator inte håller med om att varningen är korrekt. (Om det inte handlar om något så trivialt som att varningen var rätt men för fel regel för att mod hade klickat fel vid varningen)
3. PM-konversationer där varningen lyfts (ifall det inte blev en klagotråd, men var då noga med att få med hela PM-konversationen eller iaf alla relevanta delar)
4. Eller annat som kan anses falla inom samma ämne.
Jag börjar med en där moderatorn Proton själv lyfte sin varning:
Citat:
Jag är inte påtänd.
Efter att ha kikat igenom tråden och frågeställningen ytterligare en gång inser jag nu att det trots allt har en plats i tråden.
Jag har haft en massa annat för mig och kanske inte läst PMen speciellt noga, dessutom har jag en tendens att inte läsa PM som innehåller påhopp och andra invektiv speciellt noga.
Med det sagt kan jag lyfta varningen.
Efter att ha kikat igenom tråden och frågeställningen ytterligare en gång inser jag nu att det trots allt har en plats i tråden.
Jag har haft en massa annat för mig och kanske inte läst PMen speciellt noga, dessutom har jag en tendens att inte läsa PM som innehåller påhopp och andra invektiv speciellt noga.
Med det sagt kan jag lyfta varningen.
Och här lyfter Maviel en varning, men utan att radera inlägget.
Citat:
Vi har diskuterat detta i kollegiet och förstår att TS hade som avsikt att sänka användarens resonemang med hjälp av retorik och ironi. Dock riktar TS med detta fokus topic enbart mot den han bemöter och håller sig inte till topic. Inlägget förblir därför raderat - men jag lyfter bort varningen.
Citerar dig SvenHelsing eftersom du lite var inne på detta.
Citerar dig SvenHelsing eftersom du lite var inne på detta.
En där mod NewDeer lyfte en varning efter diskussion i PM. Har censurerat användarnamnet som nämns, då det här var en varning för 1.06
Citat:
Ha en bra natt! /NewDeer
Ursprungligen postat av NewDeer
Citat:
Tackar, och förlåt än en gång. Det var som sagt jävligt klantigt av mig.
Sånt händer
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Citat:
Var väl mest ***** som hade svarat, och jag bryr mig föga om de försvinner
Citat:
Ja, det är ok - men svaren är också raderade, så att du vet.
Citat:
Antar att det är ok att jag postar om samma meddelande, fast med första meningen borttagen?
Ämne: Hur vet admin att toleransen för trams på forumet är just rätt?
Regel: 1.06 - Användarnas anonymitet
Moderatorerna kommer rösta om huruvida inlägget bryter mot forumets regler, och om så är fallet kan påföljden bli varning, avstängning eller bannlysning. I fall där det är helt uppenbart vilken åtgärd som är tillämplig kan åtgärden verkställas mycket kort tid efter upplagd omröstning.
Citat:
Om vi bortser från mobbarmentaliteten så påminner du faktiskt rätt mycket om ****** om jag ska vara ärlig. Vet inte om det är din avsikt, men du framstår som att du sitter på ganska höga hästar. Jag kan inte riktigt se några sakliga argument bakom ditt förslag, utan allt kokar mest ner till att du inte tycker att vissa sätt att uttrycka sig på är tillräckligt vuxet.
Tycker det illustreras en del av det exempel du valde också. Notera att det inte verkar vara just någon i tråden som håller med dig om det exemplet, men trots det finns det många som vill bli av med mer trams.
Det är en sak jag tycker är lite oklar. Är det hela inlägget du tycker är tramsigt, eller bara första stycket?
Tycker det illustreras en del av det exempel du valde också. Notera att det inte verkar vara just någon i tråden som håller med dig om det exemplet, men trots det finns det många som vill bli av med mer trams.
Det är en sak jag tycker är lite oklar. Är det hela inlägget du tycker är tramsigt, eller bara första stycket?
Regel: 1.06 - Användarnas anonymitet
Moderatorerna kommer rösta om huruvida inlägget bryter mot forumets regler, och om så är fallet kan påföljden bli varning, avstängning eller bannlysning. I fall där det är helt uppenbart vilken åtgärd som är tillämplig kan åtgärden verkställas mycket kort tid efter upplagd omröstning.
Tackar, och förlåt än en gång. Det var som sagt jävligt klantigt av mig.
Ha en bra natt! /NewDeer
Fyll på med mer
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-10-23 kl. 02:05.
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-10-23 kl. 02:05.