Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 14:08
  #13
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Med helheten menar jag att det beror på hur denne är som person och om jag då även är attraherad av denne. Det är inte själva kroppen som jag går igång på.
Där är män och kvinnor olika. Män går igång på den kvinnliga kroppen. Kvinnor går inte igång på den manliga kroppen. Utan personligheten? Hur kan man få vilja suga kuk och hålla på?
Citera
Igår, 14:09
  #14
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Många kvinnor tycker att andra kvinnor är vackra nakna.. Det tror jag inte att så många män skulle säga om andra män. Och det framstår jag.

De gånger jag tvingas beblanda mig med nakna karlar på offentliga inrättningar slås jag ofta av, att det finns en del attraktiva manskroppar, och att jag verkligen förstår vad kvinnor ser i dessa. Nej, jag är inte böckling och har en kvinna jag trivs med.

Jag vet även andra män, som tycker andra män är vackra och stiliga nakna. Ingen av dessa är heller böcklingar. Ditt resonemang haltar, verkligen.

Edit: Kvinnor går inte igång på den manliga kroppen? Prosit! Från vilket universum härstammar du?
Citera
Igår, 14:09
  #15
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Varje gång jag är på badhuset så tänker jag alltid "hur kan kvinnor vara attraherade av den manliga kroppen?". Det är ju vansinnigt. Penisen, pungen, den stela håriga kroppen. Det spretiga håret ovanför kuken... Haha fy fan.

Kan någon förklara för mig vad som är attraktivt med en naken man?
Vad menar du? Skolkade du helt från sexualkunskapen i skolan?

Vi uppfattar det andra könet dom attraherande på en mängd olika vis, de flesta har en fallenhet för att uppskatta symmetri och ungdomlighet, friskhet och vitalitet och virilitet. Sedan finns det en mängd mer personliga psykologiska skäl till varför vissa exempelvis tänder på enskilda kroppsdelar. Att du inte gör det för män betyder inte annat än att du är heterosexuell.

Att du inte inser att du skulle kunna titta in i ett normalt duschrum för kvinnor och se samma sorts kroppar och ställa exakt samma frågor är dock mer anmärkningsvärt.

När du tittar in i ett duschrum och ser de nakna kropparna så ser du verkligheten avskalad från alla ytliga attribut vi använder för att visa vem vi är och vad vi har för status och andra delar som också får det motsatta könet att bli attraherade av oss.

En titt i aktuella ämnen listade en tråd som ger en liknade syn, men för kvinnor;

(FB) Varför är alla attraktiva tjejer på tinder 18-22?
__________________
Senast redigerad av BrotherXII Igår kl. 14:15.
Citera
Igår, 14:14
  #16
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
De gånger jag tvingas beblanda mig med nakna karlar på offentliga inrättningar slås jag ofta av, att det finns en del attraktiva manskroppar, och att jag verkligen förstår vad kvinnor ser i dessa. Nej, jag är inte böckling och har en kvinna jag trivs med.

Jag vet även andra män, som tycker andra män är vackra och stiliga nakna. Ingen av dessa är heller böcklingar. Ditt resonemang haltar, verkligen.

Edit: Kvinnor går inte igång på den manliga kroppen? Prosit! Från vilket universum härstammar du?
Men vad exakt gör en naken man stilig skulle du säga?

Det finns en kvinna i denna tråden som bekräftar att hon inte finner manskroppen attraktiv. Så helt fel kan jag inte ha?
Citera
Igår, 14:16
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Varje gång jag är på badhuset så tänker jag alltid "hur kan kvinnor vara attraherade av den manliga kroppen?". Det är ju vansinnigt. Penisen, pungen, den stela håriga kroppen. Det spretiga håret ovanför kuken... Haha fy fan.

Kan någon förklara för mig vad som är attraktivt med en naken man?

En man med en kropp som en klassisk grekisk staty är ju objektivt något vackert. Men du behöver öva på något som kallas inlevelseförmåga.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Inle...3%B6rm%C3%A5ga
Citera
Igår, 14:17
  #18
Medlem
Ektomorfens avatar
Ska man se det från det perspektivet är väl egentligen inte en kvinnokropp attraktivare? Två hängiga påsar med fett på bröstet och ett hårigt hål mellan benen?

Nu är jag inte bög och finner den kvinnliga kroppen otroligt vacker men men
Citera
Igår, 14:19
  #19
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Varje gång jag är på badhuset så tänker jag alltid "hur kan kvinnor vara attraherade av den manliga kroppen?". Det är ju vansinnigt. Penisen, pungen, den stela håriga kroppen. Det spretiga håret ovanför kuken... Haha fy fan.

Kan någon förklara för mig vad som är attraktivt med en naken man?

Kvinnor attraheras inte fysiskt av män på samma sätt som män gör för kvinnor.
Citera
Igår, 14:21
  #20
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
En man med en kropp som en klassisk grekisk staty är ju objektivt något vackert. Men du behöver öva på något som kallas inlevelseförmåga.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Inle...3%B6rm%C3%A5ga
Tro mig. Jag försöker. Men i just denna frågan har jag mycket svårt att förstå.
Citera
Igår, 14:22
  #21
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Kvinnor attraheras inte fysiskt av män på samma sätt som män gör för kvinnor.
Exakt! Det är detta jag menar. Men om en kvinna ska ha sex med en man så måste det väl finnas sexuell attraktion för kroppen man ligger med. Eller?
Citera
Igår, 14:24
  #22
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Men vad exakt gör en naken man stilig skulle du säga?

Det finns en kvinna i denna tråden som bekräftar att hon inte finner manskroppen attraktiv. Så helt fel kan jag inte ha?

Du kan ju inte basera det hela på en kvinnas röst? Jag har som sagt aldrig hört detta, tvärtom. Kvinnor attraheras av den manliga kroppen på samma vis som män attraheras av den kvinnliga. Det är min erfarenhet.

Frågan du ställer är aningen märklig. Män attraheras (som regel) av kvinnliga former, kvinnor attraheras (som regel) av manliga dito. Inte konstigare än så. Att du som man inte attraheras av - eller förmår se det objektivt sköna - hos en manskropp, tyder på en bristande objektiv förmåga ihop med att du är väldigt heterosexuell? Kanske även lite för ung för att fullt ut blomma ut i huvudet och se detta (inget illa ment)?
Citera
Igår, 14:26
  #23
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Du kan ju inte basera det hela på en kvinnas röst? Jag har som sagt aldrig hört detta, tvärtom. Kvinnor attraheras av den manliga kroppen på samma vis som män attraheras av den kvinnliga. Det är min erfarenhet.

Frågan du ställer är aningen märklig. Män attraheras (som regel) av kvinnliga former, kvinnor attraheras (som regel) av manliga dito. Inte konstigare än så. Att du som man inte attraheras av - eller förmår se det objektivt sköna - hos en manskropp, tyder på en bristande objektiv förmåga ihop med att du är väldigt heterosexuell? Kanske även lite för ung för att fullt ut blomma ut i huvudet och se detta (inget illa ment)?
Jag har hört det här från många kvinnor. Denna frågan har jag diskuterat mer eller mindre på många fester genom åren när jag var yngre (en hint till dig att jag inte alls är är ung).
Citera
Igår, 14:27
  #24
Medlem
Man kan ju konstatera att kuken rent estetiskt är betydligt vackrare än fittan. En kuk är symmetrisk, en fitta ser mest ut som överkokta köttslamsor. Rent visuellt är en fitta riktigt vidrig, särskilt på äldre kvinnor (30+). Det är väl därför alla feminister försöker få bort fittskammen som finns där av naturliga skäl.

En fitta KÄNNS bra, men VISUELLT är den äcklig som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in