Citat:
Vad är det för bedömning ni menar hovrätten ska göra annorlunda? Att plötsligt tro på ALLA hennes berättelser och måla upp en bild av upprepade våldtäkter? Eller solla bort alla lögner så vi har 1 officiell historia?
Sanningen kommer alltid fram och hade jag varit målsägande så skulle jag verkligen tagit en jävligt stark funderare om att överklaga detta för konsekvenserna kommer bli högre om det brister i hovrätten också. Kan man inte hålla sig på en och samma linje så blir det svårt att bygga en trovärdighet. Det är i högsta grad allvarliga anklagelser och inget att dalta runt och utmana ödet med.
Nu är vi inte bara ett par Flashback-skribenter som hävdar att G och T är oskyldiga - nu är inte ens Tingsrätten så säkra på sin sak som er Flashback nämndemän, åklagare och domare.
Sanningen kommer alltid fram och hade jag varit målsägande så skulle jag verkligen tagit en jävligt stark funderare om att överklaga detta för konsekvenserna kommer bli högre om det brister i hovrätten också. Kan man inte hålla sig på en och samma linje så blir det svårt att bygga en trovärdighet. Det är i högsta grad allvarliga anklagelser och inget att dalta runt och utmana ödet med.
Nu är vi inte bara ett par Flashback-skribenter som hävdar att G och T är oskyldiga - nu är inte ens Tingsrätten så säkra på sin sak som er Flashback nämndemän, åklagare och domare.
Du får väl läsa domen. Och den skiljaktiga meningen. Det var två nämndemän som ansåg att bevisningen inte höll. Och en nämndeman samt rådmannen (som är juridiskt utbildad) som var av skiljaktig mening:
"Skiljaktig mening
Ordföranden och nämndemannen C är skiljaktiga och anför:
Enligt vår mening talar förekomsten av de många blåmärkena på Sekretess A:s
kropp mycket starkt för att hon utsatts för den hårdhänta behandling från de
tilltalades sida som hon berättat om, en behandling som knappast förekommer
vid frivilliga samlag. Blåmärkena har enligt det ingivna rättsintyget uppkommit
genom trubbigt våld och vid den tid som Sekretess A uppgett.
Några av blåmärkena kan naturligtvis ha uppkommit när Tim lyfte upp
Sekretess A tidigare under kvällen men med till visshet gränsande sannolikhet
långtifrån alla.
Vidare talar Sekretess A:s nuvarande mycket dåliga psykiska
mående med utomordentlig styrka för att hon under den aktuella natten varit
utsatt för en sådan traumatisk upplevelse som hon skildrat. Antagandet att ett
”dissande” från Gustavs sida – det är f ö inte klarlagt att han ”dissat” henne skulle ha framkallat hennes nuvarande dåliga psykiska mående framstår som
helt orimligt; hon hade ju ingen djupare relation med honom. Beträffande
majoritetens påpekande att de uppgifter som Sekretess A lämnat vid
huvudförhandlingen i vissa delar skiljer sig från de uppgifter om
händelseförloppet som hon enligt några personer, vilka hörts som vittnen i
målet, lämnat till dem anser vi att denna diskrepans som avser oväsentliga
detaljer saknar betydelse vid bedömningen av Sekretess A:s trovärdighet."
-----
Dvs.: 50% ville fälla, 50% ville fria. Så det var ingen enig Tingsrätt.
Och av de två som ville fälla, så ingick alltså den enda med juridisk kompetens: rådmannen.
Jag tror starkt på överklagan till Hovrätten. Om nu målsägande orkar ta det en vända till, med tanke på hur psykiskt dåligt hon mår efter händelsen och med tanke på vilken skit hon fått utstå med tanke på anmälan. Outats här bland annat.