• 7
  • 47
  • 56
  • 57
  • 58
  • 67
  • 107
2024-12-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purrfect70
Jag tror inte det blir ”grov” våldtäkt av detta.
Visst har BO massa blåmärken, men nja.
Tror inte jag heller inte
Citera
2024-12-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Ja jag har ju hela tiden trott att åklagaren hade gott om tex fysiska bevis eftersom dom varit häktade heka tiden. Dessutom med restriktioner.

Nu fick iaf jag bilden av att bevisläget är rätt tunt.
Ja inte blir detta grov våldtäkt
Citera
2024-12-21, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quenn
Ja inte blir detta grov våldtäkt

Är du nöjd?
Citera
2024-12-21, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bropelare
Är du nöjd?
Nöjd?
Citera
2024-12-21, 01:00
Medlem
I FUPen inga skador i underlivet? M skulle haft skador både där och i munnen även finnas M’s egena hår inuti henne Ser det fortfarande som en 3kant och tror inte detta blir grov våldtäkt!
Vad tror ni?
Citera
2024-12-21, 01:44
Medlem
Citat:
I FUPen inga skador i underlivet? M skulle haft skador både där och i munnen även finnas M’s egena hår inuti henne Ser det fortfarande som en 3kant och tror inte detta blir grov våldtäkt!
Vad tror ni?

Har bara läst första delen än så länge. Men är ärligt osäker på om dom kommer bli dömda alls. Trodde dom hade hur mycket bevis som helst mot dom eftersom att dom varit häktade under längre tid med så pass strikta restriktioner. Tycker det är mycket som inte går ihop sig i hennes förhör och att hon ändrar sig mycket.
Citera
2024-12-21, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiacalen
Har bara läst första delen än så länge. Men är ärligt osäker på om dom kommer bli dömda alls. Trodde dom hade hur mycket bevis som helst mot dom eftersom att dom varit häktade under längre tid med så pass strikta restriktioner. Tycker det är mycket som inte går ihop sig i hennes förhör och att hon ändrar sig mycket.
Håller helt med dig det är mycket som inte går ihop som ex hon har köpt droger men hon har inte tagit något själv ändå va det M som hämtade samt betalade för det som ex G hade sagt att T behövde en tjej hon säger att dom kunde ha en 4a men sen åkte ju hennes vän hem och M säge men de va ett skämt

Men man får avvakta till 3-9-10 Jan för att se vad som händer
Citera
2024-12-21, 06:34
Medlem
Citat:

Det stod i något dokument under häktningen att det rubricerades som grov pga att dom två gjort det i samförstånd och att BO varit i ett extra utsatt läge pga det. Och det stämmer ju.
Citera
2024-12-21, 06:52
Medlem
Citat:
Håller helt med dig det är mycket som inte går ihop som ex hon har köpt droger men hon har inte tagit något själv ändå va det M som hämtade samt betalade för det som ex G hade sagt att T behövde en tjej hon säger att dom kunde ha en 4a men sen åkte ju hennes vän hem och M säge men de va ett skämt

Men man får avvakta till 3-9-10 Jan för att se vad som händer

Jag känner ingen av dessa personen som figurerar i denna FUP:en, men jag har läst många FUP och håller med om att BO är rörig och även om det inte ska påverka utfallet för henne så hade hon ju helt klart vunnit poäng på att vara ärlig om drogerna. Alla förstår ju att hon ljuger och det är inte bra för hennes trovärdighet som helhet att göra så.

G och T är betydligt mer raka i sina svar och jag får inte alls känslan av att dom ljuger.

Väldigt konstigt att åklagaren väljer att ha med den där filmen som T hade på sin mobil. Känns bara som ett sätt att försöka utmåla honom som en dålig person. Att ha sex med många olika och ofta är inget brottsligt.

Får inte alls ihop heller varför MGM har fått sitta häktade med såna restriktioner så länge. Vilka bevis skulle dom förstört under tiden tänker dom? Ingen har ju påstått att "våldtäkten" tex filmats eller så.
Citera
2024-12-21, 07:59
Medlem
Citat:

Citat:
Tror inte jag heller inte

Det kallas alltid grov våldtäkt när det är fler förövare än en. Vilket det var i detta fallet.

"Grov våldtäkt
Grov våldtäkt regleras i 6 kap, 1 § tredje stycket BrB. I fall av grov våldtäkt så döms personen till fängelse i lägst fem år och högst tio år.

När det är fråga om grov våldtäkt så finns det tre omständigheter som är värda att beakta extra mycket: våldet eller hotet har varit av särskilt allvarlig art, fler än en har förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet (s.k. gruppvåldtäkt) & gärningsmannen har visat särskild hänsynslöshet eller rådighet."

Källa: https://lawline.se/answers/skillnade...-grov-valdtakt
Citera
2024-12-21, 08:08
Medlem
Citat:
Vad tror ni?

Målsägande skriver klart och tydligt i sms till sin vän att den ena ville hon ha sex med (honom som hon haft en sexuell relation med tidigare) men den andra ville hon inte ha sex med. Men han hade det med henne ändå vilket är = våldtäkt.

Nej, det ser verkligen inte ut som en trekant, utan som samtyckande sex med den ena och våldtagen av den andra. Vilket i princip "godkänds" av den hon vill ha sex med = han blir också förövare. Och därmed räknas det som grov våldtäkt, då det är fler än en förövare.

Rodnad i hårbotten och flertalet blåmärken. Är det jag kan utläsa.
Citera
2024-12-21, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maninthesky
Efter man läst fup, så vet man ju inte vad man ska säga eller tro riktigt... porrfilmsinspirerat samlag... eller vad... Det är något ruttet med detta... samt gonorré🙈

Jag läste din kommentar innan jag läste FUP. Blev förvånad när jag läste FUP, för där är det mycket mycket tydligt att hon inte ville ha sex med den ena. Han trängde sig ju mest på, när hon hade samtyckande sex med den andra. Obehaglig läsning.

Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Ja jag har ju hela tiden trott att åklagaren hade gott om tex fysiska bevis eftersom dom varit häktade heka tiden. Dessutom med restriktioner.

Nu fick iaf jag bilden av att bevisläget är rätt tunt.

Kanske för att de två inte skulle kunna snacka ihop sig?

Målsägande skriver till sin vän att hon ville ha sex med den ena, men inte med den andra. Han trängde sig på utan samtycke = våldtäkt. Hon har flertalet blåmärken och rodnad i hårbotten.
Citera
  • 7
  • 47
  • 56
  • 57
  • 58
  • 67
  • 107

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto