Jag tycker att nivån bör ha ett namn som reflekterar att användaren har vissa begränsningar.
Debutant är en synonym till nybörjare och novis, så jag tycker alla de passar lika illa.
Då tycker jag att Trainee eller Aspirant funkar bättre i så fall.
jag tänker att nivå 2 är en slags prövotid, klarar man den blir man fullvärdig.
Jag trodde bestämt att en avstängd medlem inte ens kan logga in på forumet. Stämmer inte det?
För då har en avstängd medlem inga rättigheter alls.
Ja, jag anser att medlemstiteln "Medlem" bör plockas bort helt och ersättas med ett annat ord. Samtliga olika statusar gäller för en medlem. Den som är nyregistrerad är medlem, den som är aspirant är medlem, den som är avstängd är också medlem.
Lite osäker på vad jag skrev, men vad jag tror/hoppas att jag menade var att titeln är just en titel, och som varandes en titel i ordets rätta bemärkelse så anger den den titulerades status. En snabb googling på titel ger förljande
Och det är precis det jag är ute efter. Medlemstieln skall indikera (spegla) medlemmens status. Det bör då vara direkt kopplat till medlemsnivån. Då blir det också enkelt att förklara för nya medlemmar, och enkelt för dem att förstå.
Det är jag med på. Inte heller den som är Banned är längre medlem (antar jag). Det visas då genom att medlemstiteln ersätts med orden "Avslutat konto" eller "Banned", eller "Utesluten" eller "Bannad".
Det är jag helt säker på att alla förstår innebörden av.
Regular. Lite tråkigt kanske, men ett ord som beskriver väldigt bra vilken status man har, tycker jag. Närmaste svenska översättningen i detta sammanahanget är nog fullvärdig, men även det som vi på svenska kallar "stammis". Man kan även tänka sig ord som "Betrodd", och använda "Stammis" för högsta nivån. "Betrodd" är ju bra i den andemeningen att man har passerat och klarat av prövoperioden som "Aspirant".
Ja visst, och det speglas då av Medlemstiteln menar jag. Om det inte gör det, så blir det förvirrande för medlemmarna. Och det är väl den situationen vi har idag, om jag fattat rätt.
Nyregistrerade kan inte posta.
Aspiranter kan inte PMa.
Betrodda har full tillgång till forumets alla normala funktioner.
Stammisar har tillgång till forumets utökade funktioner.
Hur enkelt som helst att förklara och alla och envar ser enkelt vilken status de själva har.
Funka tror jag absolut att de skulle göra. Medlemmarna skulle snabbt lära sig innebörden av dem. Men visst, jag förstår att Flashback vill ha "sina egna" titlar.
Och jag föreslår då som alternativ
1. Nyreggad
2. Aspirant
3. Betrodd
4. Stammis
Alla som är på forumet är väl ändå flashbackare
Men framförallt så föreslår jag att detta är både Medlemsnivå och Medlemstitel på samma gång. När någon medlems titel ändras tilllfälligt, eller permanent, pga olika regelbeivranden, så kan medlemsnivån behållas i bakgrunden men medlemstiteln ändras tillfälligt till den nya status som gäller, exvis Avstängd.
Avstängd är ett tydligt ord, tycker jag. Men det kan missuppfattas i den meningen att den som är avstängd är avstängd, punkt. Alltså att det inte är en temporär avstängning. Alternativet är då att istället använda ordet Timeout. Som ju är kutym inom politiken. Fast jag kan inte låta bli att tycka att Avstängd ändå är bättre, särskilt om man ska hålla sig till svenska ord.