Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-05, 23:13
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpelarAllanballan
Drar gränsen när min partner har kontakt på ett sett som inte är acceptabelt, dvs flörtigt med ord som snygging, sexig osv. Då har man ögon på fel håll.
Helt rätt, där går gränsen.
Citera
2024-12-07, 23:07
Medlem
swedishproffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Nej otrohet är en signal på att något är fel i förhållandet, om det beror på uppdämt behov av sex och inte brist på kärlek så går det att reparera.
Hmm vad jag menar är att om en partner för stunden inte är upplagd för sex och den andra bara är otrogen för sex, så reder man ut det.
Men är det känslor inblandat blir det knepigare, och då åker den otrogne ut med rasande fart.

Word.. otrohet händer inte om det är tipptopp hemma. Man söker otrohet för att man fattas något. Något man inte får hemma. Oftast sex och/eller närhet. Sen kanske man inte kan göra slut pga barn och ekonomi mm. Alla som säger "gör slut först" bla bla bla är aningen singlar sittandes på jävligt höga moraliska hästar eller saknar egna barn att ta hänsyn till. Livet är inte svart eller vitt. Oftast bara väldigt grått.
Citera
2024-12-11, 21:55
Medlem
bridgeblandnings avatar
Otrohet existerar inte. Ingen kan ha ensamrätt till en annan människa.
Citera
2024-12-12, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Otrohet existerar inte. Ingen kan ha ensamrätt till en annan människa.

Om man kommer överens om att det ska vara så, så går det ofc också att bryta mot.

I annat fall skulle inga avtal eller överenskommelser vara giltiga alls.
Citera
2024-12-14, 03:34
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det är såklart svårt att diskutera eftersom alla skalor är flytande och subjektiva, men jag blev förvånad vilket enormt gensvar det blev i en annan tråd där en man träffade en annan och ville lämna sin fru. Folk rasade, både över skilsmässan men än mer över att han begått äktenskapsbrott.

Å ena sidan kan det ju vara lustigt när vuxna människor beter sig som knallröda hysterikor som skriver med rasande tummar om karma, svek och omänskligt lidande, men det blir ju lätt väldigt mycket sådant.

Jag tycker inte det är en helt enormt stor grej om det skulle råka hända och jag tycker det är en del av livet. Sån är kärleken. Vi möts, vi älskar, det är rörigt och det händer ibland att man lämnar sin partner för någon annan. Detta är en åsikt som jag aldrig berättar för andra eftersom jag då skulle slås till marken av äcklade medmänniskor. Det kanske är fel men känns inte denna moral väldigt 90-tal och väldigt radhus?

Du beskriver två olika saker, men okej.
Otrohet är något som förekommer, visst, man blir förbannad känner sig sviken osv. Livet går vidare.

Att bli lämnad för någon annan när man lovat varandra trohet och lojalitet för livet, bla bla, kan kännas som ett större svek, för båda. Den ena kanske vägrar och ska därför hämnas, eller, så ska den första hämnas.

Nåja, sånt som händer, det beror väl lite på. Lovar man att vara med varandra för stunden eller för livet.
Citera
2024-12-15, 08:52
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Du beskriver två olika saker, men okej.
Otrohet är något som förekommer, visst, man blir förbannad känner sig sviken osv. Livet går vidare.

Att bli lämnad för någon annan när man lovat varandra trohet och lojalitet för livet, bla bla, kan kännas som ett större svek, för båda. Den ena kanske vägrar och ska därför hämnas, eller, så ska den första hämnas.

Nåja, sånt som händer, det beror väl lite på. Lovar man att vara med varandra för stunden eller för livet.
Tror inte det var det jag undrade riktigt men okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in