Svara
2024-11-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKompisSebbe
Läsa vadå för rapporter lol? ingen vet ju vad fan som är i dessa så kallade muscimol godisarna eller hur potenta de egentligen är.

Så hur tänker du egentligen. Vissa säger att de trippar sönder på 5mg medans vissa säger att de inte kände någonting alls av 25 mg.

Självrapporterna här, nej vi vet inte vad som finns inom dessa godisar och inte doseringen heller.

Dock så har en viss konsistens visats på Heros gummies där 1 gummy är extremt stark dos för många, medans vissa känner inte av det.

Insåg att min kommentar lät lite aggressiv, men huvudsakligen ville jag säga att individer måste vara försiktiga och endast pröva en pytteliten del av dessa godisar innan dom provar mer. Eftersom alla skriver att det är allt från 5mg till 25mg så måste man ha tankesättet att potensen kommer variera enormt.

Om vi kan bygga upp en del trippraporter här på samma dosering och godis så kan vi nog få ett rätt bra bas för hur man ska dosera för den specifika godisen (inte dom andra).
Citera
2024-11-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Jag måste återkomma hit med en varning.
Jag köpte en ny beställning från ett annan hemsida.
Det stod att varje gummie innehåller 5mg muscimol.
Jag tog 10mg alltså två godisar och gick in i en drogutlöst psykos i förrgår, hamnade på akuten.

Ruset var detsamma i grunden, alltså var det samma substans. Jag sade till ambulanspersonalen att det inte var en avsiktlig överdos och att min dos enligt utsagor ligger på 10 mg, alltså en måttlig dos.

Han svarade då att det inte regleras exakt hur mycket av det potenta ämnet som säljs. Om den så innehåller 5 eller 15 mg vid producering är inte stor skillnad men vid förtärning är det jättestor skillnad. Det kan vara en försäljningsstrategi att göra godiset mer potent.

Magic mushrooms space candy hette de jag köpte. Dessa borde ni som har intresse för att köpa muscimol online prova.
De stämmer alltså inte att de innehåller 5mg var utan de är antagligen mer potenta men man får ju mer för pengarna såklart.
Att hålla sig till samma produkt är ytterligare ett tips eftersom man då blir bekant med deras styrka och lär dig dosera korrekt.

Fyfan, hemskt ledsen att du fick den upplevelsen. Jag skulle nog säga att man ska undvika "space candy" eftersom bara på framsidan av paketet så står det massa buzzwords som "Nano-optimized" och "super potent formula".

Min egna upplevelse av Heros gummies (Nu låter det som jag är sponsrad av dom, det är jag icke) är att 1 godis för mig är en intensiv tripp (då är jag på SSRIs också så utan SSRIs skulle det vara en extremt intensiv tripp), en halv godis på SSRIs är som en mjuk lätt enkel tripp. Men detta kommer ju variera på personer och om de tar SSRIs, Kratom, osv.

Bra tips att man ska hålla sig till samma produkt, hoppas du tar hand om dig nu och tar en paus från att experimentera
Citera
2024-11-16, 21:32
Medlem
thecatfisters avatar
Aktiva ämnet verkar ju skifta enormt också. Från känsla av delirium och overklighet till att vissa trippar o får egodöd? O vissa känner inget? Does not compute.
Säkert mixat I någons garage med random Kina pulver från darknet.

Spela rysk roulette med sitt psyke verkar inte riktigt värt det.
Citera
2024-11-16, 21:46
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Men är det inte egentligen samma skit i alla dessa sk lagliga knark-gummies? Provat några ggr inkl. gummies och olja med påstått muscimol, tycker allt ger samma äckliga psykos-rus oavsett vad de påstås innehålla.

Tror inte att det finns någon ersättare för muscimol så förmodligen är det vad de innehåller.
Dock blandar de muscimolprodukter med lagliga THC ämnen ibland men då står det i innehållsförteckningen.
Citera
2024-11-16, 21:51
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
Fyfan, hemskt ledsen att du fick den upplevelsen. Jag skulle nog säga att man ska undvika "space candy" eftersom bara på framsidan av paketet så står det massa buzzwords som "Nano-optimized" och "super potent formula".

Min egna upplevelse av Heros gummies (Nu låter det som jag är sponsrad av dom, det är jag icke) är att 1 godis för mig är en intensiv tripp (då är jag på SSRIs också så utan SSRIs skulle det vara en extremt intensiv tripp), en halv godis på SSRIs är som en mjuk lätt enkel tripp. Men detta kommer ju variera på personer och om de tar SSRIs, Kratom, osv.

Bra tips att man ska hålla sig till samma produkt, hoppas du tar hand om dig nu och tar en paus från att experimentera

Ja, asså de där orden brukar man i vanliga fall bara kunna ignorera som vanlig försäljningspropaganda men i detta fallet så stämmer det.
Tänker bara ta föga en tredjedel nästa gång.
Det var jätteobehagligt rus, jag trodde jag var jagad o skulle bli utkastad ur ett fönster.
Sedan så behöver inte min reaktion motsvara majoritetens utan man kan ju reagera väldigt annorlunda på olika ämnen.
Citera
2024-11-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ja, asså de där orden brukar man i vanliga fall bara kunna ignorera som vanlig försäljningspropaganda men i detta fallet så stämmer det.
Tänker bara ta föga en tredjedel nästa gång.
Det var jätteobehagligt rus, jag trodde jag var jagad o skulle bli utkastad ur ett fönster.
Sedan så behöver inte min reaktion motsvara majoritetens utan man kan ju reagera väldigt annorlunda på olika ämnen.

Yeah :/, för mig så har jag provat H's gummies 3 gånger, alla tre gånger så har det varit en psykadelisk upplevelse som är likt svamp (fast mindre OEV), dom håller på samma tidslinje enligt psychonaut wiki också. Min andra upplevelse var utmanande där jag fick deala med ångestankar och reflektera kring ett breakup jag hade. Men skulle inte beskriva det som ett "psykos-rus" utan som en klassisk psykadelisk upplevelse. Mina andra två upplevelser (inkluderande den igår) så skrattade jag bara och log så mycket att jag fick ont i käkarna.

Tror du kan nog behöva ta en paus från psykadelia just nu, set and setting är extremt viktigt och om du har några underliggande diagnoser så kan det också påverka. Bara ett tips ofc.
Citera
2024-11-17, 08:44
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Yeah :/, för mig så har jag provat H's gummies 3 gånger, alla tre gånger så har det varit en psykadelisk upplevelse som är likt svamp (fast mindre OEV), dom håller på samma tidslinje enligt psychonaut wiki också. Min andra upplevelse var utmanande där jag fick deala med ångestankar och reflektera kring ett breakup jag hade. Men skulle inte beskriva det som ett "psykos-rus" utan som en klassisk psykadelisk upplevelse. Mina andra två upplevelser (inkluderande den igår) så skrattade jag bara och log så mycket att jag fick ont i käkarna.

Tror du kan nog behöva ta en paus från psykadelia just nu, set and setting är extremt viktigt och om du har några underliggande diagnoser så kan det också påverka. Bara ett tips ofc.

Fast det ska inte vara psykadeliskt om man tar en låg dos, 1/4 av en gummie borde bara ge avslappnande effekter.
Min panik under ruset började med att det kändes som min hjärna skapade ofrivilliga meningar med rim i när jag tänkte.
Sedan får jag klassiska panikångest tankar, "jag blir galen nu" " jag kommer dö eller bli skadad av nåt"
Jag trodde Arthur Scopenhauers ande var efter mig och att han ville kasta ut mig ur ett fönster. Jag blev inlagd en gång under en haschpsykos och såg honom som hallucination. Därför tänkte jag att samma hallucination skulle börja jaga mig denna gången. Så innan jag kom in i ambulansen försökte jag blunda så mycket som möjligt.
Förstår inte riktigt hur du särskiljer "psykos rus" med ett psykadeliskt rus. För det går att uppleva positiva vanföreställningar också och alla som tar psykadelia får psykotiska drag under trippen.
Citera
2024-11-17, 09:07
Medlem
DeletedUsers avatar
Det är inte direkt som man får en upplevelse av rosa moln och dansande giraffer när man använder psykedelia, alltså hjärnan tar inte saker out of context. I så fall skulle det bara vara att lägga sig under täcket och vänta ut det i några timmar.
Istället drar hjärnan ofta en massa samband som egentligen inte finns. Använder man sådana droger varsamt så kan det ge nya insiktsfulla vinklar av saker.
Men under en snedtripp plockar hjärnan fram aktuella minnesbilder och erfarenheter och sätter upp ett skräckscenario, det är därför det är så svårt att intala sig att det inte är verkligt.
Citera
2024-11-17, 15:54
Medlem
Citat:
Fast det ska inte vara psykadeliskt om man tar en låg dos, 1/4 av en gummie borde bara ge avslappnande effekter.
Min panik under ruset började med att det kändes som min hjärna skapade ofrivilliga meningar med rim i när jag tänkte.
Sedan får jag klassiska panikångest tankar, "jag blir galen nu" " jag kommer dö eller bli skadad av nåt"
Jag trodde Arthur Scopenhauers ande var efter mig och att han ville kasta ut mig ur ett fönster. Jag blev inlagd en gång under en haschpsykos och såg honom som hallucination. Därför tänkte jag att samma hallucination skulle börja jaga mig denna gången. Så innan jag kom in i ambulansen försökte jag blunda så mycket som möjligt.
Förstår inte riktigt hur du särskiljer "psykos rus" med ett psykadeliskt rus. För det går att uppleva positiva vanföreställningar också och alla som tar psykadelia får psykotiska drag under trippen.

Honestly så tror jag du borde hålla dig borta från psykadelia just nu, om du har en hög frekvens av psykoser på dessa substanser så kanske du borde fråga dig själv "Varför fortsätter jag göra detta mot mig själv?". Jag upplever inte sakerna som du upplever och tror du överanvänder dessa substanser
Citera
2024-11-17, 18:40
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Honestly så tror jag du borde hålla dig borta från psykadelia just nu, om du har en hög frekvens av psykoser på dessa substanser så kanske du borde fråga dig själv "Varför fortsätter jag göra detta mot mig själv?". Jag upplever inte sakerna som du upplever och tror du överanvänder dessa substanser

Det är bara när jag har överdoserat som det har hänt. Nu råkade jag oavsiktligt göra det och det slutade olyckligt.
Jag vet inte hur vanligt det är att drabbas av psykotiska symtom med dessa droger så jag kan inte avgöra om jag reagerar onormalt på det eller inte.
Nån som vet om det är normalt ksk??
Citera
2024-11-17, 19:45
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:

Muskimol med opiater eller alkohol är dödligt då det orsakar andningsdepression, om dosen är tillräckligt hög. När FDA utredde vissa "muskimol-gummies" som var länkade till dödsfall i USA så kom man fram till att vissa av dem innehöll just kratom.

Notes from the Field: Schedule I Substances Identified in Nootropic Gummies Containing Amanita muscaria or Other Mushrooms — Charlottesville, Virginia, 2023–2024
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/73/wr/mm7328a3.htm

https://www.newsweek.com/weed-gummie...ported-1986588

Just att SSRIs blockerar den psykedeliska effekten hos traditionell psykedelia är välkänt, men antidepressiva/SSRIs tenderar att ha en negligerbar effekt på de dissociativa effekterna av muskimol. Det är på det stora hela totalt skilda neurotransmittor-system då muskimol går på GABA. Det betyder att man lär få en bra effekt även om tar SSRI om man intar muskimol.

Det indikerar på att det är, trots allt, inte är muskimol i gummies om du upplever att effekten blockeras av SSRI.
Citera
2024-11-18, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Muskimol med opiater eller alkohol är dödligt då det orsakar andningsdepression, om dosen är tillräckligt hög. När FDA utredde vissa "muskimol-gummies" som var länkade till dödsfall i USA så kom man fram till att vissa av dem innehöll just kratom.

Notes from the Field: Schedule I Substances Identified in Nootropic Gummies Containing Amanita muscaria or Other Mushrooms — Charlottesville, Virginia, 2023–2024
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/73/wr/mm7328a3.htm

https://www.newsweek.com/weed-gummie...ported-1986588

Just att SSRIs blockerar den psykedeliska effekten hos traditionell psykedelia är välkänt, men antidepressiva/SSRIs tenderar att ha en negligerbar effekt på de dissociativa effekterna av muskimol. Det är på det stora hela totalt skilda neurotransmittor-system då muskimol går på GABA. Det betyder att man lär få en bra effekt även om tar SSRI om man intar muskimol.

Det indikerar på att det är, trots allt, inte är muskimol i gummies om du upplever att effekten blockeras av SSRI.

Bra info! Jag har sagt tidigare flera gånger att jag 100% vet att detta inte är muskimol eftersom den varken följer traditionella tidslinjer (om man checkar med Erowid eller psychonautwiki) och det är med stor chans antingen 4-Aco-DMT eller en analog av detta. Nu har jag ju inte skickat in den på ett labb så ta det jag säger med en nypa salt.

Dock det stora mysteriumet är varför självrapporterna varierar, där vissa känner ingenting och andra känner egodöd, eller lite i mitten. Detta betyder att det kan vara en annan typ av RC, än en analog av 4-aco-dmt.

Om du som läser vill uppleva muscimol, så är alla dessa "gummies" inte vad du ska leta efter, det är inte muscimol utan endast en front för RCs. Eftersom det är okänt (och om det finns den lilla chansen att det faktiskt är muscimol) så ber jag er, BLANDA INTE DESSA MED ANDRA SUBSTANSER (speciellt inte alkohol).

Men nu har jag tjatat klart här så ni gör vad ni vill självklart, men då får ni ta konsekvenserna av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in