Citat:
Ursprungligen postat av
QxZtVyPrQ9981AZX
Muskimol med opiater
eller alkohol är dödligt då det orsakar andningsdepression, om dosen är tillräckligt hög. När FDA utredde vissa "muskimol-gummies" som var länkade till dödsfall i USA så kom man fram till att vissa av dem innehöll just kratom.
Notes from the Field: Schedule I Substances Identified in Nootropic Gummies Containing Amanita muscaria or Other Mushrooms — Charlottesville, Virginia, 2023–2024
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/73/wr/mm7328a3.htm
https://www.newsweek.com/weed-gummie...ported-1986588
Just att SSRIs blockerar den psykedeliska effekten hos traditionell psykedelia är välkänt, men antidepressiva/SSRIs tenderar att ha en negligerbar effekt på de dissociativa effekterna av muskimol. Det är på det stora hela totalt skilda neurotransmittor-system då muskimol går på GABA. Det betyder att man lär få en bra effekt även om tar SSRI om man intar muskimol.
Det indikerar på att det är, trots allt, inte är muskimol i gummies om du upplever att effekten blockeras av SSRI.
Bra info! Jag har sagt tidigare flera gånger att jag 100% vet att detta inte är muskimol eftersom den varken följer traditionella tidslinjer (om man checkar med Erowid eller psychonautwiki) och det är med stor chans antingen 4-Aco-DMT eller en analog av detta. Nu har jag ju inte skickat in den på ett labb så ta det jag säger med en nypa salt.
Dock det stora mysteriumet är varför självrapporterna varierar, där vissa känner ingenting och andra känner egodöd, eller lite i mitten. Detta betyder att det kan vara en annan typ av RC, än en analog av 4-aco-dmt.
Om du som läser vill uppleva muscimol, så är alla dessa "gummies" inte vad du ska leta efter, det är inte muscimol utan endast en front för RCs. Eftersom det är okänt (och om det finns den lilla chansen att det faktiskt är muscimol) så ber jag er,
BLANDA INTE DESSA MED ANDRA SUBSTANSER (speciellt inte alkohol).
Men nu har jag tjatat klart här
så ni gör vad ni vill självklart, men då får ni ta konsekvenserna av detta.