Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-07, 10:52
Medlem
Sextiopluss avatar
Han lovar ju omedelbar tgrd vad gller illegala flyktingar i landet samt ett momentant stopp p Ukrainakriget.

Ett par frgor att bevaka i nrtid. Blir intressant. Kanske finns ngot att lra av hemskickandet av onskade personer som vi har s svrt fr.
Citera
2024-11-07, 10:53
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Frn videon, svart kvinna:
I might wakeup a slave

Allts, hur vilseledda r det av big media i USA?
Ngra av klippen r genuint obehagliga eftersom reaktionerna r totalt orimliga och tyder p att de inte frstr att mnniskor r olika och att detta r hur demokrati funkar. Speciellt en blond kvinna som utstter ngot slags primalvsande och ser helt galen ut. Riktigt otckt.

Jag tror deras reaktion terspeglar deras kommunistiska vrldsbild som gr ut p att det finns en delning av privilegier och att den kan vara olika rttvis. De tror att deras egen frihet beror p att de "ftt" den tilldelad, och nu vill de hemska vita hetero mnnen sluta ge dem den.
Citera
2024-11-07, 10:56
Medlem
r det bara jag som njuter av att se alla rasister och fascister grta?
Nr mnniskor grter brukar de ven sjlvreflektera, ngot som jag inte trodde fascisterna var kapabla till.
Positiv verraskning!

Hoppas forumet blir bttre ocks. Kanske till och med ett och annat frlt kan komma frn de ocivilicerade,
men man br inte hoppas p fr mycket.

Ropa heller inte hej. Det finns fortfarande otalet risker nr man har att gra med galningar utan grnser.

* Organiserade upplopp, eskalerande krig fr att infra martial law.
* Hur mycket av den usla ekonomin har de lyckats dlja? Blir det en kraschlandning?
* Hur mycket sabotage-politik kommer de utfra den hr gngen innan de lmnar ver makten?
* De kan fortfarande eliminera Trump med krypskyttar. (De lyckade med JFK, och misslyckades med Reagan).
* De kanske fortfarande kan missbruka lag-apparaten?

Spnnande nrmsta tid...
Citera
2024-11-07, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Han lovar ju omedelbar tgrd vad gller illegala flyktingar i landet samt ett momentant stopp p Ukrainakriget.

Ett par frgor att bevaka i nrtid. Blir intressant. Kanske finns ngot att lra av hemskickandet av onskade personer som vi har s svrt fr.

Den ena frgan r hans s dr kan han brja jobba.

Den andra frgan r inte hans men han kan ju prova. Hoppas han r frsiktig bara. USA r rtt bra p att stlla till med en jkla oreda nr de skall lsa andras konflikter och det gller oavsett president.

De var bttre p sdant frr, fram till typ koreakriget. Vet inte varfr det inte gr lngre.
Citera
2024-11-07, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Under vilken president startade kriget i Ukraina och Israel? Biden eller Trump?
Borde du inte f ngest av att Bidens vicepresident fr 4 r till vid makten nr det r den administrationen som vgrar diplomati med Ryssland?

Jag fr ngest av att det r fr mnga extremt maktgalna mn som har makt i stormakterna just nu, alldeles oavsett allting annat! Har folk missat hur nra vi sjlva r att dras in i ngot?
Rysslands president r vrst av alla och han kommer att gra precis vad han vill oavsett vem som sitter vid makten i USA men Trump r en "loose canon" med ett ego lika stort som hela USA och han vill hamna i historiebckerna och skulle kunna starta krig bara fr detta - det r jkligt skrmmande!
Det rcker att titta p hans utseende fr att fatta att ngot r vldigt fel. Han r smart men galen!
Citera
2024-11-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag tror deras reaktion terspeglar deras kommunistiska vrldsbild som gr ut p att det finns en delning av privilegier och att den kan vara olika rttvis. De tror att deras egen frihet beror p att de "ftt" den tilldelad, och nu vill de hemska vita hetero mnnen sluta ge dem den.

Rtt bra tnkt dr. Frihet som ett nollsummespel. Det r nog ungefr s de tnker.
Trkig syn p vrlden som hmmar deras egen utveckling.
Citera
2024-11-07, 10:58
Medlem
Vad hnde? Det var ju otroligt jmnt enligt MSM ?
Citera
2024-11-07, 10:59
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Fel. I baltstaterna r det inte ens i nrheten av 50% ryssar s det r ett totalt irrelevant exempel. Kom med nt bttre.

Jag r 100% fr att befolkningen i ett omrde sjlva ska f bestmma vilket land de ska tillhra. Allt annar r frtryck.

Vad r det som r fel angende mina pstenden om Krim? Det r nog dags fr dig att ppna en bok.

I t.ex. Narva r 90 procent av befolkningen ryssar. P Krim var 59 procent ryssar fre 2014.
Senast redigerad av Mindbusiness 2024-11-07 kl. 11:01.
Citera
2024-11-07, 11:01
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chookity
P vilket stt r det viktigt fr mnskligheten?

Undviker WW3
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
En djupt apelsinfrgad, misogyn och maktgalen gubbstrutt har ftt makten ver stormakten USA....jippi!
Samtidigt sitter de nnu maktgalnare asiatiska och ryska ledarna p sina poster och sammantaget r det hela upplagt fr nnu ett vrldskrig. Jag fr ngest av detta!

Vad spelar hans utseende fr roll? Rstar du efter utseende?
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Jag fr ngest av att det r fr mnga extremt maktgalna mn som har makt i stormakterna just nu, alldeles oavsett allting annat! Har folk missat hur nra vi sjlva r att dras in i ngot?
Rysslands president r vrst av alla och han kommer att gra precis vad han vill oavsett vem som sitter vid makten i USA men Trump r en "loose canon" med ett ego lika stort som hela USA och han vill hamna i historiebckerna och skulle kunna starta krig bara fr detta - det r jkligt skrmmande!
Det rcker att titta p hans utseende fr att fatta att ngot r vldigt fel. Han r smart men galen!
Trumps plattform gr ju uttryckligen ut p att minska statens makt, inte uttka den. S jag begriper inte riktigt varfr vissa tror att han r maktgalen. Det r precis tvrt om. Han sger ocks upprepade gnger att han vill vara vn med alla, inkl Putin. Vilket ju sjlvklart r att fredra. Under kalla kriget s fredrod USA diplomati med Ryssland, trots att sovjetuntionen var en brutal, expansiv diktatur. Detta eftersom alternativet r krnvapenkrig.
Citera
2024-11-07, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralArmfeldt
En lte terhllsam paradox i ditt resonemang, och ngot att tnka p, kan vara att Trumpen vill avsluta krigen, inte starta nya.

Det r vad han sger innan valet ja. Och han r ju en man att verkligen lita p som aldrig ser till sitt eget ego och storhetsvansinne...not! Han skulle kunna starta ett vrldskrig bara fr att f ha makten och fr att f g till historien fr att ha utmrkt sig p nt stt.
Sjlv kommer han ju nd d snart s det spelar inte honom nn roll vad han gr s lnge han fr den dr hrliga knslan av makt!
Jag sger inte att de andra politikerna r okomplicerade, men Trump r farlig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in