Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-07, 10:37
Medlem
En djupt apelsinfrgad, misogyn och maktgalen gubbstrutt har ftt makten ver stormakten USA....jippi!
Samtidigt sitter de nnu maktgalnare asiatiska och ryska ledarna p sina poster och sammantaget r det hela upplagt fr nnu ett vrldskrig. Jag fr ngest av detta!
Citera
2024-11-07, 10:38
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fetat: Ingenting.

Det r en dlig egenskap nr det r grav narcissism och blivit en strning.
Att s r fallet med Trump behver du inte ens fundera ver.
Det behvs en flbuse fr rensa upp i trsket, Trump r den enda rtta vad det visat sig hittills, fick folkets frtroende!

Ses, grter du ocks lilla vn?
Citera
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Urskta en dum frga nu (och kanske skulle frgan passa bttre i ett annat forum): Men som hbt-person, behver jag vara "rdd" nu nr Trump blivit president? Frst mig rtt; jag har alltid gillat Trump sen han blev president frsta gngen 2016, bara fr att han r s rak och rlig, men det knns nd som att jag sviker "mitt community" bara fr att jag tycker om mr Donald.

Knns som att man inte fr sga sdana hr saker i Sverige egentligen, man "ska" hata Trump. Punkt. Men kan nd inte lta bli att vara lite skadeglad nr jag ser hur alla grter ut i media om hur hemsk vrlden nu kommer bli.

Ja det r krt fr dig nu, blir inget mer springa runt naken p stan med regnbgsflaggor och rosa fjderboa

Det r raka vgen in i garderoben utan att passera g.
Du fr lra dig hlla dina sexuella utsvvningar fr dig sjlv, bakom stngda drrar precis som vanligt hederligt folk.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Detta r bara ngot som du tycker. De amerikanska vljarna tycker helt annorlunda och demokraternas ledarskap vet om detta.

I den verklighet demokraterna har att frhlla sig till var de tvungna att lgga ner uttrycket "Bidenomics" som de frst hade frskt lansera eftersom Joe Biden s starkt frknippades med dlig ekonomi.

Joe Biden gjorde inte direkt Kamalas uppgift lttare nr han fr att hmnas p att han blivit bortkuppad ppet frklarade hur delaktig hon varit i alla Biden/Harris-regimens "framgngar".
Hr r det centrala och inte Joe Biden:
Citat:
Det intressanta samtidigt r att Trump flyter genom filter som en amba:
Noll planer p hur massdeportering ska genomfras.
Noll presentation hur detta ska finansieras ekonomiskt och vad prislappen blir.

Det r enorma summor det berr och hans tullar motsvarar inte i nrheten av den kostnaden.

Han har frskt hva ACA sen han tillsattes 2016. Han ska komma med ntt bttre och strre och billigare - Fr allt r hyperbolt. BETTER BIGGER LESS EXPENSIVE.
INCREDIBLE BEAUTIFUL...

Allts mycket vsen fr lite ull.
Han har noll presentation ang ACA r 2024.

Han har backat helt ang dessa frgor, sllan konfronterats och han kommit undan med ett enda svammel.
Ett "koncept till plan" var det mesta det gick att klmma ur gubben i debatten mot Harris.

Massdeportering r skert toppen.
Vart ska pengarna tas ifrn och vad kommer skras ner?
Sjukvrd?
Citera
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Sitter och tittar p amerikanska MSM och dr fortstter vissa att kalla de 52% vita kvinnorna som rstade p Trump fr uneducated.
De r rasister live p tv.
Samtidigt som de sger att vi mste regulate fake news.
Helt galet hahaha
Man r outbildad om man inte r utbildad inom ramen av deras utbildning, som om det inte finns fler mjligheter till att utbilda sig inom mngder av omrden idag... Kan du lnka vilken msm-kanal du kollar p?

( Ungefr som https://m.youtube.com/watch?v=_fHfgU...B0cnVtcA%3D%3D

"...One sides news stories, plaguing our country. The sharing of biased and false news has been all too common on social media..." Ja ni har kanske sett klippet hehe, men tl att delas igen och igen. )
Citera
2024-11-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Urskta en dum frga nu (och kanske skulle frgan passa bttre i ett annat forum): Men som hbt-person, behver jag vara "rdd" nu nr Trump blivit president? Frst mig rtt; jag har alltid gillat Trump sen han blev president frsta gngen 2016, bara fr att han r s rak och rlig, men det knns nd som att jag sviker "mitt community" bara fr att jag tycker om mr Donald.

Knns som att man inte fr sga sdana hr saker i Sverige egentligen, man "ska" hata Trump. Punkt. Men kan nd inte lta bli att vara lite skadeglad nr jag ser hur alla grter ut i media om hur hemsk vrlden nu kommer bli.

Du bor i Sverige s vad skall du vara rdd fr?
Inte heller i USA kan jag se vad det gr fr skillnad. Homohatare finns oavsett Trump. Om transvestiter kanske inte fr ha sagostunder bibliotek, spela roll. De flesta fr inte ha sagostunder i bibliotek. Man kommer kanske i viss mn upphra att det gr att vlja kn eller finns mer n tv. Lter som ett framsteg fr vetenskap i s fall. De som skall oroas - ekonomiskt - r vl de som mjlkat bidrag p de hr frgorna, och det r sannerligen bara bra och en helt annan frga n den om rdsla.
Citera
2024-11-07, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du r inne p en farlig vg om du menar att den som inte hller med Trumps politik r sinnessjuk. Psykologisering kallas det och "sinnessjukdomen" kontrarevolutionism var ofta vad som angavs som skl till att ngon skickades till GULAG i Sovjetunionen.

Vad som frr rknades som sinnessjukdom r inte lika brett nu. Psykologi r inte en statisk och handlar inte bara om behandling. Nya insikter ns hela tiden, ven om frdomsfulla och konservativa politiker frsker lgga sig i och istllet lsa in folk p institutioner; "vrd".

Att frska gmma undan det som uppfattas som obekvmt r att underblsa konformism och r inte amerikanskt. Titta bara p vem de valde som sin president.

Fast det du beskriver r vl precis vad etablissemang och massmedia gjort med Trumpanhngare. Mer eller mindre antyda att det r lite fel i huvudet. Det r ju knappast en slump att man tskilliga gnger frn bekanta fr hra, nr man tar upp ngon underlighet i USA, fr hra. Jamen, det r vl klart. Det r ju fel i huvudet p landet. Halva befolkningen rstar ju p Trump.
Citera
2024-11-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Snlla bertta mer, hur knns det? Panikngest? Har du grtit mycket? Klarar du av att g till jobbet? Har du sjlvmordstankar?

Tror du p allvar att sdana har ett arbete att g till?
Citera
2024-11-07, 10:46
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Tror du p allvar att sdana har ett arbete att g till?
Finns ju gott om socialkrringar och HR-folk, hur i vida det borde rknas som arbete kan man kanske diskutera men de r ju iaf avlnade.
Citera
2024-11-07, 10:47
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
En djupt apelsinfrgad, misogyn och maktgalen gubbstrutt har ftt makten ver stormakten USA....jippi!
Samtidigt sitter de nnu maktgalnare asiatiska och ryska ledarna p sina poster och sammantaget r det hela upplagt fr nnu ett vrldskrig. Jag fr ngest av detta!
Under vilken president startade kriget i Ukraina och Israel? Biden eller Trump?
Borde du inte f ngest av att Bidens vicepresident fr 4 r till vid makten nr det r den administrationen som vgrar diplomati med Ryssland?
Citera
2024-11-07, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
En lte terhllsam paradox i ditt resonemang, och ngot att tnka p, kan vara att Trumpen vill avsluta krigen, inte starta nya.
Citera
2024-11-07, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Det r ju fritt att tycka vad man vill s det fr du naturligtvis gra .
Det jag fr min del skulle nska r dock om vi kunde slppa iden om att ha en s kallad "stark"ledare
som alla skall kyssa arslet p , och som egentligen inte bryr sig ett skit om vanligt folk.
Det jag skulle vilja se vore en mer ppen demokrati dr alla kan knna att dom fr vara med i samtalet
och besluten tas i ett strre konsensus kanske r vi "mnskligheten " inte dr nnu tyvrr.
Men generellt tycker jag att EU ligger nrmare det tankesttet n USA i nulget , visserligen lngt ifrn
bra n s lnge men grundriktningen ser i alla fall mer lovande ut n det Amerikanska tankesttet.

Men visst r det s att USA har mer lokala folkomrstningar? Dr r EU smre.

EU r mycket mer diversifierat n USA men nd drar det mot mer och mer verstatlighet. Det r en sak som jag ogillar mycket starkt med EU och dr tror jag USA p mnga stt r bttre.

Det finns olika aspekter p bra/dlig demokrati. Jag tycker inte EU har bra demokrati, dremot r det helt ok i mnga EU-lnder, men vad hjlper det om EU brjar bestmma allt mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in