Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-07, 09:44
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Vilken "smll"? Ingen vettig europ vill kpa gangsterolja/ gas (eller andra ryska produkter) frn Ryssland. Ryska produkter r sedan det ryska verfallet p Ukraina i februari 2022 dda p den europiska marknaden. Lika attraktiva som afrikanska blodsdiamanter. Att gda brutala diktaturer r aldrig en fungerande vg att g, s sanktionerna har inte "drabbat" Europa alls. Ger vi pengar till Putin kommer han anvnda dem fr att bygga upp sin krigsmakt och sedan attackera oss. Dumt att stdja sin fiende, eller hur? Inte frrn Putinregimen r borta och Ryssland tagit ansvar fr allt jvelskap de stllt till med kan det ter bli aktuellt att ha handelsutbyte med ryssen.

USA fortstter att handla med Ryssland fast det fr inte syna utt.
USA-s jordbruk r stora kpare av konstgdsel frn bde Ryssland och Belarus.
Citera
2024-11-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Frgan r ej relevant s lnge som du inte kan styrka att Demokraterna utfrt valfusk i motsvarande stater.

S du har ingen aning om varfr demokraterna bara vinner i delstater som inte gr ID-koll?

Hur r det med andra situationer som idag krver ID-kontroll, ska vi avskaffa det i samtliga fall dr det inte finns bevis fr att fusk kommer ske utan ID-kontroll? Uttag av pengar, kp av alkohol, nr man kr bil, flyger, sker jobb, hmtar ut mediciner t.ex?
Citera
2024-11-07, 09:45
Medlem
S.Jorgens avatar
Tycker inget av det Trump sagt lter det minsta konstigt eller ologiskt.
Att slnga ut illegala invandrare mste rknas som sjlvklart fr varje friskt land.
Att ha grnsbevakning likas.
Att prioritera sitt land och dess medborgare r varje styrandes uppgift.
I Sverige r det dock tvrtom. Drfr tycker mnga hr att Trump r konstig, speciellt efter Svensk medias rapportering.
Citera
2024-11-07, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
USA fortstter att handla med Ryssland fast det fr inte syna utt.
USA-s jordbruk r stora kpare av konstgdsel frn bde Ryssland och Belarus.

Det var ju illa om det stmmer. Ingen handel br bedrivas med ryssen alls (dock att redan ingngna kontrakt kan vara ndvndiga att fullflja, juridiken kring det r jag inte insatt i). Men oavsett vad USA gr; Europa r direkt granne med ryssen och vi kan inte gda vr egen fiende. S vi ska ha noll handel med Putin. Inget amerikanskt val ndrar detta.
Citera
2024-11-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Beklmmande hur de nu laddar fr att enbart leta fel p allt som Trump gr och att kalla alla som rstade p honom vid frklenande omdmen. Deras hat mot den andra andra r obehagligt.
Det r bara bra att de gr detta. Det kommer reta upp de som rstat p Trump nnu mer.
Citera
2024-11-07, 09:50
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Frn videon, svart kvinna:
I might wakeup a slave

Allts, hur vilseledda r det av big media i USA?
Ngra av klippen r genuint obehagliga eftersom reaktionerna r totalt orimliga och tyder p att de inte frstr att mnniskor r olika och att detta r hur demokrati funkar. Speciellt en blond kvinna som utstter ngot slags primalvsande och ser helt galen ut. Riktigt otckt.
Mental ohlsa r starkt utbredd bland woke liberaler. Det r dessa typer som skulle suttit p instutition frr i tiden, men nu r dom vnsterns vljarbas och man utnyttjar deras ohlsa fr att f rster. Dom r ofta veganer och str p en mngd psykofarma. Istllet fr att ge dom geniun hjlp har man gett dom en politisk rrelse i form av lgbtq+ och skrmmer vettet ur dom med att Trump kommer gra ditten och datten. Skamlst r det! P ett stt mste man nstan tycka synd om dom fr att det r uppenbarligen trasiga individer som utnyttjas politiskt.
Senast redigerad av Hexen666 2024-11-07 kl. 09:55.
Citera
2024-11-07, 09:52
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
N valfusk r knappast styrkt men man kan definitivt kritisera USA:s valsystem och bristande ID-kontroller. Vore jag amerikan, oavsett frg, skulle detta vara en viktig frga. Jag skulle inte lita p valsystemet fullt ut oavsett om valfusk inte kan bevisas. Bda sidor kan fuska.

I svensk media har det ibland framstllts som att bttre kontroll, krav p registrering m.m. slr mot bl.a. svarta som kanske har svrare att genomfra det. Vilket skitprat. Demokrati r vl inget djvla dagis, vill man rsta fr man vl se till att gra det som krvs fr att rsta. Annars r det faktiskt bttre att man inte rstar.
USA har inga nationella id-handlingar. Republikaner och liberaler har motsatt sig infrandet av dem under lng tid.

Att Demokraterna skulle utnyttja detta p det stt som sgs lter lngskt.
Citera
2024-11-07, 09:55
Medlem
Urskta en dum frga nu (och kanske skulle frgan passa bttre i ett annat forum): Men som hbt-person, behver jag vara "rdd" nu nr Trump blivit president? Frst mig rtt; jag har alltid gillat Trump sen han blev president frsta gngen 2016, bara fr att han r s rak och rlig, men det knns nd som att jag sviker "mitt community" bara fr att jag tycker om mr Donald.

Knns som att man inte fr sga sdana hr saker i Sverige egentligen, man "ska" hata Trump. Punkt. Men kan nd inte lta bli att vara lite skadeglad nr jag ser hur alla grter ut i media om hur hemsk vrlden nu kommer bli.
Citera
2024-11-07, 10:02
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Urskta en dum frga nu (och kanske skulle frgan passa bttre i ett annat forum): Men som hbt-person, behver jag vara "rdd" nu nr Trump blivit president? Frst mig rtt; jag har alltid gillat Trump sen han blev president frsta gngen 2016, bara fr att han r s rak och rlig, men det knns nd som att jag sviker "mitt community" bara fr att jag tycker om mr Donald.

Knns som att man inte fr sga sdana hr saker i Sverige egentligen, man "ska" hata Trump. Punkt. Men kan nd inte lta bli att vara lite skadeglad nr jag ser hur alla grter ut i media om hur hemsk vrlden nu kommer bli.
Du r s ngslig att du inte vet om du r rdd eller vad du eventuellt r rdd fr? Du mste frga flashback om du ska vara rdd?
Du br antagligen vara rdd, fr dig sjlv.
Citera
2024-11-07, 10:04
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid

Trump skiter hgaktningsfullt i att du r en bg, i samband med Trumps upptrdanden spelar han ofta ymca med The Village People, en glad svngig lt som han ven spelade under sitt tal igr.
https://www.youtube.com/shorts/-vWpaVsMKmI
Citera
2024-11-07, 10:07
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Mental ohlsa r starkt utbredd bland woke liberaler. Det r dessa typer som skulle suttit p instutition frr i tiden, men nu r dom vnsterns vljarbas och man utnyttjar deras ohlsa fr att f rster. Dom r ofta veganer och str p en mngd psykofarma. Istllet fr att ge dom geniun hjlp har man gett dom en politisk rrelse i form av lgbtq+ och skrmmer vettet ur dom med att Trump kommer gra ditten och datten. Skamlst r det!
Du r inne p en farlig vg om du menar att den som inte hller med Trumps politik r sinnessjuk. Psykologisering kallas det och "sinnessjukdomen" kontrarevolutionism var ofta vad som angavs som skl till att ngon skickades till GULAG i Sovjetunionen.

Vad som frr rknades som sinnessjukdom r inte lika brett nu. Psykologi r inte en statisk och handlar inte bara om behandling. Nya insikter ns hela tiden, ven om frdomsfulla och konservativa politiker frsker lgga sig i och istllet lsa in folk p institutioner; "vrd".

Att frska gmma undan det som uppfattas som obekvmt r att underblsa konformism och r inte amerikanskt. Titta bara p vem de valde som sin president.
Citera
2024-11-07, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
USA har inga nationella id-handlingar. Republikaner och liberaler har motsatt sig infrandet av dem under lng tid.

Att Demokraterna skulle utnyttja detta p det stt som sgs lter lngskt.
Sjlvklart har de id handlingar. Vad r det fr dynga du sprider. Vi har inget nationellt id kort i sverige heller. Hr kan du anvnda ditt krkort eller pass. I usa kan du ocks anvnda krkort, soocial security card, pass etc. Var fr du all samhllsomstrtande info ifrn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in