Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-08, 17:48
Medlem
Geomeisters avatar
Hej alla filmlskare!

Jag tnkte frst gra en trd om Jeff Bridges, men varfr inte slnga in hans knda far och storebror ocks? Lloyd Bridges samt Beau Bridges!

Idag r nog Jeff Bridges den tveklst mest knda i familjen med filmer som Tron, The Fisher King, The Big Lebowski och Iron Man p listan. Vilken r egentligen hans mest knda film? Det knns som The Big Lebowski, men kanske har fel?

Vilka favoritfilmer har ni med Lloyd, Beau eller Jeff?
Citera
2024-11-08, 18:44
Medlem
Bartman777s avatar
Vet inte om jag sett en enda film med Beau.

Dremot gillar jag The Big Lebowski, men mitt frsta och starkaste minne av Jeff Bridges r i filmen The Vanishing frn 1993 https://www.imdb.com/title/tt0108473/
Jag sg den nr jag var liten och den fastnade hos mig, jag tyckte den var bra, men det var lngesen jag sg den nu.

Lloyd Bridges har ju varit med i massvis av skna filmer. Hot Shots och Airplane r vl de jag minns som bst. Han r en perfekt skdis fr de typen av filmerna, och spelar i samma liga som Leslie Nielsen.

Lloyd r ju ven med i ett avsnitt av Seinfeld, dr han gr en rolig roll. Han har sn bra fingertoppsknsla vad gller minspel, tonlge, pausering i repliker etc etc. Det r s spot on. Det gller inte bara Seinfeld-avsnittet, utan han som skdespelare verlag.

Jag uppskattar nog Lloyd mest skulle jag sga, ven om jag tycker att Jeff r en bra skdis ocks.
Citera
2024-11-08, 19:29
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Hej alla filmlskare!

Jag tnkte frst gra en trd om Jeff Bridges, men varfr inte slnga in hans knda far och storebror ocks? Lloyd Bridges samt Beau Bridges!

Idag r nog Jeff Bridges den tveklst mest knda i familjen med filmer som Tron, The Fisher King, The Big Lebowski och Iron Man p listan. Vilken r egentligen hans mest knda film? Det knns som The Big Lebowski, men kanske har fel?

Vilka favoritfilmer har ni med Lloyd, Beau eller Jeff?
King Kong frn 1976 r inget msterverk, men underhllande. Kan ha varit den frsta filmen jag sg med Jeff Bridges.
Citera
2024-11-08, 19:57
Medlem
Kan tipsa om en relativt ny serie med Jeff som heter The Old Man och finns p Disney plus. Andra ssongen landade hromdagen. ven John Lithgow r med.
Handlar om en fd ciaagent som mste ta itu med sitt frflutna.
Citera
2024-11-09, 23:18
Medlem
Det hr br vara en svr frga. Vem har sett alla hundratals filmer och tv-serier dessa herrar har vait med i?

Beau r st i den annars misslyckade och floppade Gaily, Gaily av Norman Jewison frn 1969. Men Beau var det gulligaste och drfr det bsta med den.

Jeff var snyggast i den totalt idiotiska filmen The Yin and The Yang of Mr Go med James Mason. Jag gillar honom ocks i Tron men inte i Tron Legacy dr han r sur och trkig. Den nst bsta filmen med honom r nog The Door in the Floor och den bsta roll och film jag sett med honom r Fearless. Men jag har nog bara sett en tiondel av hans filmer.
Citera
2024-11-10, 03:20
Medlem
Geomeisters avatar
Gllande favoritfilm frn Jeff Bridges str det idag mellan tre filmer. Har tre andra p lagret hemma s detta kanske ndras inom kort. Idag str det hur som helst mellan Starman, True Grit och Hell or High Water.

Starman r en av mnga rymdfilmer frn 1980-talet. Inte lika djup eller kommersiell som vriga, men ett charmigt mellanting. Man behver inte vara sci-fi fantast fr att uppskatta denna.

True Grit. Western av brderna Coen som r en nytolkning av klassikern med John Wayne och Robert Duvall. Gillar denna version bttre trots att jag numer r less p remakes och stndiga efterfljare.

Hell or High Water. Gillar tempot, ofrutsgbarheten och att de skapat ngot mer genuint istllet fr ngon dussinfilm mnga liknande filmer blir.

Smst? Tveklst action/komedin med Ryan Reynolds kallad R.I.P.D. Jeff Bridges har varit med i alla mjliga typer av filmer genom ren. Det r inte direkt verraskande att han r efter Iron Man r med i ngot liknande. Hade hjlpt om filmen varit bttre bara.
Citera
2024-11-10, 03:25
Medlem
D_V_Ss avatar
Lloyd Bridges r bra i Seinfeld.
Hrde ngonstans att ngon ansg att han var det smsta i Airplane fr han var den mest sjlvmedvetna och spelade ver.
Minns nr jag sg honom i High Noon och blev frvnad ver att han var en seris skdis och inte en pajas som han spelade mycket i sina ldre r.
Citera
2024-11-10, 03:34
Medlem
FunAndGamess avatar
Vilken lustig timing med trdstarten, Jeff Bridges har ju nyligen frsakat all sin vrdighet genom att medverka i den dr styggelsen White Dudes for Harris, herrefan. Aprop ovrdighet glodde jag p Fat City, av John Huston, fr ngra veckor sen. Charmig skildring av sjladdande sjaskighet. Stacy Keach och Jeff Bridges boxas och har sig, den frstnmnde har det rtt sunkigt, och som om inte det vore nog trffar han en kvinna som nog skulle kunna driva vem som helst till sjlvmord.
Citera
2024-11-12, 02:49
Medlem
Geomeisters avatar
Minns att jag sett Lloyd Bridges i just Seinfeld som D_V_S nmner, men kom inte ihg riktigt vad han spelade. Tydligen ska Seinfeld varit det sista han var med i innan sin bortgng!
Citera
2024-11-12, 11:34
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Minns att jag sett Lloyd Bridges i just Seinfeld som D_V_S nmner, men kom inte ihg riktigt vad han spelade. Tydligen ska Seinfeld varit det sista han var med i innan sin bortgng!
Han spelade en i familjen Mandelbaum. Det var son, far och farfar, och de skulle alla tvla i precis allting. Jag tycker det avsnittet r jttekul!
https://www.youtube.com/results?sear...lbaum+seinfeld
Citera
2024-11-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Vilken lustig timing med trdstarten, Jeff Bridges har ju nyligen frsakat all sin vrdighet genom att medverka i den dr styggelsen White Dudes for Harris, herrefan. ......klippt.

Va? Ja jag ska frsts inte bli frvnad, som Mark Hamill som verkar ha varit som betald fr att stdja Harris, haft henne och Tim Walz p sin X-banderoll och sedan skrev ett typ "not our president"-tweet i en stil som var populrt nr Trump utvaldes till president frsta gngen.

Och den vita "antisemitiska, hgerextrema rasisten" Richard Spencer som uppmanade amerikaner att rsta p afrikanen Harris, var r drevet mot denna "potentiella inhemska terrorist" nu nr han de facto r en White Dude for Harris?

Tror de att de gr Amerika till ett mindre konfliktfyllt slagflt genom att ppeka sin egen ras som en sorts motivator att rsta p ngon som indirekt drmed utpekas tillhra en annan ras?

Jag knner lukten av en cyniskt utformad White Dudes for Harris-kampanj gjord av maktmnniskor med inflytande i Hollywood, frn samma fra av lobbyister som skapade Black Lives Matter.

Hamill snackade tminstone inte ras, vad jag vet. Men Jeff Bridges orkar jag inte tnka p just nu. Voffor gr di p detta viset? Fr de arvoden fr det, allihop?
Citera
2024-11-12, 17:05
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Hamill snackade tminstone inte ras, vad jag vet. Men Jeff Bridges orkar jag inte tnka p just nu. Voffor gr di p detta viset? Fr de arvoden fr det, allihop?

Han skulle lyssnat p visdomsorden han fick hra i en av sina kndaste filmer; "The bums will always lose".
Senast redigerad av FunAndGames 2024-11-12 kl. 17:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in