Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Idag, 09:21
Medlem
RottenHadess avatar
20 år gammal man.

Jag gjorde slut med min tjej i slutet av juni detta år. Vi behöll kontakten efter att vi gjort slut, vilket nu jag insåg var en rätt så dålig idé. För att ge en bakgrundsbild också så gjorde vi slut väldigt mycket förut och blev snabbt tillsammans igen. Jag vet, inget som är direkt sådär jätte hälsosamt. Vi var tillsammans i två år.

För ungefär ett o halvt år sen så var hon även otrogen. Tyvärr så var jag (yngre och dummare) mycket mer sensitiv känslomässigt. Jag gav henne en chans. Det gick bra ända tills vi gjorde slut i juni då avståndet blev för mycket för henne efter ett tag.

Vi hamnade ofta i argument o bråk, och för några dagar sen så hamnade vi i ett till bråk. Det slutade med att hon blockade mig överallt, något som jag inte förväntade mig men ändå inte var helt chockerande. Det sved naturligtvis och jag mådde väldigt dåligt. Jag satt i badrummet och minns att jag grät en del, tog några shots av sprit och stirrade in i spegeln. Efter det skrev jag med några vänner för att försöka lugna ner mig. Nu när det ändå har gått några dagar så är jag mycket mer lugnare, min aptit har hunnit återhämta sig lite (jag sket i att äta den dagen) men ändå känner jag mig otroligt deprimerad och befinner mig i en konstig sits där jag inte riktigt vill ha tillbaks henne men ändå sitter o tänker på henne. Relationen var naturligtvis inte så hälsosam, hon som människa var inte heller särskilt framgångsrik om man bortser från känslor och kärlek i detta fall. Patologisk lögnare och inte så särskilt respektfull.

Hur går jag vidare känslomässigt? Jag vet att tid såklart är en faktor men vad kan man göra för att t.ex. dämpa depressionen? Har provat gått igenom mobilen och raderat vissa saker relaterad till henne, men utöver det så har jag inga mer ideér om vad jag skulle kunna göra
Citera
Idag, 09:25
Medlem
Radera allt. Och blockera nummer. Det kommer fler.
Citera
Idag, 09:29
Medlem
Astralhopps avatar
Sök proffesionell hjälp innan du blir allvarligt knäpp.
Citera
Idag, 09:42
Medlem
Om du tänker efter lite, vad har du lärt dig av det här?

Kom ihåg att vara försiktig med att överge dig helt till någon annan. Du ska alltid ha dig själv att kunna backa hem till och kunna tänka vilken jävla tur jag fortfarande har mig själv. Gör dig aldrig behövd av att behöva någon annan. Du och det du gör måste gå först och sitta på din egna piedestal

Annars är rådet att tiden läker alla sår, låt det gå tid!
Citera
Idag, 09:44
Medlem
RottenHadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Radera allt. Och blockera nummer. Det kommer fler.

Redan gjort. Det svider som fan. Jag vet inte om det är heller en bra idé att påskynda något, men samtidigt så vill jag försöka glömma bort henne. Vad är bästa tipset? Är det bara tid som kan fixa det?

Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Sök proffesionell hjälp innan du blir allvarligt knäpp.

Har funderat på att ringa in för att snacka med psykolog eller något, jag får nog ta o göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Om du tänker efter lite, vad har du lärt dig av det här?

Kom ihåg att vara försiktig med att överge dig helt till någon annan. Du ska alltid ha dig själv att kunna backa hem till och kunna tänka vilken jävla tur jag fortfarande har mig själv. Gör dig aldrig behövd av att behöva någon annan. Du och det du gör måste gå först och sitta på din egna piedestal

Annars är rådet att tiden läker alla sår, låt det gå tid!

Ja, jag trodde att det inte skulle sluta på detta vis. Det blir lätt att man blir beroende av den andra personen i detta fall. Rent mentalt så svider det oavsett såklart, men jag har lärt mig rätt så mycket av det. Att hon just ljög rätt så mycket fick mig att ifrågasätta mig själv mycket även fast jag hade rätt i slutet.
Senast redigerad av RottenHades Idag kl. 09:46.
Citera
Idag, 09:45
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RottenHades
Redan gjort. Det svider som fan. Jag vet inte om det är heller en bra idé att påskynda något, men samtidigt så vill jag försöka glömma bort henne. Vad är bästa tipset? Är det bara tid som kan fixa det?

Har funderat på att ringa in för att snacka med psykolog eller något, jag får nog ta o göra det.

Klok idé! Du måste komma ur detta! Lycka till 🤞
Citera
Idag, 10:00
Medlem
sebastian66s avatar
20 år gammal man låter drastiskt. Man är sällan man vid 20. Du har många du kommer att testa på
under vägen. Bara se till att gå vidare hon var otrogen.
Ni har haft en massa tjafs.
Så bygger man sällan et förhållande med en kvinna. Pojkar och flickro bär leka av sig innan man blir man.

Det finns alltid en för alla som man säger Varför bygga på något som inte ens fungerar.
Bara skit i att messa följa henne svara på mess.
Bara gå vidare herregud du är 20 har redan problem med kärleken.
Passa på att ha skoj lev loppan tills du blir vuxen och man är rådet.
Citera
Idag, 10:06
Medlem
Citat:
20 år gammal man.

Jag gjorde slut med min tjej i slutet av juni detta år. Vi behöll kontakten efter att vi gjort slut, vilket nu jag insåg var en rätt så dålig idé. För att ge en bakgrundsbild också så gjorde vi slut väldigt mycket förut och blev snabbt tillsammans igen. Jag vet, inget som är direkt sådär jätte hälsosamt. Vi var tillsammans i två år.

För ungefär ett o halvt år sen så var hon även otrogen. Tyvärr så var jag (yngre och dummare) mycket mer sensitiv känslomässigt. Jag gav henne en chans. Det gick bra ända tills vi gjorde slut i juni då avståndet blev för mycket för henne efter ett tag.

Vi hamnade ofta i argument o bråk, och för några dagar sen så hamnade vi i ett till bråk. Det slutade med att hon blockade mig överallt, något som jag inte förväntade mig men ändå inte var helt chockerande. Det sved naturligtvis och jag mådde väldigt dåligt. Jag satt i badrummet och minns att jag grät en del, tog några shots av sprit och stirrade in i spegeln. Efter det skrev jag med några vänner för att försöka lugna ner mig. Nu när det ändå har gått några dagar så är jag mycket mer lugnare, min aptit har hunnit återhämta sig lite (jag sket i att äta den dagen) men ändå känner jag mig otroligt deprimerad och befinner mig i en konstig sits där jag inte riktigt vill ha tillbaks henne men ändå sitter o tänker på henne. Relationen var naturligtvis inte så hälsosam, hon som människa var inte heller särskilt framgångsrik om man bortser från känslor och kärlek i detta fall. Patologisk lögnare och inte så särskilt respektfull.

Hur går jag vidare känslomässigt? Jag vet att tid såklart är en faktor men vad kan man göra för att t.ex. dämpa depressionen? Har provat gått igenom mobilen och raderat vissa saker relaterad till henne, men utöver det så har jag inga mer ideér om vad jag skulle kunna göra

detta kommer låta hårt, men jag har erfarenhet. Lämna henne och radera all kontakt med henne. Det kommer vara jobbigt men varje dag kommer bli lite bättre, sedan kommer du att träffa en ny och det kommer kännas fantastiskt med henne

dras inte till sopor
Citera
Idag, 10:19
Medlem
kalkryggars avatar
Det hela är inte så allvarligt egentligen. Det känns så och så känns det för alla när de är i den sitsen du är i nu. Du har motiverat tydligt varför du absolut inte ska vara med henne och ni bör för er bådas skull inte ha kontakt med varandra. Så se det som en bra grej att hon blockade dig.

Du ställer in dig på att ni aldrig kommer att vara tillsammans eller ha någon kontakt mer. Nu under en tid som kommer så gör du så att så fort du börjar tänka på henne så slår du bort tankarna. När de blir för mycket så kan du väl grina en skvätt om det känns bra för dig. Men tänk att du ska fokusera på dig själv och jobb, studier eller vad du nu pysslar med.

Om du nu försöker låta bli att tänka på henne tills du kommit över henne så kan du i framtiden kanske ha några bra minnen från er tid tillsammans att leva på.
Citera
Idag, 10:27
Medlem
fjollciggs avatar
Skriv ett brev, riktat till tjejen i fråga. Och var ärlig. Håll inte tillbaka! Förklara precis vad du känner och tänker, även sånt som skulle såra och sånt du aldrig skulle säga högt. Brevet ska ändå inte skickas, du ska bara skriva av dig. Ventilera. Få henne ur dig.

Låter kanske lökigt, men ge det en chans. Att på ett ordnat sätt gå igenom situationen kan också ge dig bättre förståelse för den. I bästa fall kan du släppa det helt, och i värsta fall ha du ältat nån timme, nåt du troligen skulle ha gjort i alla fall?
Citera
Idag, 10:28
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
20 år gammal man.

Hon låter inte som en bra respektive.

Ser att fler har skrivit detta.. Men för ditt eget välbefinnande och din egna skull så radera exakt allt som har med henne att göra.

Det kommer att bli bättre. Jag lovar. Sköt om dig 🤗
Citera
Idag, 11:01
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
20 år gammal man.

Doktorn ordinerar Xbox. Du kan med fördel åka runt i GTA V, plocka upp horor och hugga dem till döds efter sexet (glöm ej att ta deras pengar). Prova först en lägre dos Xbox i en veckas tid för att sedan gå upp i full dos och kanske t o m spela med polarna, antingen i soffan eller över Xbox live. Full effekt av medicineringen uppnås efter ca 1 månads bruk. Du kommer snabbt att glömma ditt ex.

OBS! Ordinationen gäller blott Xbox inte bögkonsolen Playstation. Man är 100% homosexuell eller riskerar att bli det om man väljer Playstation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in