2024-11-22, 06:15
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Vill minnas att cykelbilen hette Fantom, har fr mig den avbildades tecknad i katalogen.

Ja, bda stmmer.
Det skulle vara kul att veta hur mnga som byggdes.
Citera
2024-11-22, 06:59
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
L Hagen import var min favorit bestllde leksaker varje vecka samt tidningar och filmer
Citera
2024-11-22, 07:02
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinkelConnoisseur
Hobbex ja.
Och den dr btritningen till "flugan" eller vad den hette. Vansinnigt snabb bt skulle det tydligen bli om man fljde ritningen. Ngon som minns eller kanske till och med kan bertta om den hiskeliga farten som kunde upplevas, vinddraget som fick hret att fladdra, peruker o tuper som tappades.

Hr r Flugan i full fart

https://youtu.be/0f7WPDHZw8w?feature=shared

Och hr r ritningarna p flugan fr den hndiga flashbackaren.

https://www.praktisktbatagande.se/go...op-pojkdrommen

Mnga skriver om Ellos (och givetvis Josefssons) som runkmatetial, japp, det var det
Kommer fortfarande ihg bilden p favoritobjektet i bikini i Josefssonskatalogen....
Senast redigerad av Knegare 2024-11-22 kl. 07:58.
Citera
2024-11-22, 10:00
Medlem
Frr fanns en byggsats av bt som hette havets vinthund., nu finns en sdan ute p tradera.
Citera
2024-11-22, 11:17
Medlem
Cykelbilen vore kul att se.
Citera
2024-11-22, 11:41
Medlem
Gamla Hobbex kataloger r en kul lsning..
Har ett tiotal frn 65 framt.
Citera
2024-11-22, 12:32
Medlem
McCarthy01s avatar
Hobbex och Clas Ohlsson var vl de som var intressanta nr man var barn/ tidig tonring. I Ellos och Halens hittade man onaniobjekt som tonring. Sen kpte man skivor frn Sound Pollution och Dolores records. Pronen bestllde frn Skivor & Band, som ocks hade en hel del i sitt sortiment, ven T-shirts och dekaler med texter som "Bttre en back i hallen n ett hack i ballen", "l byggde denna vackra kropp", "Hellre verviktig n skitviktig" m.m.
Citera
2024-11-22, 23:14
Avstngd
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Som jag minns det s gick det mycket fortare nr den riktiga posten fanns, n vad det gr att hmta ut ett paket idag. Fr jag paket med Postnord s skall de hmtas p en Ica dr samma personal ven har hand om spel, tobak, lokaltrafikbiljetter och fan och hans moster. Det tar hundra r att komma fram, och man lovar sig sjlv nsta gng att handla hos ngon som levererar med vad som helst utom Postnord.

(Visst kunde man en gng i tiden lmna in V65 p posten, senast torsdag nr tvlingarna gick p lrdag, men det slutade de vl med 1985 eller s.)
som jag minns det var det nummerlapparna som gjorde att allt gick lngsamt. Nu kunde personalen st och snacka i en kvart innan de betjnade en kund. Innan dessa flt det p bra.
Citera
2024-11-23, 08:15
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Hobbex och Clas Ohlsson var vl de som var intressanta nr man var barn/ tidig tonring. I Ellos och Halens hittade man onaniobjekt som tonring. Sen kpte man skivor frn Sound Pollution och Dolores records. Pronen bestllde frn Skivor & Band, som ocks hade en hel del i sitt sortiment, ven T-shirts och dekaler med texter som "Bttre en back i hallen n ett hack i ballen", "l byggde denna vackra kropp", "Hellre verviktig n skitviktig" m.m.

En kompis p semester i Danmark hade en T-shirt med texten "My seven interests - Beer and Sex".
Citera
2024-11-23, 08:28
Medlem
MaryGoores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
En kompis p semester i Danmark hade en T-shirt med texten "My seven interests - Beer and Sex".

Haha. Fungerade den ens i Danmark?
Heter inte (siffran) sex typ tu o halvtta eller ngot dr?
Citera
2024-11-23, 08:30
Medlem
Ohh, jag minns dom goa tiderna.

Lokala kompis gnget gick ihop och kpte walkie talkie's.

Moder enheten, fga road nr hon upptckte att man fortf kl 23 var vaken anvnde walkie talkien fr att prata med vnnerna.
Citera
2024-11-26, 13:58
Medlem
Limma skinkbits avatar
Clas Ohlson, Hobbex och World Import var favoriterna i slutet av 80-talet/brjan av 90-talet. Vi hade ver huvud taget inga kul butiker hr i stan s allting fick ju bestllas. Farsan gillade inte riktigt postorder (problem med garantin om det krnglar) s det hnde att man gick in till den lokala radiohandlaren och frgade om han kunde ta hem motsvarande produkter om det gllde ngot elektroniskt. Frvnansvrt ofta fungerade det faktiskt.

Kommer srskilt ihg att jag tittade p mopeddelar i Hobbexkatalogen. ven smmotorer till modellflyg fascinerade mig. Hade skert nn befngd id att stta motor p cykeln och de dr smmotorerna var ju ganska billiga. Hstkrafter som hstkrafter liksom tnkte jag vl...

Scantrend var en annan postorderfirma som slde allt mjligt skrp. Minns inte exakt nu men det var vl allt frn billig hemelektronik (Mark, Goldstar), heminredning, leksaker(?) och underklder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in