Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
Idag, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Jag brukar vara ganska långsint när det gäller sånt där. Jobbade på två olika båtar på ett rederi och båda båtarna hade väldigt märklig besättning. Bestämde mig därför för att aldrig jobba där igen. Träffade en representant från kontoret av en slump och den personen började omgående att försöka rekrytera mig. Svarade att jag redan jobbat där men inte kommer göra det igen om dom har sån personal. Rätt lång näsa på den...
Så... Bida din tid. Lägg inte energi på det företaget utan gå vidare och bli bäst i branschen. Sen när de står på knä och ber dig jobba åt dom frågar du om hon jobbar kvar. Gör hon det tackar du nej till anställningen.

Bra!
Citera
Idag, 02:08
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Det är två år sedan. Jag mötte en person på en mässa. Bytta mailadresser. Personen började dissa mina meriter redan första gången vi zoomade och det var INNAN hon hade sett mina meriter....
Innan.

SENARE fick hon mitt CV varpå hon gav mig feedback på CVt fast jag ej bett om det.
Det är inget fel på mitt CV. Jag har fått jättemånga intervjuer och anställningar på det CVt.
Förstår du inte vad som skedde?
Det som skedde var ju att hon hade bestämt sig på förhand att jag inte skulle ha en chans.
Sedan förstärkte hon det genom att kritisera mitt CV.
Hänger du med i turerna?

Tjock var hon också. Med stor näsa.

Anledningen till att jag startade tråden nu var mest för att jag sett och hört liknande saker flera gånger.
Inkompetent HR verkar vara ett tema. Så konstigt är det inte eftersom man kan få sådana tjänster på nästan vilka meriter som helst. Med andra ord så de personer som hanterar anställningar och skall bedöma kompetens, saknar själva kompetens. En kirurg kan med andra ord bli bedömd av Tjorven 22 som gått någon 30 hp kurs på Linnéuniversitet (exempelvis).

Men varför zoomade ni? Och varför prata meriter med personen öht. Luktar lättkränkthet hos dig här.

Citat:
Nej, det är inte det som skett. Läs igen.
Du är alltså en sådan person som anser att man aldrig får kritisera någon som är oprofessionell?
Vad gör du på flashback?

Jodå man får kritisera oprofessionella. Jag kritiserar ju dig.
Citera
Idag, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Men varför zoomade ni? Och varför prata meriter med personen öht. Luktar lättkränkthet hos dig här.

Jodå man får kritisera oprofessionella. Jag kritiserar ju dig.

Varför vi zoomade. Hon arbetade för ett företag jag var intresserad av. Hon värvade för detta företag på en mässa.
Är du dum? Hur skulle jag veta innan samtalet?
Citera
Idag, 04:51
Medlem
Pungsvings avatar
Jamen det är väl en indikation på hur jävla ruttet det företaget sköts på. Var glad att du slipper träsket.
Citera
Idag, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Jamen det är väl en indikation på hur jävla ruttet det företaget sköts på. Var glad att du slipper träsket.

Fast just detta företaget tror jag funkar bra. Detta var nog mest en taktik eller svaghet hos en individ.
Citera
Idag, 05:17
Medlem
Citat:
Fast just detta företaget tror jag funkar bra. Detta var nog mest en taktik eller svaghet hos en individ.

Fast någon har anställt henne och tycker att hon är en vettig person. Om hon inte är en vettig person så är det något dåligt med företaget.
Citera
Idag, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Fast någon har anställt henne och tycker att hon är en vettig person. Om hon inte är en vettig person så är det något dåligt med företaget.

Inte nödvändigtvis. Sedan vet jag ju inte om hon år dålig heller. Hon kan vara bra.
Tror mest det handlar om att hon inte ville anställa mig. Det kändes ju liksom redan bestämt från början.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in