2024-11-26, 18:45
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Flashback- Kvantitet framför kvalitet
Senast redigerad av Trevligt.konto 2024-11-26 kl. 19:01.
Citera
2024-11-26, 18:49
Medlem
GertBennys avatar
Flashback - Där socialfall leker Nobelpristagare, Utrikes/Inrikespolitiska experter och Vetenskapsmän.
Citera
2024-11-26, 18:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Kanske byta ut Yttrandefrihet mot Åsiktsfrihet.

Varför?

Det är ju tillåtet att yttra sig i en diskussion på Flashback forum.
Citera
2024-11-26, 18:57
Medlem
Trakessons avatar
Mitt förslag är ”Din mamma modererar inte här”
Citera
2024-11-26, 19:02
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Yttrandefrihet med begränsningar kunde kanske vara en bättre slogan. Det finns inte många hårdare modererade forum än detta. Ofta raderas inlägg bara för att nån moderator tycker annorlunda.

Det här är det enda jag någonsin hållit med dig om.

Moderatorerna förstör tyvärr många diskussioner när de går och helt hux flux plockar bort hela sidor med inlägg, vilket gör att trådar ofta blir osammanhängande för de som läser dem från början till slut.
Citera
2024-11-26, 19:23
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför?

Det är ju tillåtet att yttra sig i en diskussion på Flashback forum.

Framför allt på grund av regel 0.03. Alla moderatorer behärskar inte den regeln så bra som man skulle önska, det ser jag bevis på gång på gång i Feedback-delen.

Däremot kan jag inte komma på en enda åsikt som är förbjuden att ha här, så jag hade föredragit en slogan som innehöll Åsiktsfrihet.
Citera
2024-11-26, 19:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Framför allt på grund av regel 0.03. Alla moderatorer behärskar inte den regeln så bra som man skulle önska, det ser jag bevis på gång på gång i Feedback-delen.

Däremot kan jag inte komma på en enda åsikt som är förbjuden att ha här, så jag hade föredragit en slogan som innehöll Åsiktsfrihet.

Det är inte förbjudet att yttra sig inom givna ramar, däremot huggs inte alla yttranden i sten.

Det ställs krav på läsvärde, forumet är till för diskussion.
Citera
2024-11-26, 19:47
Medlem
Hegamons avatar
Yttrandefrihet på riktigt = Nej det är inget fel på den slogan och jag har inte sett något bättre. Exemplet Folkets forum indikerar på att Flashback är något det inte är, dvs till för just alla. Långt från alla är ute och skriver på Flashback, det finns fortfarande ett stort förakt från en stor del av samhället gentemot Flashback, låt det vara så.

Det som skulle kunna ändras är exempelvis att göra det enklare för att ändra layouten och färgerna på forumet, personligen upplever jag den ljusa och gråljusa färgen som för stark för mina ögon, jag har därför på f.lux ofta när jag läser och skriver på forumet.

Vi lever i en tid där allt mera ska regelstyras, kontrolleras och bestämmas från myndigheternas håll, därför har begreppet yttrandefrihet på riktigt inte blivit gammalt. Ej heller fel på katten, då jag misstänker att det knarkas betydligt mera ute i stugorna än det sups nuförtiden, än för 20 år sedan. Att knarka ser jag dessutom som i bjärt kontrast till det rådande PK-klimatet, inte bildligt talat att det är fördelaktig, snarare symboliserar det den rebelliska och näsvisa attityden gentemot det etablerade medieklimatet.

Laga inte något som fungerar, även om det låter som en plattityd.
Senast redigerad av Hegamon 2024-11-26 kl. 20:08.
Citera
2024-11-26, 21:03
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Flashback - use it or lose it.
Citera
2024-11-26, 21:45
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Yttrandefrihet på riktigt är en bra slogan. Problemet är att det är väldigt många som inte förstår den utan tror att det enbart handlar om vad de själva får skriva.

Nja, en slogan som väldigt många missförstår är per definition en dålig slogan. På vilket sätt är den bra menar du?
Citera
2024-11-26, 22:04
Medlem
HatarNarrativets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitzerAc3
Med tanke på hur mycket som raderas och hur många som avstängs, bannas, borde den kanske heta "Yttrandefrihet godkänd av staten"
Typ eller "Yttrandefrihet godkänd av våra bidragsgivare och annonsörer"
Citera
2024-11-26, 22:31
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Yttrandefrihet på riktigt = Nej det är inget fel på den slogan och jag har inte sett något bättre.

Att du inte har sett en bättre slogan kan jag köpa, även om jag inte håller med, men vad är det som är så bra? Eller är det bara ”inget fel” på den? En axelryckning liksom?

Citat:
Exemplet Folkets forum indikerar på att Flashback är något det inte är, dvs till för just alla. Långt från alla är ute och skriver på Flashback, det finns fortfarande ett stort förakt från en stor del av samhället gentemot Flashback, låt det vara så.

Även de som föraktar Flashback är välkomna här, och nog finns det nåt för alla, det tycker jag. Sidan har trots allt +250 olika foran där allt mellan himmel och jord diskuteras.

Sen kan jag hålla med om att Folkets forum inte är det bästa alternativet, vilket jag skrev redan i TS. Bäst är Öppet för alla, en slogan som är både slagkraftig, minnesvärd, enkel och inbjudande.

Citat:
Ej heller fel på katten, då jag misstänker att det knarkas betydligt mera ute i stugorna än det sups nuförtiden, än för 20 år sedan. Att knarka ser jag dessutom som i bjärt kontrast till det rådande PK-klimatet, inte bildligt talat att det är fördelaktig, snarare symboliserar det den rebelliska och näsvisa attityden gentemot det etablerade medieklimatet.

Katten ska absolut inte röras! Axl Jansson är en av mina favoritloggor. Även logotypen är stabil, och likaså gränssnittet. Det enda som inte är bra med sajten är dess slogan. Jag ryser av obehag var gång den gör sig påmind
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in