2024-11-26, 16:28
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Och med mitt testkonto har jag som sagt uttryckt mig betydligt brutalare och mer onyanserat, men utan att dra på mig en massa varningar. Det är ingen konst så länge man håller sig till topic.
Nej du, du förenklar och är inte ärlig. Antingen har man en förmåga att vara kritisk och våga tänka självständigt och mot strömmen - och då skiner det igenom som stjärten på en babianhanne - eller så har man inte det. Dina fejkkonton bevisar ingenting.
Citera
2024-11-26, 16:33
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Nog är det vackert när det grävs, men grävandet utgör en så liten del av verksamheten. Det är vanligare att folk gissar hejvilt, och gärna precis samma sak eftersom de inte orkat läsa tråden.

Grävandet kan väl även appliceras i ett man för en diskussion mer seriöst med eftertänksamhet i form av underbyggda åsikter samt med källor. Det är nog många som drivs med att kunna skriva vad de vill istället för att föra en diskussion.
Citera
2024-11-26, 16:35
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Yttrandefrihet på riktigt, är det verkligen bästa tänkbara slogan för en sida som Flashback? Fångar den än - snart 20 år senare - forumets värdegrund på enklast och mest slagkraftiga vis?

Ptja, nog har orden slagkraft alltid, med schvung som en trotsig tonåring (”Du är inte min RIKTIGA pappa!”). Formuleringen är också lite… klumpig? För många stavelser. Och vad betyder det ens? Friheten till yttring trumfas ju av rätten att va anonym, och trams kan raderas, även om tramset rör trådens ämne.

Men framförallt är Flashback så mycket mer än ett tryggt rum för det förlegade språkets vita riddare som bara måste skriva negerboll. Här samlas människor av alla politiska nyanser och samhällsklasser. De flesta skriver inget alls, det är läsningen som lockar. Det är till Flashback vi kommer för mer information.

Mitt förslag på slogan är därför Folkets Forum, dvs ett forum för hela svenska folket. Tråkigt men tydligt, och skapar fin alliteration. Med jag vet att det finns bättre förslag (se spoiler), så använd nu din frihet att yttra dem. Låt kreativiteten flöda!

Yttrandefrihet på riktigt är en bra slogan. Problemet är att det är väldigt många som inte förstår den utan tror att det enbart handlar om vad de själva får skriva.
Citera
2024-11-26, 16:37
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STATENS-RESURSER
”Yttrandefrihet inom lagens gränser” kanske vore en bättre slogan.

Jag tycker inte ordet yttrandefrihet bidrar till något positivt faktiskt. En slogan av typen: "Här finner du svaren" hade varit mer passande.
Citera
2024-11-26, 17:05
Medlem
HBTKuks avatar
Din nyhetskälla

Eller

Om sanningen ska fram

Yttrandefrihet på riktigt - om moderatorerna har sovit gott
Citera
2024-11-26, 17:15
Medlem
stolenChevys avatar
Selektiv censur - teknikdiktatur
Citera
2024-11-26, 17:53
Medlem
För Flashback - i tiden! Vi blir mer och mer som annan social media. Häng med och få hälften av dina inlägg borttagna utan någon förklaring! Garanterat fritt från humoristiska trådstarter och ovanliga ingångsvinklar! Intresserad av att jobba för oss? För att bli moderator måste du ha dokumenterad autism och övermänniskokomplex.
Citera
2024-11-26, 18:01
Medlem
Flashback är långt ifrån fri yttrandefrihet.

Dräller av Admins som tydligt är vänsterextrema. Låter forumet svämna över av trådar skapt av någon med ~15 inlägg men de tar bort inlägg med högervridning.

Alla som inte är vänsterextrema märker detta tydligt.

Flashback 2024 är som en snäll version av SVT Forum.
Citera
2024-11-26, 18:18
Citat:
Yttrandefrihet på riktigt, är det verkligen bästa tänkbara slogan för en sida som Flashback? Fångar den än - snart 20 år senare - forumets värdegrund på enklast och mest slagkraftiga vis?

Ptja, nog har orden slagkraft alltid, med schvung som en trotsig tonåring (”Du är inte min RIKTIGA pappa!”). Formuleringen är också lite… klumpig? För många stavelser. Och vad betyder det ens? Friheten till yttring trumfas ju av rätten att va anonym, och trams kan raderas, även om tramset rör trådens ämne.

Men framförallt är Flashback så mycket mer än ett tryggt rum för det förlegade språkets vita riddare som bara måste skriva negerboll. Här samlas människor av alla politiska nyanser och samhällsklasser. De flesta skriver inget alls, det är läsningen som lockar. Det är till Flashback vi kommer för mer information.

Mitt förslag på slogan är därför Folkets Forum, dvs ett forum för hela svenska folket. Tråkigt men tydligt, och skapar fin alliteration. Med jag vet att det finns bättre förslag (se spoiler), så använd nu din frihet att yttra dem. Låt kreativiteten flöda!

Ordet "Folkets" är ganska roligt i sammanhanget 😃

Vad sägs om "Folkets republik av statskontrollerad yttrandefrihet "
Citera
2024-11-26, 18:27
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
"Tala är silver, tiga är guld..."
Citera
2024-11-26, 18:32
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är så sött när du tror att du utstrålar självständighet och kritiskt tänkande när du i själva verket bara ger intryck av en trotsig femåring.

Jag är nog klar här.
Bra, jag med. Ha en trevlig kväll.
Citera
2024-11-26, 18:43
Medlem
Citat:

Jag har nog aldrig läst något på Flashback som inte redan tagits upp i vettigare artiklar... Annars gillar jag beskrivningen.
Loggan gör nog varken till eller från. Forumet är för de som är arbetslösa, utstötta etc etc. Så en lite sunkigare slogan kanske hade passat forumet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in