Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 00:39
Medlem
På Twitter/X står det mycket om jihadister som attackerat Aleppo, förmodligen med stöd av Turkiet.
Den syriska regimen har förstås stöd av Ryssland, och Erdogan i Turkiet skulle knappast stötta jihadister utan att USA och Israel godkänt det.

Ansedda SOHR anger 300 döda, men det lär väl stiga.
https://www.syriahr.com/en/350178/

Så vad händer nu i Syrien? Nytt inbördeskrig? USA vs Ryssland genom proxies?
Citera
Idag, 00:51
Medlem
Ännu en scen för det stora kriget i världen öppnar upp sig. Det är såklart vansinne rakt igenom.

Nu är jag inte särskilt insatt i kriget i Syrien och Hizbollahs roll. Denna rebellgrupp som nu gått till anfall uppges alltså vara sammankopplad med Al Qaida. I min enfaldighet trodde jag nog att Hizbollah och Al Qaida hade gemensamma intressen snarare än fiendeskap med varandra i Mellanöstern.

Någon annan kanske kan bidra med en fördjupad bild över Hizbollahs och Al Qaidas relation innan denna händelse?
Citera
Idag, 00:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Utpressning kanske. Man säger Hizbollah var de som stod grindvakt mot dessa islamister. Se nu vad som händer när Hizbollah blir slaktade av Israel!

För väst ska se att det finns onda och sedan finns det riktigt onda. Hizbollah kanske faktiskt medvetet öppnat gatan för dessa så väst ska inse att de behövs.
Citera
Idag, 01:17
Medlem
rebelerna passa på under fredsförhandlingarna mellan libanon och israel lugnt gå igenom gått mot aleppo största staden i syrien nytt inbördeskrig på g här är lite på dpa.
https://www.youtube.com/watch?v=KQMHYvDduLU
Citera
Idag, 01:44
Medlem
Turkarna firar på Twitter. De är stolta att al-qaida och övriga islamistpack håller på att gå in i Aleppo. Erdogan siktar på att göra Aleppo till en del av Turkiet likt han gjort med andra städer i Syrien
Citera
Idag, 02:00
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Ännu en scen för det stora kriget i världen öppnar upp sig. Det är såklart vansinne rakt igenom.

Nu är jag inte särskilt insatt i kriget i Syrien och Hizbollahs roll. Denna rebellgrupp som nu gått till anfall uppges alltså vara sammankopplad med Al Qaida. I min enfaldighet trodde jag nog att Hizbollah och Al Qaida hade gemensamma intressen snarare än fiendeskap med varandra i Mellanöstern.

Någon annan kanske kan bidra med en fördjupad bild över Hizbollahs och Al Qaidas relation innan denna händelse?

"The war is not meant to be won, it is meant to be continuous. Hierarchical society is only possible on the basis of poverty and ignorance. This new version is the past and no different past can ever have existed. In principle the war effort is always planned to keep society on the brink of starvation. The war is waged by the ruling group against its own subjects and its object is not the victory over either Eurasia or East Asia, but to keep the very structure of society intact"

-George Orwell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in