Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-01, 10:00
Medlem
Klas-Vegass avatar
På sin svågers begravning?

Tja då måste syskonet gå före dig fattar du väl?

Han kanske försöker göra båda men det är inte säkert att du får plats den dagen. Någon kanske behöver honom mer än vad du gör?
Citera
2024-12-01, 10:06
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Det enna behöver inte utesluta det andra.

Han behöver inte gå all-in med firandet av respekt för sin syster (och sig själv), men att gratta dig och visa att han fortfarande kommer ihåg dig även när döden kommer så tätt på, det visar att han är en stabil man och har kontroll över sina känslor.

Jag hade inte firat något om jag var du. Det är osmakligt och respektlöst mot den sorg som din partner och hans syster går igenom.
Inte ens några dagar senare? Han hade inga problem att gå på jobbfest nån dag efter svågerns död nämligen.
Citera
2024-12-01, 10:07
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
På sin svågers begravning?

Tja då måste syskonet gå före dig fattar du väl?

Han kanske försöker göra båda men det är inte säkert att du får plats den dagen. Någon kanske behöver honom mer än vad du gör?

Ja som sagt jag förstår att han inte kommer vara i form just den dagen. Men det skulle betyda massor om han uppmärksammade mig någon dag efter eller före.
Citera
2024-12-01, 10:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Ja som sagt jag förstår att han inte kommer vara i form just den dagen. Men det skulle betyda massor om han uppmärksammade mig någon dag efter eller före.

Någon dag innan eller någon dag efter kommer han fortfarande att vara i sorg och behöva finnas där för sin syster. Sorg knäpper man inte bara på inför begravningen och glömmer sen. Jag tror att du just nu behöver ge honom lite tid och utrymme till det här. När det gått tid om han glömmer det så säger du att du skulle vilja hitta på något och föreslår datum.
Citera
2024-12-01, 10:52
Medlem
Blackrose23s avatar
Citat:
Inte ens några dagar senare? Han hade inga problem att gå på jobbfest nån dag efter svågerns död nämligen.

Nej, inte ens några dagar senare.

Skit i vad han gör, gör det som du tycker är rätt.

Men herregud vilken fjant, hur ska han kunna leda dig, när han inte ens kan leda sig själv? Vem fan gå på en jobbfest när ens systers man har gått bort?

Bort med honom! Han är inte värd att ha.
Citera
2024-12-01, 11:28
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Du kan ju låta honom gå på begravning och faktiskt se till att fylla år innan du börjar tjata på honom iaf tycker jag.
Tror att tråden uttömdes på bra svar .

Själv gick jag på en väns begravning när jag fylkde år
Citera
2024-12-01, 11:38
Medlem
Incendios avatar
Det borde ju vara ganska självklart att fira födelsedag, men är det inte självklart för honom så prata ärligt med honom. Ni är ändå ganska tidigt i ett förhållande och lär fortfarande att känna varandra. Ärlighet är då bäst.
För en del är ju faktiskt inte självklara saker självklara. Det kan bero på personens bakgrund. Maken hade väldigt(i mina ögon då) tråkiga och liksom vardagliga jular när han var liten, medan det hos mig var mer storslaget. Det fanns en hel del vanliga traditioner som han faktiskt inte ens kände till när vi träffades. Så självklart hade det inte funkat om jag bara antagit att han var införstådd med allt och satt honom att ha ansvar över sådant han inte ens visste fanns.
Citera
2024-12-01, 11:45
Medlem
MyJustices avatar
Du dissar alltså din partner för vad han inte har gjort innan han ska ha gjort det .
Samtidigt ger du dig själv beröm för hur bra du är .
Du tycker inte heller att din partner borde ha gått på en firmafest .
3 röda varningsflaggor i ett inlägg
Senast redigerad av MyJustice 2024-12-01 kl. 11:47.
Citera
2024-12-01, 11:45
Medlem
Av tidigare trådar att döma verkar ni ha problem med kommunikationen vilket gör att du oroar dig mycket. Känns som att du inte riktigt litar på att han vill ha dig eller bryr sig om dig. Så antingen kommunicerar du med honom ordentligt och berättar om all oro du har osv och om det inte går så fundera på varför och om du vill leva så. Flashback kan inte hjälpa med era kommunikationsproblem, och dina trådar kommer fortsätta trilla in här så länge ni inte tar itu med det
Citera
2024-12-01, 12:20
Medlem
Citat:
Jag fyller år snart och skulle gärna vilja fira det med min kille. Vi har varit ihop i 9 månader. Tyvärr kan han troligvis inte dyka upp på min faktiska födelsedag då hans svågers begravning är samma dag, inte en optimal dag att gå på fest.

Kommunicerade att jag gärna firar med honom en annan gång bara vi två vilket han sa att vi kunde men hittills inget planerat.

När han fyllde fick han en väluttänkt present av mig, kort och hembakad tårta. Jag förväntar mig inte att han måste göra allt detta men skulle bli otroligt glad om jag fick blommor och en present. Bryr mig inte om prislappen men bara något som känns personligt.

Jag nojar då jag vet att han glömt syskons och sin bästa väns födelsedagar vid ett par tillfällen och vet inte om jag ska kommunicera mina förväntningar. Om ja, hur ska jag göra det? Vill inte sätta press på honom.

Ska jag vänta och se om han faktiskt gör något och ta upp det sen eller ta upp det nu?

Det enkla sättet:
Planera din födelsedag själv precis som DU vill ha den, och visa honom en gång hur du vill ha det.

Sen vet han exakt vad du vill.

När du skriver att du har ”kommunicerat” vad det är du vill, så kan jag berätta att om du inte har skrivit ner en lista i punktform, som är underskriven av er båda, så har han inte fattat HUR du vill ha det.

Att män och kvinnor har problem att kommunicera i förhållanden, det verkar va ett moment 22.
Citera
2024-12-01, 13:33
Medlem
tjallepetters avatar
Säg bara sanningen
Citera
2024-12-01, 13:45
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Av tidigare trådar att döma verkar ni ha problem med kommunikationen vilket gör att du oroar dig mycket. Känns som att du inte riktigt litar på att han vill ha dig eller bryr sig om dig. Så antingen kommunicerar du med honom ordentligt och berättar om all oro du har osv och om det inte går så fundera på varför och om du vill leva så. Flashback kan inte hjälpa med era kommunikationsproblem, och dina trådar kommer fortsätta trilla in här så länge ni inte tar itu med det
Jag vet untr hur jag ska be honomnuppmärkssmma/köpa en liten present utan att verka krävande. Hoppas han gör det utan attbjag behöver be om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in