Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-12-01, 09:01
Medlem
Fortissimos avatar
Jag fyller år snart och skulle gärna vilja fira det med min kille. Vi har varit ihop i 9 månader. Tyvärr kan han troligvis inte dyka upp på min faktiska födelsedag då hans svågers begravning är samma dag, inte en optimal dag att gå på fest.

Kommunicerade att jag gärna firar med honom en annan gång bara vi två vilket han sa att vi kunde men hittills inget planerat.

När han fyllde fick han en väluttänkt present av mig, kort och hembakad tårta. Jag förväntar mig inte att han måste göra allt detta men skulle bli otroligt glad om jag fick blommor och en present. Bryr mig inte om prislappen men bara något som känns personligt.

Jag nojar då jag vet att han glömt syskons och sin bästa väns födelsedagar vid ett par tillfällen och vet inte om jag ska kommunicera mina förväntningar. Om ja, hur ska jag göra det? Vill inte sätta press på honom.

Ska jag vänta och se om han faktiskt gör något och ta upp det sen eller ta upp det nu?
Citera
2024-12-01, 09:13
Medlem
Du kan ju låta honom gå på begravning och faktiskt se till att fylla år innan du börjar tjata på honom iaf tycker jag.
Citera
2024-12-01, 09:18
Medlem
Hej
För att enklast reda ut allt
I ena tråden har ni varit tsm i 9 månader. I en annan 1.5 år i den 3e så är de ett ex du känt i typ 3 år du är tsm med igen.
Du är i 30 års åldern han i 45 års åldern
Du har högfunktionabel autism och problem med sociala koder? Är jag rätt ute nu?

För i andra tråden då lyfter du helt andra problem.

Mitt råd är nog att sätta sig ner med honom å prata och fundera på om ni överhuvudtaget ska vara tillsammans.
För mig känns de som att han inte förstår dina behov och tiden du va iväg och ni var separerade så träffade han massor av andra personer och han har dig som en nödlösning då det är du som bönat att komma tillbaka.

Sätt dig ner och fundera på om du ska lägga tiden på honom eller på att skriva av dig på fb ang hur du tänker ang erat förhållande. För alla saker med avbrytet samlag mm. Bara de sakerna är ju väldigt skumma. Vill du inte göra abort men han har ingen koll på din ägglossning mm. Ja då är .de inte födelsedagen du ska vara orolig över

Det du ska va orolig över är att du blir gravid med en kille du inte alls känner och som du har en oro över hela tiden
Citera
2024-12-01, 09:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Ta inte upp det. Gör ingen sak om det. Han har en begravning att gå på. Det är hans mindset. Sedan om ni är tillsammans kommer han ändå tänka detta med hennes födelsedag är viktig. Bäst att göra något fint för det! Jag menar ni är tillsammans, han vet nog om att dina dagar betyder något. Älskar du din snubbe kommer han garanterat älska dig tillbaka och göra detta vad nu som är extra viktigt för dig.
Citera
2024-12-01, 09:23
Medlem
Fira en annan dag. Svårare är det inte. Du får anpassa dig till den rådande situationen.
Citera
2024-12-01, 09:26
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostofnorrland
Hej
För att enklast reda ut allt
I ena tråden har ni varit tsm i 9 månader. I en annan 1.5 år i den 3e så är de ett ex du känt i typ 3 år du är tsm med igen.
Du är i 30 års åldern han i 45 års åldern
Du har högfunktionabel autism och problem med sociala koder? Är jag rätt ute nu?

För i andra tråden då lyfter du helt andra problem.

Mitt råd är nog att sätta sig ner med honom å prata och fundera på om ni överhuvudtaget ska vara tillsammans.
För mig känns de som att han inte förstår dina behov och tiden du va iväg och ni var separerade så träffade han massor av andra personer och han har dig som en nödlösning då det är du som bönat att komma tillbaka.

Sätt dig ner och fundera på om du ska lägga tiden på honom eller på att skriva av dig på fb ang hur du tänker ang erat förhållande. För alla saker med avbrytet samlag mm. Bara de sakerna är ju väldigt skumma. Vill du inte göra abort men han har ingen koll på din ägglossning mm. Ja då är .de inte födelsedagen du ska vara orolig över

Det du ska va orolig över är att du blir gravid med en kille du inte alls känner och som du har en oro över hela tiden

Jag är inte så noga med antal månader, avrundar för anonymitetens skull. Men han och jag var ihop i 1.5 år, isär i 6 mån och nu ihop i 9 månader som är omgång 2.

Att bli ihop igen var hans initativ efter att jag bett om ursäkt för mitt beteende mot honom. Han var drivande i att bli ihop igen, så vet inte hur du fått det till att jag bönade och bad honom.

Ser inget skumt med avbrutet samlag öht faktiskt. Det är en preventivmetod för de som är ok med en graviditet vilket jag är. Han vet min ståndpunkt gällande abort så han gör ett informerat val.
Senast redigerad av Fortissimo 2024-12-01 kl. 09:29.
Citera
2024-12-01, 09:28
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ta inte upp det. Gör ingen sak om det. Han har en begravning att gå på. Det är hans mindset. Sedan om ni är tillsammans kommer han ändå tänka detta med hennes födelsedag är viktig. Bäst att göra något fint för det! Jag menar ni är tillsammans, han vet nog om att dina dagar betyder något. Älskar du din snubbe kommer han garanterat älska dig tillbaka och göra detta vad nu som är extra viktigt för dig.

Han behöver absolut inte göra något dagen han ska på begravning. Förstår att det är fokus på annat och att han inte kommer vara i form.

Ett datum för firande med bara oss två, bör jag eller han förslå det?
Citera
2024-12-01, 09:30
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Fira en annan dag. Svårare är det inte. Du får anpassa dig till den rådande situationen.
Jag sa att jag gärna firar med bara honom en annan dag. Osäker på om jag eller han ska föreslå datum. Hans schrma är mer packat än mitt nämligen.
Citera
2024-12-01, 09:31
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Du kan ju låta honom gå på begravning och faktiskt se till att fylla år innan du börjar tjata på honom iaf tycker jag.

Klockrent! Haha
Citera
2024-12-01, 09:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Han behöver absolut inte göra något dagen han ska på begravning. Förstår att det är fokus på annat och att han inte kommer vara i form.

Ett datum för firande med bara oss två, bör jag eller han förslå det?

Är du nojig att han inte kommer minnas det? Se det mer som ett test bara. Jag menar inte optimalt. Långt ifrån din dag samma dag som en näras begravning att det ska vara ok. Men ändå "bara" svåger. Inte som hans morsa dött.

Ni kan fira kanske dagen efter, ett par dagar efter. Påminn honom inte. Utan se bara på när exakt han kommer på detta.
Citera
2024-12-01, 09:57
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är du nojig att han inte kommer minnas det? Se det mer som ett test bara. Jag menar inte optimalt. Långt ifrån din dag samma dag som en näras begravning att det ska vara ok. Men ändå "bara" svåger. Inte som hans morsa dött.

Ni kan fira kanske dagen efter, ett par dagar efter. Påminn honom inte. Utan se bara på när exakt han kommer på detta.
Tror om något att svågerns begravning för det enklare för honom att minnas. Däremot rädd att han inte kommer uppmärksamma dagen med typ present elle nåt symboliskt på det sättet.

Absolut är en svåger inte samma som en förälder, men han behöver nog stötta sina anhöriga just den dagen. Han sa att han kanske kommer senare på firandet beroende på hur dagen blir, om hans syster önskar att han är kvar etc.
Citera
2024-12-01, 09:58
Medlem
Blackrose23s avatar
Det enna behöver inte utesluta det andra.

Han behöver inte gå all-in med firandet av respekt för sin syster (och sig själv), men att gratta dig och visa att han fortfarande kommer ihåg dig även när döden kommer så tätt på, det visar att han är en stabil man och har kontroll över sina känslor.

Jag hade inte firat något om jag var du. Det är osmakligt och respektlöst mot den sorg som din partner och hans syster går igenom.
Senast redigerad av Blackrose23 2024-12-01 kl. 10:05.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in