Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-02, 15:24
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atepe
Är väl skillnad att medvetet skita i en partners födelsedag och att omständigheter kan ta upp mer eller all energin. Han verkar ju dessutom själv ha sagt att de kan fira vid ett annat tillfälle .

Jag uppfattar det som att TS är orolig för att han kommer att skita i att fira det vid ett annat tillfälle, och kanske inte förstår att det är viktigt för henne, då han glömt/skitit i andra närståendes födelsedagar.

Om omständigheterna tog upp all energi skulle han väl inte planera att gå på jobbfest dagen efter? Det låter inte som att det är mycket TS begär, verkar orimligt att han orkar gå på fest dagen efter men inte orkar äta middag med sin tjej och säga grattis samma månad.
Citera
2024-12-02, 17:29
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag uppfattar det som att TS är orolig för att han kommer att skita i att fira det vid ett annat tillfälle, och kanske inte förstår att det är viktigt för henne, då han glömt/skitit i andra närståendes födelsedagar.

Om omständigheterna tog upp all energi skulle han väl inte planera att gå på jobbfest dagen efter? Det låter inte som att det är mycket TS begär, verkar orimligt att han orkar gå på fest dagen efter men inte orkar äta middag med sin tjej och säga grattis samma månad.

EXAKT SÅ. Jag har full förståelse för att han kanske inte är på humör efter en begravning att gå på fest och träffa flera av mina vänner han aldrig träffat tidigare. Jag är inte så fyrkantig att jag
Måste fira samma dag även om jag skulle bli glad om han kom.

Beskedet om svågerns död var inte någon överraskning, han hade varit sjuk länge. Men att träffa systern och barnen och se dem sörja kan nog göra ett intryck som gör att man inte är i toppform för party.
Senast redigerad av Fortissimo 2024-12-02 kl. 17:31.
Citera
2024-12-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Jag hade inte läst om någon jobbfest när jag kommenterade ditt inlägg, så det är ny information för mig. Ja, då är det såklart lite annorlunda.
Senast redigerad av Atepe 2024-12-02 kl. 19:38.
Citera
2024-12-02, 19:40
Medlem
Är du nio år?
Citera
2024-12-02, 19:58
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Jag fyller år snart och skulle gärna vilja fira det med min kille. Vi har varit ihop i 9 månader. Tyvärr kan han troligvis inte dyka upp på min faktiska födelsedag då hans svågers begravning är samma dag, inte en optimal dag att gå på fest.

Kommunicerade att jag gärna firar med honom en annan gång bara vi två vilket han sa att vi kunde men hittills inget planerat.

När han fyllde fick han en väluttänkt present av mig, kort och hembakad tårta. Jag förväntar mig inte att han måste göra allt detta men skulle bli otroligt glad om jag fick blommor och en present. Bryr mig inte om prislappen men bara något som känns personligt.

Jag nojar då jag vet att han glömt syskons och sin bästa väns födelsedagar vid ett par tillfällen och vet inte om jag ska kommunicera mina förväntningar. Om ja, hur ska jag göra det? Vill inte sätta press på honom.

Ska jag vänta och se om han faktiskt gör något och ta upp det sen eller ta upp det nu?
Säg att du förstår att svågerns begravning givetvis går före eftersom det kommer fler födelsedagar och sen kan du vara trumpen och sur i några veckor eftersom han tog dig på orden.
Citera
2024-12-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola.h
Är du nio år?

Hahahahaha. Inte 9 år men riktigt dålig på att hålla reda på alla påhittade saker.
Kolla snabbt på hens övriga inlägg och startade trådar. Olika anledningar till varför de tog slut. Olika anledningar till familjerelationerna. Olika datum och olika personer som dött, i en annan tråd är det morfar nu är det svågern. Ja eller om de va tvärtom

Men det mest spännande är en tråd före det tog slut att de diskuterar att hon vill bli med barn då ( men hade ett jobb i usa som väntade ). Oj oj oj. Där blev det spännande 😆

Det är bara ett troll som har svårt att hålla sig till vad hen sagt tidigare 😆
Citera
2024-12-03, 07:44
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostofnorrland
Hahahahaha. Inte 9 år men riktigt dålig på att hålla reda på alla påhittade saker.
Kolla snabbt på hens övriga inlägg och startade trådar. Olika anledningar till varför de tog slut. Olika anledningar till familjerelationerna. Olika datum och olika personer som dött, i en annan tråd är det morfar nu är det svågern. Ja eller om de va tvärtom

Men det mest spännande är en tråd före det tog slut att de diskuterar att hon vill bli med barn då ( men hade ett jobb i usa som väntade ). Oj oj oj. Där blev det spännande 😆

Det är bara ett troll som har svårt att hålla sig till vad hen sagt tidigare 😆

Jag har ändrat detaljer i flera av trådarna pga att jag är för nojig att t.ex han ska se. Därför försöker jag vara vag på de pinkter som inte är relevanta för just min frågeställning. Om det är morfar eller svåger spelar ingen roll. Kan säga att det är nåt annat i vetkligheten.
Citera
2024-12-03, 08:03
Medlem
Christopher.s avatar
Shittest delux.
Citera
Igår, 09:00
Medlem
Merwinnas avatar
Själv skulle jag inte tycka att det var mycket värt, om jag hade fått tjata mig till att bli uppvaktad. Då kan det lika gärna vara. Dessutom är det inte så jättekonstigt om han glömmer i år, då det dels inte går att fira på din riktiga födelsedag, och dels p.g.a. att han har sorg (riktigt hur stor sorg han känner vet inte vi, men någon form av upprördhet känner han säkert). Släpp det, om du tjatar och bråkar om detta driver du bara bort honom. Kvinnor måste förstå att sådant som bemärkelsedagar och presenter inte är lika viktigt för män.
Citera
Igår, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakobinskan
Vem har sagt att jag vill att han struntar i begravningen och sin släkt? Självklart ska han prioritera begravningen den dagen, är ju inte det frågan handlar om. han fick kort tårta OCH en present av mig. Så inte tårtan och kortet som är den väluttänkta delen såklart.

Varför svarar du åt TS?

Vad är du egentligen rädd för? Om han verkar positiv till idén att ni ska fira ensamma tillsammans vid ett annat tillfälle så är det väl bara att föreslå något du vill? "Jag tänkte om vi kunde fira min födelsedag på resuturang XX, vilket datum skulle isåfall passa dig?"
Citera
Igår, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viravi
Varför svarar du åt TS?

Vad är du egentligen rädd för? Om han verkar positiv till idén att ni ska fira ensamma tillsammans vid ett annat tillfälle så är det väl bara att föreslå något du vill? "Jag tänkte om vi kunde fira min födelsedag på resuturang XX, vilket datum skulle isåfall passa dig?"
För att det är ett av alla TS olika konton. Tyvärr har hon lyckats med samma sak i andra konton och andra trådar att hon svarar med olika konton i olika trådar och outar sig själv 😆.
Ts är antagligen ett troll men sjukt mycket uppmärksamhetsbehov, eller en väldigt väldigt sjuk individ som inte bör ha ett förhållande. Hoppas (pojkvännen) hittar dessa trådar och inser hur skitzofren person har är tillsammans med. Ja om pojkvännen nu verkligen finns. Eller om det är en av TS alla påhittade karaktärer.

Riktigt roliga trådar att lösa faktiskt.
Sen undrar vissa kvinnor varför dem inte tas seriöst 😆😆😆. Detta är anledningen.
Citera
Igår, 23:07
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
EXAKT SÅ. Jag har full förståelse för att han kanske inte är på humör efter en begravning att gå på fest och träffa flera av mina vänner han aldrig träffat tidigare. Jag är inte så fyrkantig att jag
Måste fira samma dag även om jag skulle bli glad om han kom.

Beskedet om svågerns död var inte någon överraskning, han hade varit sjuk länge. Men att träffa systern och barnen och se dem sörja kan nog göra ett intryck som gör att man inte är i toppform för party.
Vet han om att din födelsedag är den dagen till 100%? eller att han borde veta det med tanke på att han har en hjärna och du har sagt det minst en gång?

Nu drar jag en annan slutsats men om snubben blir deprimerad av någon annan och om dennes betydelse varit mindre så låter det helt knäppt och vore inte värd så mycket om du inte vill upprepa denna procedur ett otal gånger i livet tills du får nog.

Ditt val. Precis som hans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in