Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
Igår, 18:50
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamedPanda
Nej det är inte givet, det är därför vi alla försöker leta överallt där man kan tänka sig att han kan vara.

Har spelat en del frisbeegolf i stadsparken.
Finns ett par gölar som kan vara ide att kolla i.
En vid en gammal tennisbana med ett konstverk i och sedan ankdammen samt fd 4H dammen och den lilla gölen längst bort nedanför Lidl.
Citera
Igår, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Har spelat en del frisbeegolf i stadsparken.
Finns ett par gölar som kan vara ide att kolla i.
En vid en gammal tennisbana med ett konstverk i och sedan ankdammen samt fd 4H dammen och den lilla gölen längst bort nedanför Lidl.
Absolut, tack att du hjälper till med förslag! Jag vet att polisen sökte i stadsparken i söndags, men jag vet tyvärr inte i vilken utsträckning eller hur mycket av parken dom sökte. Jag tror dom sökte ganska mycket och även med hundar samt drönare. Men det är aldrig fel att söka ett område flera gånger, man kan missa saker. Håll gärna ögonen öppna om du rör dig där.
Citera
Igår, 19:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja han var full, varit på en jätterolig och trevlig julfest. Han gick från restaurangen Som hemma upp mot Shalom fiket. Han berättade för sällskapet att han skulle gå hem. Där han gick ifrån betyder att han bör ha gått åt höger för att komma till hemmet.

Han kan ha gått rakt fram mot stadsparken eller vänster mot hamnen. Men åt höger är hans hem. Men ingen vet vart han tog vägen!

Ingen har sett honom sen restaurangen/shalom. Polisen har sökt stadsparken, vi har vänner och kollegor ute och letar runt hela stan.
Att det fokuseras lite mer just nu på hamnen tror jag beror på att han inte är anträffad, vi har inte hittat honom. Och hamnen ligger nära, det sker drunkningar då och då där och då måste man även leta där.

Nej, Lars är inte en person som brukar dra iväg på ett sådant sätt. Detta är så långt ifrån honom som möjligt. Det är så tragiskt alltihop.

Detta är enormt påfrestande för oss som känner Lars, och inte minst han familj. Vi vill bara hitta honom och få hem honom till hans familj.

Vore ju oerhört märkligt om han vek in på Besvärsgatan efter fiket. Finns ju ingen som helst rim och reson i det.
Citera
Igår, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vore ju oerhört märkligt om han vek in på Besvärsgatan efter fiket. Finns ju ingen som helst rim och reson i det.
Nej, vi vet inte vart han gick.
För förtydligande så menar jag riktning upp mot stora torget från lilla torget när jag pratar om Som hemma och upp mot Shalom.
Citera
Igår, 21:43
Medlem
Citat:
Ja han var full, varit på en jätterolig och trevlig julfest. Han gick från restaurangen Som hemma upp mot Shalom fiket. Han berättade för sällskapet att han skulle gå hem. Där han gick ifrån betyder att han bör ha gått åt höger för att komma till hemmet.

Han kan ha gått rakt fram mot stadsparken eller vänster mot hamnen. Men åt höger är hans hem. Men ingen vet vart han tog vägen!

Ingen har sett honom sen restaurangen/shalom. Polisen har sökt stadsparken, vi har vänner och kollegor ute och letar runt hela stan.
Att det fokuseras lite mer just nu på hamnen tror jag beror på att han inte är anträffad, vi har inte hittat honom. Och hamnen ligger nära, det sker drunkningar då och då där och då måste man även leta där.

Nej, Lars är inte en person som brukar dra iväg på ett sådant sätt. Detta är så långt ifrån honom som möjligt. Det är så tragiskt alltihop.

Detta är enormt påfrestande för oss som känner Lars, och inte minst han familj. Vi vill bara hitta honom och få hem honom till hans familj.

Mycket bra svar av dig och jag föstår dig, tack
Citera
Igår, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Den gatan är avstängd
Citera
Igår, 21:48
Medlem
Citat:
Nej det är inte givet, det är därför vi alla försöker leta överallt där man kan tänka sig att han kan vara.

Inga missing people sökningar?Skulle direkt ställa upp nämligen
Citera
Igår, 22:16
Medlem
Gaffelpärms avatar
https://www.missingpeople.se/efterlysningar/lars-1/

Där finns bild och info om personen
Citera
Igår, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Inga missing people sökningar?Skulle direkt ställa upp nämligen
Vet inte om eller när det blir aktuellt med sök, jag är inte så insatt i när eller hur sådana beslut tas. Jag vet att anhöriga har nära kontakt med missing people, dom jobbar även i samråd med polis om jag har förstått det rätt. Så jag är inte riktigt insatt i hur hela den processen fungerar.

Om det blir aktuellt med ett sök så uppskattas all hjälp som kan erbjudas. Håll koll på missing people’s Facebook sida. Man kan även gå in på deras hemsida och anmäla sig som ”sökare” i ett område (Kalmar i detta fallet), då får man ett sms varje gång det är aktuellt med ett sök i ditt område, (självklart frivilligt att delta).

Jag önskar bara att han kan hittas så snart som möjligt, jag lider så fruktansvärt med hans familj
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in