Jag kom att tnka p detta nr jag sg de nationella profilerna Magnus Sderman och Dan Eriksson analysera talet som nya ledaren fr SD's ungdomsfrbund Ungsvenskarna - Denice Westerberg - hll. De bermmer henne och partiet, men i slutet sger Magnus att det r viktigrt att hon och de andra inte "festar" fr mycket, de ska vara en bra frebild fr nationella ungdomar tycker Magnus.
https://www.youtube.com/watch?v=HXeKQLFj_3M
Hur ska vi nationella/konservativa frhlla oss till drickande?
Sjlv dricker jag l nstan varje dag, men jag drinker aldrig en massa p en gng. Jag r drfr s gott som aldrig full, och skulle jag bli lite smfull vid ngot speciellt tillflle - typ efter festmiddag med ngra l och en snaps - s gr jag nd inga dumma grejer eller skmmer ut mig.
Det finns f saker som r s sorgligt som ldre alkoholiserade mn som bara pratar strunt och som man inte vill ha med att gra.
Fylla kan hra ungdomen till, men precis som Sderman sger br ven de ta det frsiktigt med alkoholen. Vilket nutidens ungdomar faktiskt verkar gra.
Trump r nykterist. S var ven Mitt Romney. Jag sger inte att man behver g s lngt, men fr att vara en bra mnniska ska man inte dricka sig synligt full.
Vad sger ni, konservativa brder?