Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-12-11, 13:26
Medlem
Detta hände min grabb på 10 år, han har blivit kränkningsanmäld för att ha tittat på någons rumpa.
Detta upptäcktes av ett annat barn och sedan tre veckor senare så kommer det fram till oss föräldrar.

Vad vi fick lära oss som unga var att "titta men inte röra" eller "behandla alla som du själv vill bli behandlad" var det ultimata för att ingen ska känna att man gör något fel mot någon annan.

Vad ska vi lära våra barn?
Är tanken att vi ska lära våra barn att aldrig titta på någon, aldrig prata med någon utifall att denna person blir kränkt.

Vi kan inte heller säga till våra barn att alltid stirra ned i golvet eller upp i skyn då någon kan ta anstöt för detta.

Ska alla barn behöva gå runt med ögonbindel för att ingen ska ta anstöt över att någon kan se något som man är osäker, skäms eller rädd för?

Vad tycker ni flashbackare om denna saken eller är det jag som är en gammal hund som inte fattar det nya?
Citera
2024-12-11, 13:35
Medlem
Vart är anmälan gjord och hur gammal är offret?
Citera
2024-12-11, 13:35
Medlem
DieselnDusts avatar
Får ju hoppas på att du trollar annars är ju detta landet mer kört än vad jag trodde. Ett barn tittar på ett annat barns rumpa alltså.. Men..

Ni föräldrar borde göra en mot anmälan angående barnet som anmälde. För uppenbarligen glodde ju det barnet på erat barn en lång tid eftersom denne kunde avgöra vad erat barn glodde på..
Citera
2024-12-11, 13:38
Medlem
Majasmokers avatar
Ehh va
Var den betittades rumpa bar? Hade någon annan beordrat den betittade att ta av sig byxorna? I vilket sammanhang var din son där? ....och massa andra frågor
Citera
2024-12-11, 13:39
Medlem
jises är detta seriöst? är väll inget fel och titta eller sålänge ingen fysisk kontakt typ han knippt henne i rumpan etc. Barn utforskar och han har väll sett något han var intresserad av. Prata med din grabb och är det så han bara tittat hade jag anmält dom tillbaka för detta är fan inte ok isf. Min gissning hans mor är en vidrig feminist som hatar allt vad män är och sprider det till sin dotter. Vad du tittar på ska dom skita i.
Citera
2024-12-11, 13:48
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten90
Detta hände min grabb på 10 år, han har blivit kränkningsanmäld för att ha tittat på någons rumpa.
Detta upptäcktes av ett annat barn och sedan tre veckor senare så kommer det fram till oss föräldrar.

Vad vi fick lära oss som unga var att "titta men inte röra" eller "behandla alla som du själv vill bli behandlad" var det ultimata för att ingen ska känna att man gör något fel mot någon annan.

Vad ska vi lära våra barn?
Är tanken att vi ska lära våra barn att aldrig titta på någon, aldrig prata med någon utifall att denna person blir kränkt.

Vi kan inte heller säga till våra barn att alltid stirra ned i golvet eller upp i skyn då någon kan ta anstöt för detta.

Ska alla barn behöva gå runt med ögonbindel för att ingen ska ta anstöt över att någon kan se något som man är osäker, skäms eller rädd för?

Vad tycker ni flashbackare om denna saken eller är det jag som är en gammal hund som inte fattar det nya?

Det låter som om det finns mer bakom det här?
Hur var situationen? Var de flera som tittade? Var personen som blev tittad på i en utsatt situation?
Var det en bar rumpa? Var det typ i omklädningsrummet?
Eller var det bara rakt upp och ned att grabben alena stod och kollade snett nedåt på en kamrats byxbeklädda bak?
Citera
2024-12-11, 14:00
Medlem
Kan svara direkt, ingen rumpa var bar, alltså med byxor på.
Detta skedde i klassrummet och "alla tjejer" såg detta.

Dom kan inte svara på när det skedde exakt eller vilken lektion eller vem som anmälde, vem han kollade på eller något.

Försökte få svar på detta men ingen information mer än att han är anmäld.
Citera
2024-12-11, 14:06
Medlem
Man får väl anmäla vad som helst. Om mottagaren av anmälan tar det seriöst är väl en helt annan sak. Har detta alltså blivit en grej, eller vad är läget.
Citera
2024-12-11, 14:09
Medlem
Läraren menade på att det har med det nya kränkningsarbetet nu inte bara ska gälla fysiskt utan även psykiskt, så om någon tar anstöt eller känner sig kränkt, så kan man bli anmäld..
Citera
2024-12-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Vart är anmälan gjord och hur gammal är offret?
Anmälan är gjord i skolan till lärare och lärare som hanterar det.
Citera
2024-12-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Får ju hoppas på att du trollar annars är ju detta landet mer kört än vad jag trodde. Ett barn tittar på ett annat barns rumpa alltså.. Men..

Ni föräldrar borde göra en mot anmälan angående barnet som anmälde. För uppenbarligen glodde ju det barnet på erat barn en lång tid eftersom denne kunde avgöra vad erat barn glodde på..

Det är inget trollande tyvärr.. hade önskat.
Snacka om att skrämma skiten ur barnen innan vuxenålder, ingen kommer att våga titta, ragga eller något.
Citera
2024-12-11, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Ehh va
Var den betittades rumpa bar? Hade någon annan beordrat den betittade att ta av sig byxorna? I vilket sammanhang var din son där? ....och massa andra frågor

barnet hade byxor i klassrummet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in