Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2024-12-12, 10:53
Medlem
Ingen verkar ju pussas mer i förskolan och skolan var rätt vanligt när jag var ung jag brukade pussa tjejer i förskolan mellanstadiet och vidare in i livet när jag var barn. Min dotter pussade nån på förskolan och då ringde dom och sa att någonting har hänt som vi måste prata om. Sen kom nå svammel om att dom "undviker sånt"och ser helst inte att barn pussas. Fan tiden vi lever i nu verkar fan ba va skit trist. Och nu blir folk anmälda för att titta på rumpor fast Instagram och Facebook o allt vad det heter är E PROPPFYLLDA med kvinnor i bikinis och rumpor som folk sitter o glor på hur länge dom vill.
Vafan är de för fel på den här världen?
Lär bli mycket singel människor och få barn framöver med de här "kränkthetsläran"
Citera
2024-12-12, 11:40
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Jag begriper inte hur någon kan bli kränkt av att någon annan tittar på någon som tittar på någon annans rumpa för den rumpa som blev betittad visst inte om det vid tillfället får jag anta om nu inte flickebarnet i fråga ser med röven.
Nu vet jag inte något om din sons eller din personlighet men att utrusta honom med solglasögon och blindkäpp när han är i skolan kanske hade varit något att göra under några dagar för att belysa ämnet.
Jag tittar på rövar och tuttar varje dag så kanske jag borde bli anmäld också?
Hade en kollega som gick omkring med en tshirt med en väldigt lång text på bröstet, bad henne stå still så jag kunde läsa färdigt och inte fan anmälde hon mig för att stirra på hennes tuttar.
Vi kan ganska enkelt konstatera att TS har ljugit eller kraftigt förvrängt historien för att trigga igång den överväldigande majoritet av illitterata känslomuppar som finns här som varken har insikt i ämnet eller besitter sund källkritik.

Men om man läser mitt inlägg lite mer noggrant än vad du är kapabel till, så framgår det dock ganska snabbt att jag inte alls har tagit ställning i frågan utan mest förtydligar det begreppet som TS (medvetet?) missförstått.

Därför blir det rätt märkligt i sammanhanget att du verkar vilja diskutera min son, tror du att jag är TS eller att jag på något sätt har tagit ställning för eller emot det som TS beskriver?

Personligen tycker jag att värdegrunden i både förskolan och vanliga skolan är bra, de föräldrar och barn som får problem är oftast de föräldrar och barn som vi övriga ser ner på.

Och givetvis den skara barnlösa incels som så ofta har åsikter om saker de inte förstår och som inte rör dom.
Citera
2024-12-12, 12:41
Medlem
Pungpuckels avatar
Okej, det är en bra signal till eleverna.
Titta inte på läraren när den pratar, låtsas inte ens som att du hör.
Då är man respektfull.
Citera
2024-12-12, 13:05
Medlem
Forevermores avatar
Att känna sig kränkt är inte samma sak som att en kränkning skett. Det är ofta något man hör - att nu känner sig X kränkt och då är det så, det är hennes känsla och det måste vi respektera... jadajada.

Kränkning är en definierad brottslig handling. Om handlingen inte är brottslig så har ingen kränkning skett. Dina känslor får du ha men du kan inte pådyvla dem på någon annan när fakta säger emot.

Det är ett jävla tjat om kränkningar hit och dit nu för tiden. Ibland får jag lust att be vederbörande stoppa upp sina kränkthetskänslor på ett ställe där solen inte skiner. Men det går ju inte för då bli man ju garanterat anmäld för kränkande behandling...

Ja jag jobbar inom skolan...
Om det gått till på det sätt som TS skriver så är det BS. Stå på dig TS och var en besvärlig förälder. Det här är i så fall en ickehändelse. Om man i skolans kränkningsanmälan inte ens kan ange vem som är utsatt så finns det ju heller ingen som helst fog för någon kränkning. Utan ett "offer" så är ju ingen kränkt...
Du kan ju be om att få göra en kränkningsanmälan angående din son vägnar som nu efter detta skvaller inte vill gå till skolan längre och mår psykiskt dåligt av hela situationen. Att han känner sig utsatt för sneda blickar och olustkänslor i klassen. Det bör ta skruv...
Senast redigerad av Forevermore 2024-12-12 kl. 13:15.
Citera
2024-12-12, 13:45
Medlem
proconsuls avatar
Be dem stoppa upp anmälan i röven och bry dig inte. Det går inte att anmäla någon för var denne vilat blicken. Eller, det går att anmäla men det finns så klart ingen påföljd, om nu inte skolan själv utmäter en sådan. Och i det läget anmäler du dem.
Det finns nog en förhistoria här eftersom "alla tjejer" såg det
Citera
2024-12-13, 21:47
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Oönskade blickar räknas numera som sexuella övergrepp. Detta togs upp under #metoo och ingår oftast i sexuella trakasserier på företag. Det krävs samtycke nu för tiden.

Det är en del av feminismens strävan att skuldbelägga alla sorts uttryck för manlig heterosexualitet. Feminismen vill att manlig heterosexualitet ska betraktas som någonting smutsigt och skamligt.

Feminismen har varit framgångsrik i sina kampanjer mot män i allmänhet, och manlig sexualitet i synnerhet. Startinlägget visar att skolflickorna har tagit åt sig av feminismens läror.
Citera
2024-12-13, 22:26
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
Vi kan ganska enkelt konstatera att TS har ljugit eller kraftigt förvrängt historien för att trigga igång den överväldigande majoritet av illitterata känslomuppar som finns här som varken har insikt i ämnet eller besitter sund källkritik.

Men om man läser mitt inlägg lite mer noggrant än vad du är kapabel till, så framgår det dock ganska snabbt att jag inte alls har tagit ställning i frågan utan mest förtydligar det begreppet som TS (medvetet?) missförstått.

Därför blir det rätt märkligt i sammanhanget att du verkar vilja diskutera min son, tror du att jag är TS eller att jag på något sätt har tagit ställning för eller emot det som TS beskriver?

Personligen tycker jag att värdegrunden i både förskolan och vanliga skolan är bra, de föräldrar och barn som får problem är oftast de föräldrar och barn som vi övriga ser ner på.

Och givetvis den skara barnlösa incels som så ofta har åsikter om saker de inte förstår och som inte rör dom.

Bara ordet värdegrund är ju tramsigt.
Citera
2024-12-14, 09:36
Medlem
Funderade på själv att boka möte och gå dit, sen påstå att hon kollade mot min penis (utanpå byxorna) och säga "min sanning är den som du döms för, inte vad du säger i ditt försvar".

Sedan fråga "hos vem gör jag en kränkningsanmälan?"
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in