Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Oönskade blickar räknas numera som sexuella övergrepp. Detta togs upp under #metoo och ingår oftast i sexuella trakasserier på företag. Det krävs samtycke nu för tiden.

Grabben är 10 år. Man kan inte tro att något barn sexuellt trakasserar någon i den ålder
Citera
2024-12-12, 05:11
Medlem
Jag har barn i åldrarna 7-12 år.
Barnen åker på "kränknings anmälningar" för precis vad som helst...

En elev som kallade min unge för "väg". - Du ser ut som en jävla väg! Blev anmäld av läraren pga att man kan ta illa upp.

Jag frågade en rektor (från en annan skola) varför alla dessa anmälningar.

Svaret är alltså att skolan skyddar sig själv snarare än att hjälpa den som blivit kränkt.

För tack vare dessa anmälningar så kan den mobbade/kränkta eleven inte komma sen i vuxen ålder och stämma skolan för att dom inte gjort något åt situationen.
Nu kan dom visa! Titta här! Vi gjorde visst något!

Så hela skiten är bara för att skrämmas och skydda sig själva!
Citera
2024-12-12, 05:44
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten90
Kan svara direkt, ingen rumpa var bar, alltså med byxor på.
Detta skedde i klassrummet och "alla tjejer" såg detta.

Dom kan inte svara på när det skedde exakt eller vilken lektion eller vem som anmälde, vem han kollade på eller något.

Försökte få svar på detta men ingen information mer än att han är anmäld.

Det känns snarare som att läraren och rektorn kränker ditt barns rätt till en säker och trygg skolgång
Citera
2024-12-12, 05:48
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Feminismen var aldrig någon jämställdhetsideologi. Feminismens mål var alltid att genomföra könsdiskriminering.

Den feministiska diskrimineringen kommer att fortsätta att breda ut sig, tills männen samlar sig och tar strid mot feminismen.

Svenskar ta strid mot något?
Säger du det så visst..

Den typen av toxisk feminism du talar om består av kvinnor som låter mest, men precis som alla annan extremism så är det en liten del av folket som syns och hörs.
Rimliga människor, alltså majoriteten av befolkningen, har rimliga värderingar.
Citera
2024-12-12, 07:21
Medlem
Sådär var det väl jättelänge sen också, skillnaden att lärarna bara sa det då. Min kompis var tvungen att hjärntvätta bort mitt beteende att aldrig titta när jag var ung vuxen så jag skulle kunna kika lite på rumpor. Jag skulle nog försöka förklara för ungen att det är okej att titta men det gäller att göra det i smyg...
Citera
2024-12-12, 08:09
Medlem
uffepuffes avatar
En kränkningsanmälan görs inte "mot någon" utan "för någon".

Det är alltså inte din son som blivit anmäld utan skolan har upprättat en kränkningsanmälan av det andra barnet eftersom det känt sig kränkt av någon anledning.

Detta är alltså ingen åtgärd som nödvändigtvis påverkar eller drabbar dig eller din son på något sätt och han behöver inte ens ha gjort något alls utan det görs en anmälan för att utreda vad som hänt med det andra barnet.

En kränkningsanmälan behöver inte mynna ut i något alls efter utredningen.
Citera
2024-12-12, 08:19
Medlem
Citat:
Detta hände min grabb på 10 år, han har blivit kränkningsanmäld för att ha tittat på någons rumpa.
Detta upptäcktes av ett annat barn och sedan tre veckor senare så kommer det fram till oss föräldrar.

Vad vi fick lära oss som unga var att "titta men inte röra" eller "behandla alla som du själv vill bli behandlad" var det ultimata för att ingen ska känna att man gör något fel mot någon annan.

Vad ska vi lära våra barn?
Är tanken att vi ska lära våra barn att aldrig titta på någon, aldrig prata med någon utifall att denna person blir kränkt.

Vi kan inte heller säga till våra barn att alltid stirra ned i golvet eller upp i skyn då någon kan ta anstöt för detta.

Ska alla barn behöva gå runt med ögonbindel för att ingen ska ta anstöt över att någon kan se något som man är osäker, skäms eller rädd för?

Vad tycker ni flashbackare om denna saken eller är det jag som är en gammal hund som inte fattar det nya?

Vi bor i ett väldigt väldigt sjukt land med en väldigt väldigt sjuk befolkningen!
Så man blir inte förvånad över vad vissa är kapabla till att göra.
Citera
2024-12-12, 09:13
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
En kränkningsanmälan görs inte "mot någon" utan "för någon".

Det är alltså inte din son som blivit anmäld utan skolan har upprättat en kränkningsanmälan av det andra barnet eftersom det känt sig kränkt av någon anledning.

Detta är alltså ingen åtgärd som nödvändigtvis påverkar eller drabbar dig eller din son på något sätt och han behöver inte ens ha gjort något alls utan det görs en anmälan för att utreda vad som hänt med det andra barnet.

En kränkningsanmälan behöver inte mynna ut i något alls efter utredningen.
Jag begriper inte hur någon kan bli kränkt av att någon annan tittar på någon som tittar på någon annans rumpa för den rumpa som blev betittad visst inte om det vid tillfället får jag anta om nu inte flickebarnet i fråga ser med röven.
Nu vet jag inte något om din sons eller din personlighet men att utrusta honom med solglasögon och blindkäpp när han är i skolan kanske hade varit något att göra under några dagar för att belysa ämnet.
Jag tittar på rövar och tuttar varje dag så kanske jag borde bli anmäld också?
Hade en kollega som gick omkring med en tshirt med en väldigt lång text på bröstet, bad henne stå still så jag kunde läsa färdigt och inte fan anmälde hon mig för att stirra på hennes tuttar.
Citera
2024-12-12, 10:10
Medlem
Citat:
Anmälan är gjord i skolan till lärare och lärare som hanterar det.

Så en helt vanlig tillsägelse alltså. Låter normalt.
Citera
2024-12-12, 10:29
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Läraren menade på att det har med det nya kränkningsarbetet nu inte bara ska gälla fysiskt utan även psykiskt, så om någon tar anstöt eller känner sig kränkt, så kan man bli anmäld..

Och barn (och vuxna) lär ju utnyttja det å sitt yttersta. Hur ska man VETA att en eventuell blick kan utgöra en kränkning? Det är ju upp till tolkning av den som blir tittad på. Otroligt!

När jag gick på mellanstadiet på tidigt 00-tal så brukade en klasskompis hälla sand i mitt hår och byxlinningen under varje rast.

Inte fan blev någon anmäld för det, fastän det var oerhört kränkande.
Citera
2024-12-12, 10:41
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Han vet att generellt att det är fult att stirra på folk, man kan ta en titt och sen går man vidare med blicken.

Det är därför det är märkligt att han blev anmäld för det, vet själv att jag har "fastnat" med blicken ibland men det är skönt att jag aldrig har blivit anmäld för det.

Ingen diagnos, utan vanlig glad pojk.

Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
Jag tycker att det är anmärkningsvärt att en lärare sexualiserar ett barns tittande på andra barn. För jag gissar att det var precis det kränkningen syftade på. Hade din son stirrat på kompisens näsa hade någon anmälan sannolikt inte gjorts. Jag tycker att du ska ta en diskussion med skolans rektor kring rimligheten i lärarens agerande. Bra att skolan lär ut barnen att sätta gränser kring sin egen person, men det här är inte rimligt.

Sannolikt tjejerna som gaddat ihop sig mot grabben och "anmält" till läraren, som måste ta det vidare.

Ypperligt exempel på naiva unga kvinnor som använder lagar till sin fördel. Vissa av dessa växer sedan upp och anmäler män de legat med för våldtäkt, som någon sorts hämndaktion.

Att tro att barn kommer att använda regler och riktlinjer "rättvist" och inte för att spela ut varann i den åldern är naivt och dumdristigt. Vuxna har gett bort alldeles för mycket makt till barnen idag.

Min vän har en 3-åring som blivit lärd på förskolan "stopp, min kropp". Tanken är väl god men nu använder han det när han inte vill duscha hemma och berättar sedan för pedagogerna på förskolan att "mamma inte lyssnar när jag säger stopp min kropp", vilket har ju lett till en del diskussioner.
Citera
2024-12-12, 10:42
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ett feministiskt skräckvälde där en kvinna när som helst kan göra en anklagelse mot en man.

En man kan aldrig vara säker på att inte ha gjort någonting som en kvinna anser vara kränkande.

Payback för häxbränningarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in