Citat:
Ursprungligen postat av
tomten90
Han vet att generellt att det är fult att stirra på folk, man kan ta en titt och sen går man vidare med blicken.
Det är därför det är märkligt att han blev anmäld för det, vet själv att jag har "fastnat" med blicken ibland men det är skönt att jag aldrig har blivit anmäld för det.
Ingen diagnos, utan vanlig glad pojk.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnokigaSnoken
Jag tycker att det är anmärkningsvärt att en lärare sexualiserar ett barns tittande på andra barn. För jag gissar att det var precis det kränkningen syftade på. Hade din son stirrat på kompisens näsa hade någon anmälan sannolikt inte gjorts. Jag tycker att du ska ta en diskussion med skolans rektor kring rimligheten i lärarens agerande. Bra att skolan lär ut barnen att sätta gränser kring sin egen person, men det här är inte rimligt.
Sannolikt tjejerna som gaddat ihop sig mot grabben och "anmält" till läraren, som måste ta det vidare.
Ypperligt exempel på naiva unga kvinnor som använder lagar till sin fördel. Vissa av dessa växer sedan upp och anmäler män de legat med för våldtäkt, som någon sorts hämndaktion.
Att tro att barn kommer att använda regler och riktlinjer "rättvist" och inte för att spela ut varann i den åldern är naivt och dumdristigt. Vuxna har gett bort alldeles för mycket makt till barnen idag.
Min vän har en 3-åring som blivit lärd på förskolan "stopp, min kropp". Tanken är väl god men nu använder han det när han inte vill duscha hemma och berättar sedan för pedagogerna på förskolan att "mamma inte lyssnar när jag säger stopp min kropp", vilket har ju lett till en del diskussioner.