Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-11, 18:11
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
Jag tycker att det är anmärkningsvärt att en lärare sexualiserar ett barns tittande på andra barn. För jag gissar att det var precis det kränkningen syftade på. Hade din son stirrat på kompisens näsa hade någon anmälan sannolikt inte gjorts. Jag tycker att du ska ta en diskussion med skolans rektor kring rimligheten i lärarens agerande. Bra att skolan lär ut barnen att sätta gränser kring sin egen person, men det här är inte rimligt.

Det kan möjligen handla om vuxnas eventuella pedofila fantasier här. Har man kollat upp den berörda läraren?
Citera
2024-12-11, 18:59
Medlem
Världen är fan vriden, för Sverige i tiden
Citera
2024-12-11, 19:20
Medlem
Jag tror inte på detta. Tack för ordet.
Citera
2024-12-11, 19:23
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten90
Är rädd för att det börjar bli så... vi lever i kvinnornas värld just nu...

På 90-talet, när jag gick i kanske 4e klass, så hade min klass en någon speciell vikarie. Det var inget fel på honom, men han var skånsk och lite flummig så han stack ut lite i den lilla håla jag härstammar från.

Rätt som det var fick tjejerna i klassen för sig att han hade "försökt titta under kjolen på Emma när han plockade upp en penna han tappat".

Den lilla anklagelsen gjorde att han inte fick arbeta på skolan längre, han bara försvann.

Det handlar i mitt tycke inte om att kvinnor bestämmer utan det handlar nog om att föräldrar är väldigt skitnödiga när det kommer till sina barn och eventuella hemskheter dessa kan råka ut för, vilket är förståeligt.
Citera
2024-12-11, 19:36
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Han kan väl knappast ha tittat på något som hon inte frivilligt visade upp på allmän plats?
Låter som häxjakterna har tagit ny skepnad.

Ett feministiskt skräckvälde där en kvinna när som helst kan göra en anklagelse mot en man.

En man kan aldrig vara säker på att inte ha gjort någonting som en kvinna anser vara kränkande.
Citera
2024-12-11, 21:21
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Låter som att barnet behöver byta skola.
Om tjejerna i klassen gaddar ihop sig och lärarna hakar på så ser inte framtiden ljus ut för din son om han går kvar där.
Citat:
Är rädd för att det börjar bli så... vi lever i kvinnornas värld just nu...

Feminismen var aldrig någon jämställdhetsideologi. Feminismens mål var alltid att genomföra könsdiskriminering.

Den feministiska diskrimineringen kommer att fortsätta att breda ut sig, tills männen samlar sig och tar strid mot feminismen.
Citera
2024-12-11, 21:38
Medlem
Då kan ju någon bli kränkt över att någon finns!
Citera
2024-12-11, 22:14
Avstängd
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Feminismen var aldrig någon jämställdhetsideologi. Feminismens mål var alltid att genomföra könsdiskriminering.

Den feministiska diskrimineringen kommer att fortsätta att breda ut sig, tills männen samlar sig och tar strid mot feminismen.

Känns nästan som att feminism och ”woke” börjar bli uttjatat.. Att världen har tröttnat och vill gå vidare..
Citera
2024-12-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gReturns
jises är detta seriöst? är väll inget fel och titta eller sålänge ingen fysisk kontakt typ han knippt henne i rumpan etc. Barn utforskar och han har väll sett något han var intresserad av. Prata med din grabb och är det så han bara tittat hade jag anmält dom tillbaka för detta är fan inte ok isf. Min gissning hans mor är en vidrig feminist som hatar allt vad män är och sprider det till sin dotter. Vad du tittar på ska dom skita i.

Alltså förlåt, men nästan allt du skriver är korrekt och bra. Men det heter (och stavas) väl, inte väll.
Citera
2024-12-11, 23:23
Medlem
AndersPersson99s avatar
Oönskade blickar räknas numera som sexuella övergrepp. Detta togs upp under #metoo och ingår oftast i sexuella trakasserier på företag. Det krävs samtycke nu för tiden.
Citera
2024-12-11, 23:45
Medlem
Citat:
Kan svara direkt, ingen rumpa var bar, alltså med byxor på.
Detta skedde i klassrummet och "alla tjejer" såg detta.

Dom kan inte svara på när det skedde exakt eller vilken lektion eller vem som anmälde, vem han kollade på eller något.

Försökte få svar på detta men ingen information mer än att han är anmäld.

Ja helt uppenbart är det ju skolpersonal som anmält eftersom elever/föräldrar inte upprättar kränkningsanmälan i skolan.
Alltså… dom här j-a kränkningsanmälningarna urvattnar ju begreppet kränkning helt. När sedan riktiga kränkningar sker kommer ju ingen bry sig tillslut pga de här tokerierna.

Har jag förstått det rätt att skolpersonal kan upprätta kränkingsanmälan för ”elev mot elev” samt ”elev mot skolpersonal” men att det inte finns möjlighet att upprätta anmälan ”skolpersonal mot elev”? Lägg ner skiten! Det här är ju bara ytterligare en administrativ sak som åligger lärare i ETT uppenbart syfte: ”ha ryggen fri” dvs slippa ansvar.
Orkar inte med sån här skit. ”Det är för baaaaarnens skull” är nåt jävla mantra man hör. Nej, det är för att du vill slippa stå som ansvarig. Eller din chef vill slippa ansvar.
Istället blir det ju en typ av kränkning mot barnet som blivit anmält. Han och hans familj känner sig förmodligen kränkt.

Uppstår mobbing, RIKTIGA kränkningar, trakasserier etc, LÖS då för fan problemet på plats, som personal!! Gå inte undan och skriv en anmälan. Det löser ju inte ett skit. Lär barn hur man beter sig genom att vara en förebild och visa vad som är rätt och fel. Det här visar ju bara på att vuxna är livrädda för att lösa problem och konflikter och skjuter ansvar på andra.

Huva!!! Till TS: orka ta skiten med ro. Din son är 10 år. Ett BARN. Han har inte kränkt en jämnårig genom att titta på hennes rumpa.
Citera
2024-12-11, 23:50
Medlem
Citat:
Kan svara direkt, ingen rumpa var bar, alltså med byxor på.
Detta skedde i klassrummet och "alla tjejer" såg detta.

Dom kan inte svara på när det skedde exakt eller vilken lektion eller vem som anmälde, vem han kollade på eller något.

Försökte få svar på detta men ingen information mer än att han är anmäld.

Går sonen i en religiös friskola? Konstig story!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in