Citat:
Ursprungligen postat av
ThiefGatansLag
Jag menade -
Om jag raggar på en tjej, och hon inte uppskattar det.
Tänk om hon råkar dyka upp där jag jobbar? Så klagar hon. 🫤
En gång skulle jag hälsa på en granne i huset bredvid. En tjej jag aldrig sett förut är på väg ut ur porten, hon blir livrädd och tror jag förföljer henne. Hon skriker och springer och försöker gömma sig.
Men jag tror hon var sjuk på nåt vis. Hade aldrig ens sett henne innan, inte vad jag kan minnas.
Du förstår att det finns en anledning att jag är nästan lite på tårna med tjejer?
Jadu, det lät faktiskt inte riktigt friskt. Hon hade säkert sin egna anledning till det, hon kanske har nån diagnos själv. Tjejer behöver dessutom vara extremt försiktiga när de är ensamma med män de inte känner, de är oftast svagare och kan inte försvara sig, vi måste ha respekt för detta.
Men, låt inte detta enstaka tillfälle dra ner dig. Du vet ju inte hennes anledning.
Att någon tjej skulle dyka upp på ditt jobb och klaga är bara en tanke i ditt huvud. Det kommer garanterat inte hända.
Lär dig att flörta med stil och finess:
• Var dig själv, var trevlig. Så länge du inte säger något dumt eller äckligt, varför skulle hon då komma och klaga sen?
• Använd humor. Testa lite nya olika skämt. Testa andras skämt som du själv tycker om (så länge de är snälla, eller berättade med finess). Om du kan få henne att skratta så ökar du dina chanser rejält.
• Läs av henne. Om hon fortfarande verkar vilja prata med dig efter några minuter, hon ler mot dig, kollar dig i ögonen, ställer frågor till dig etc. så kanske hon finner dig vara intressant. Känn av lite till. Då kan du testa en mer personlig fråga, eller mer humor. Svarar hon med inlevelse eller skrattar åt ditt skämt så ökar chanserna att hon är intresserad av dig. Då får du finna modet och säga typ ”man blir ju glad av att prata med dig, vill du äta lunch så snackar vi lite mer?” (Eller annat förslag/idé beroende på situation såklart). Säger hon att hon har annat för sig så svarar du bara trevligt. Du behöver inte ta det som en nobb. Det gäller dessutom att våga misslyckas ibland, det är bra erfarenhet