2024-12-17, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Skit i att lyssna på dem! Uppenbarligen är de bittra för att de alltid får knulla, så deras åsikter är värdelösa för dig. De får inte knulla eftersom de valt att vara bittra jävla rövål, ett effektivt sätt att behålla sin oskuld på.

Jag tror det i ditt fall handlar om två saker.

1. Bara börja våga mer. Snacka med tjejer, de bits inte. Var bara trevlig och genuin så kommer de vara glada tillbaka. Till slut så blir du bättre på att snacka och du kommer själv märka när de visar intresse för dig. Var fan inte rädd för att ”misslyckas”. Så länge du är trevlig så kan du ju fan inte misslyckas med att prata. Kanske enbart leder till en trevlig konversation utan flört men du har du iaf fått genuin erfarenhet, något man inte kan läsa sig till på forum.

2. Se till att starta en positiv spiral. Träna tre dagar i veckan. Klipp dig. Fan fråga tjejer vad du skulle passa i för kläder, du har du både ett klockrent samtalsämne som brudar kan prata om länge, samt att du får tips på kläder tjejer uppskattar så du inte klär dig som en typiskt snubbe. Bygg upp dig själv helt enkelt. Inse att när en tjej letar en kille så vill hon ha lite kvaliteter i killen, så du behöver jobba på dig själv. Om du blir bättre på nåt varje dag så ökar du ditt värde rejält!

Tjejer uppskattar: Humor, självförtroende, självinsikt, en snubbe som kan skämta om sig själv (men inte tar skit, vågar stå på sig), lyssnar på dem, sköter om sin kropp genom träning, är genuin med skön personlighet och är ärlig.

Fan kör hårt nu grabben. Allt som krävs är en positiv spirit varje dag så kommer tjejerna så småningom.

Du är en jättefin människa. ❤️ Det ska du veta. 🙂

Lite rädd för att tjejer ska dyka upp och klaga på mitt jobb, om de inte gillar mig bara. Det är seriöst. 🫤
Senast redigerad av ThiefGatansLag 2024-12-17 kl. 22:11.
Citera
2024-12-17, 22:41
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sefiruz
Nej, sociala medier började ta fart för 10 år sedan, ser värre ut i USA tror jag, de ligger lite före, ingen jävel som är dum nog att gifta sig där längre, de flesta skiter i fruntimmer överhuvudtaget, man blir av med halva sina prylar och sina barn direkt, inte riktigt illa på den fronten i Sverige., men nästan.

Om du med "ingen jävel" menar drygt 2 miljoner år 2022 så stämmer ditt påstående. Annars inte. Över hälften av amerikanska män är gifta (även om andelen per åldersgrupp har sjunkit). Drygt hälften av männen under 30 var i någon sorts kärleksrelation och av övriga var det ändå 3 av 10 som sa sig söka efter en seriös kärleksrelation. Hur du kan få det till att "de flesta skiter i fruntimmer" undrar nog fler än jag.

https://www.forbes.com/sites/brucele...-pew-research/

Så du pratar i nattmössan. Igen.
Citera
2024-12-18, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThiefGatansLag
Du är en jättefin människa. ❤️ Det ska du veta. 🙂

Lite rädd för att tjejer ska dyka upp och klaga på mitt jobb, om de inte gillar mig bara. Det är seriöst. 🫤

Tack, det värmer

Genuin beröm har du förmåga att ge, det gillar tjejer, i lagoma mängder

Jag tror inte att jobbet spelar någon roll alls, så länge du själv tycker det är roligt.
Citera
2024-12-18, 08:46
Bannlyst
Citat:
Tack, det värmer

Genuin beröm har du förmåga att ge, det gillar tjejer, i lagoma mängder

Jag tror inte att jobbet spelar någon roll alls, så länge du själv tycker det är roligt.

Jag menade -

Om jag raggar på en tjej, och hon inte uppskattar det.

Tänk om hon råkar dyka upp där jag jobbar? Så klagar hon. 🫤

En gång skulle jag hälsa på en granne i huset bredvid. En tjej jag aldrig sett förut är på väg ut ur porten, hon blir livrädd och tror jag förföljer henne. Hon skriker och springer och försöker gömma sig.
Men jag tror hon var sjuk på nåt vis. Hade aldrig ens sett henne innan, inte vad jag kan minnas.

Du förstår att det finns en anledning att jag är nästan lite på tårna med tjejer?
Citera
2024-12-18, 08:47
Medlem
Citat:
Jag uppskattar det du gör, tro mig.

Grejen är - jag har varit utsatt för både mobbning och övergrepp, och aldrig sagt ifrån.

Jag markerar mot de som går över gränsen, något jag inte alltid gjort. Det är också oerhört viktigt för ens personliga utveckling.

Ok, bra där! Tar tillbaka min stränga attityd

En ny tid i livet kommer nu som du helt kan forma själv. Sluta umgås helt med de som tar energi ifrån dig. Lägg tiden på de som får dig att känna dig bra.

Forma vardagen helt som du känner för. Tiden med taskiga mobbare är över för dig.
Citera
2024-12-18, 09:14
Medlem
Citat:
Jag menade -

Om jag raggar på en tjej, och hon inte uppskattar det.

Tänk om hon råkar dyka upp där jag jobbar? Så klagar hon. 🫤

En gång skulle jag hälsa på en granne i huset bredvid. En tjej jag aldrig sett förut är på väg ut ur porten, hon blir livrädd och tror jag förföljer henne. Hon skriker och springer och försöker gömma sig.
Men jag tror hon var sjuk på nåt vis. Hade aldrig ens sett henne innan, inte vad jag kan minnas.

Du förstår att det finns en anledning att jag är nästan lite på tårna med tjejer?

Jadu, det lät faktiskt inte riktigt friskt. Hon hade säkert sin egna anledning till det, hon kanske har nån diagnos själv. Tjejer behöver dessutom vara extremt försiktiga när de är ensamma med män de inte känner, de är oftast svagare och kan inte försvara sig, vi måste ha respekt för detta.

Men, låt inte detta enstaka tillfälle dra ner dig. Du vet ju inte hennes anledning.

Att någon tjej skulle dyka upp på ditt jobb och klaga är bara en tanke i ditt huvud. Det kommer garanterat inte hända.

Lär dig att flörta med stil och finess:

• Var dig själv, var trevlig. Så länge du inte säger något dumt eller äckligt, varför skulle hon då komma och klaga sen?

• Använd humor. Testa lite nya olika skämt. Testa andras skämt som du själv tycker om (så länge de är snälla, eller berättade med finess). Om du kan få henne att skratta så ökar du dina chanser rejält.

• Läs av henne. Om hon fortfarande verkar vilja prata med dig efter några minuter, hon ler mot dig, kollar dig i ögonen, ställer frågor till dig etc. så kanske hon finner dig vara intressant. Känn av lite till. Då kan du testa en mer personlig fråga, eller mer humor. Svarar hon med inlevelse eller skrattar åt ditt skämt så ökar chanserna att hon är intresserad av dig. Då får du finna modet och säga typ ”man blir ju glad av att prata med dig, vill du äta lunch så snackar vi lite mer?” (Eller annat förslag/idé beroende på situation såklart). Säger hon att hon har annat för sig så svarar du bara trevligt. Du behöver inte ta det som en nobb. Det gäller dessutom att våga misslyckas ibland, det är bra erfarenhet
Citera
2024-12-18, 09:23
Bannlyst
Citat:
Jadu, det lät faktiskt inte riktigt friskt. Hon hade säkert sin egna anledning till det, hon kanske har nån diagnos själv. Tjejer behöver dessutom vara extremt försiktiga när de är ensamma med män de inte känner, de är oftast svagare och kan inte försvara sig, vi måste ha respekt för detta.

Men, låt inte detta enstaka tillfälle dra ner dig. Du vet ju inte hennes anledning.

Att någon tjej skulle dyka upp på ditt jobb och klaga är bara en tanke i ditt huvud. Det kommer garanterat inte hända.

Lär dig att flörta med stil och finess:

• Var dig själv, var trevlig. Så länge du inte säger något dumt eller äckligt, varför skulle hon då komma och klaga sen?

• Använd humor. Testa lite nya olika skämt. Testa andras skämt som du själv tycker om (så länge de är snälla, eller berättade med finess). Om du kan få henne att skratta så ökar du dina chanser rejält.

• Läs av henne. Om hon fortfarande verkar vilja prata med dig efter några minuter, hon ler mot dig, kollar dig i ögonen, ställer frågor till dig etc. så kanske hon finner dig vara intressant. Känn av lite till. Då kan du testa en mer personlig fråga, eller mer humor. Svarar hon med inlevelse eller skrattar åt ditt skämt så ökar chanserna att hon är intresserad av dig. Då får du finna modet och säga typ ”man blir ju glad av att prata med dig, vill du äta lunch så snackar vi lite mer?” (Eller annat förslag/idé beroende på situation såklart). Säger hon att hon har annat för sig så svarar du bara trevligt. Du behöver inte ta det som en nobb. Det gäller dessutom att våga misslyckas ibland, det är bra erfarenhet

Ja, jag tror hon led av PTSD. Då kanske det kan bli sådär. Stackars tjej. 🫤 Hoppas hon fick hjälp.

Men du, det övriga -
Har du sett RandomMakingMovies legendariska klipp från 2013, där de filmat på "plattan" utanför Kulturhuset i Stockholm, och frågar massa tjejer om nummer?

De var 18 år (födda 95 alla tre) när de gjorde det, vilket betyder vuxen. Jag tror ingen där är hebefil (12/13-åringar), men man måste ändå som 18-årig vuxen tänka på vad man gör.
Man får exempelvis inte vara på någon under 15 då, om jag inte vet fel. Så de tog vissa risker där de också.

Har du sett klippet?
Senast redigerad av ThiefGatansLag 2024-12-18 kl. 09:27.
Citera
2024-12-18, 09:36
Medlem
Citat:
Ja, jag tror hon led av PTSD. Då kanske det kan bli sådär. Stackars tjej. 🫤 Hoppas hon fick hjälp.

Men du, det övriga -
Har du sett RandomMakingMovies legendariska klipp från 2013, där de filmat på "plattan" utanför Kulturhuset i Stockholm, och frågar massa tjejer om nummer?

De var 18 år (födda 95 alla tre) när de gjorde det, vilket betyder vuxen. Jag tror ingen där är hebefil (12/13-åringar), men man måste ändå som 18-årig vuxen tänka på vad man gör.
Man får exempelvis inte vara på någon under 15 då, om jag inte vet fel. Så de tog vissa risker där de också.

Har du sett klippet?

Nej, har inte sett klippet

Om jag ska vara helt ärlig mot dig, så känns det lite underligt att du tar in hebefili i diskussionen tänk på det när du pratar med tjejer, vad som är lämpligt att dra in, inte alla som är bekväma med att prata om allt. Tur jag är det

Tror inte att YouTube är det bästa stället att lära sig raggning på, man vet inte om de kände tjejerna innan eller om det gick bättre bara för att de är kända på YouTube.

Den enda värdefulla erfarenheten får du genom att prata själv med tjejer mindre YouTube, mer dra ut och prata med dem. Hjärnan måste uppleva snacket själv för att kunna förbättra sig.
Citera
2024-12-18, 09:45
Bannlyst
Citat:
Nej, har inte sett klippet

Om jag ska vara helt ärlig mot dig, så känns det lite underligt att du tar in hebefili i diskussionen tänk på det när du pratar med tjejer, vad som är lämpligt att dra in, inte alla som är bekväma med att prata om allt. Tur jag är det

Tror inte att YouTube är det bästa stället att lära sig raggning på, man vet inte om de kände tjejerna innan eller om det gick bättre bara för att de är kända på YouTube.

Den enda värdefulla erfarenheten får du genom att prata själv med tjejer mindre YouTube, mer dra ut och prata med dem. Hjärnan måste uppleva snacket själv för att kunna förbättra sig.

Jag vill innan jag dör, ha gjort som de gjorde. Jag vet att det inte blir "exakt" likadant, därför att alla människor, hur mycket de än härmar, helt enkelt inte gör exakt likadant. Blir väl alltid nån egen variant i slutändan.

Jag vet vuxna som gjorde likadant på 80-talet, och då fanns inte Youtube.

Här är klippet, https://youtu.be/FF8K5H-l2Dg?si=kEMakcZHOOCizKHf

Varför jag drog in hebefili? Går det att se om nån är 14 eller 18 idag? Tjejer kan se mycket äldre, eller yngre ut. Faktiskt.
Tror 14 räknas som hebefili, men inte helt säker. 15 tror jag är efebofili.
Citera
2024-12-18, 10:10
Medlem
Ektomorfens avatar
Ser du väldigt bra ut måste du inte göra ett skit för att få tjejer, det kommer av sig själv då. Ser du däremot mindre bra ut får du se till att först "optimera" ditt utseende så gott du kan, tex klä dig fräscht och trendigt, alltid vara nyklippt, gymma, kanske sola solarium några gånger och givetvis försöka skaffa dig så bra ekonomisk grund du bara kan, det är dock inget MÅSTE men hjälper dig definitivt väldigt mycket.

Innan jag blir översvämmad med kommentarer från tjockisar, blattar med spetsiga finskor och andra incels så måste jag säga att det inte är jag som sätter dejtingtrenden utan det är bara så det helt enkelt är.
Senast redigerad av Ektomorfen 2024-12-18 kl. 10:12.
Citera
2024-12-18, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ektomorfen
Ser du väldigt bra ut måste du inte göra ett skit för att få tjejer, det kommer av sig själv då. Ser du däremot mindre bra ut får du se till att först "optimera" ditt utseende så gott du kan, tex klä dig fräscht och trendigt, alltid vara nyklippt, gymma, kanske sola solarium några gånger och givetvis försöka skaffa dig så bra ekonomisk grund du bara kan, det är dock inget MÅSTE men hjälper dig definitivt väldigt mycket.

Innan jag blir översvämmad med kommentarer från tjockisar, blattar med spetsiga finskor och andra incels så måste jag säga att det inte är jag som sätter dejtingtrenden utan det är bara så det helt enkelt är.

Kanske var de på Youtube redan ekonomiskt oberoende 2013. 🤔 Vem vet, det kan ha varit så.
Citera
2024-12-18, 17:34
Bannlyst
Citat:
Jag vill innan jag dör, ha gjort som de gjorde. Jag vet att det inte blir "exakt" likadant, därför att alla människor, hur mycket de än härmar, helt enkelt inte gör exakt likadant. Blir väl alltid nån egen variant i slutändan.

Jag vet vuxna som gjorde likadant på 80-talet, och då fanns inte Youtube.

Här är klippet, https://youtu.be/FF8K5H-l2Dg?si=kEMakcZHOOCizKHf

Varför jag drog in hebefili? Går det att se om nån är 14 eller 18 idag? Tjejer kan se mycket äldre, eller yngre ut. Faktiskt.
Tror 14 räknas som hebefili, men inte helt säker. 15 tror jag är efebofili.

Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Ja jag har sett två minuter och det där är inte vad det handlar om. Först och främst går man inte fram till random tjej/kvinna och ber om numret, han fick troligtvis aldrig det rätta numret av någon av tjejjerna.
Det bästa scenariot är att kvinnan vill att han ska ha hennes nummer.
Det där är precis vad det är, nån som inte kan ragga som försöker göra det.
Att ragga handlar om öppenhet och att skapa en vibe, en trevlig och kul atmosfär som handlar om att bygga upp varandras positiva känslor.

Vad menar du med "det där är inte vad det handlar om?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in