Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFaun
Kan du definiera psykfall?

Ej osykfall som i att jag framstår som glaf och trevlig.Hur hade du tänkt att gå tillväga om du ska ta ditt liv? Har du funderat kring vad som kommer att hända för de efterlevande om du försvinner? Hur känner du inför det?

Hur mådde du före det att ni blev tillsammans jämfört med nu?
Jag mådde ok innan vi blev ihop. Hade gjort slut med mitt ex och var glad att starta ett nytt kapitel med eller utan partner.

Jag är ledsen att utsätta mina närstående för det. De förtjänar inte det. Tillväga har jag tänkt gå mha opiatöverdos, räknat ut vad som krävs för min vikt osv. Inte mkt för en opiatnaiv
Citera
2024-12-18, 09:51
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnopiraten
Jag mådde ok innan vi blev ihop. Hade gjort slut med mitt ex och var glad att starta ett nytt kapitel med eller utan partner.

Jag är ledsen att utsätta mina närstående för det. De förtjänar inte det. Tillväga har jag tänkt gå mha opiatöverdos, räknat ut vad som krävs för min vikt osv. Inte mkt för en opiatnaiv

Okej, så du har alltså rätt så ingående självmordstankar. Kan du ringa till vårdcentralen imorgon och be om en kuratorkontakt? Om det är svårt för dig att ringa, finns det någon annan närstående som hade kunnat få ringa åt dig?

Är det någonting konkret som din nuvarande partner säger eller gör som får dig att må dåligt?
Citera
2024-12-18, 10:06
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Har ingen barnlängtan i sig men längtan eftet barn med HONOM.

Jag har i princip bestämt mig för att begå självmord om det skulle bli så att det inte blir som jag vill dvs familj med honom. Jag tänker konstant på hans ex som fick ett barn av honom

Tycker du talar emot dig själv, barn och bilda familj verkar ju vara större än till och med längtan av att bara leva ett liv med den du älskar. Du är ju till och med beredd att avsluta ditt eget liv för den sakens skull.

Jag ser ingen annan utväg än att du berättar precis vad du känner för honom, älskar han dig kommer han att ta emot dig väl och få dig att tro på framtiden igen.

Om inte så bör du gå din egen väg och så småningom hitta något nytt att leva för.

Din nuvarande situation ger dig ju en dödslängtan. Vad kan bli värre än det..
Citera
2024-12-18, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightyNight
Det är inom dig som det ser ut. Det är din "obssession" just pga av den unika kombinationen. Tro mig, been there done that... tog mig några år att bli kvitt det, men det var SÅ värt det!
Med tanke på det du skrev nu vill jag föreslå terapi, och det menar jag seriöst. Det kommer att ta tid, inga mirakulösa lösningar på tre Mindler möten. Försök live terapi, i början gärna lite längre möten än 1 timme så att din hjärna hinner bli trött och sänker ner gard. Bra att du redan tänkt i dem banorna. Gör en lista på saker som "gödslar" dina obsessiva tankar, och både mot sig själv och terapeut behöver du våga vara ärlig och öppen.

Vad gjorde terapi för dig? Att du nöjde dig med "sämre"? Jag vill ju inte bedra mig själv. Vill även fortsätta relationen så länge dey finns hopp att det kommer gå bra men vill inte vara obsessed då jag tror han kan bli bortskrämd av det.
Citera
2024-12-18, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Tycker du talar emot dig själv, barn och bilda familj verkar ju vara större än till och med längtan av att bara leva ett liv med den du älskar. Du är ju till och med beredd att avsluta ditt eget liv för den sakens skull.

Jag ser ingen annan utväg än att du berättar precis vad du känner för honom, älskar han dig kommer han att ta emot dig väl och få dig att tro på framtiden igen.

Om inte så bör du gå din egen väg och så småningom hitta något nytt att leva för.

Din nuvarande situation ger dig ju en dödslängtan. Vad kan bli värre än det..

Jag vet att om relationen tog slut skulle jag sannolikt ta livet av mig. Skulle ham veta hur besatt jag är skulle jag sabotera alla chanser
Citera
2024-12-18, 10:13
Medlem
Citat:
Okej, så du har alltså rätt så ingående självmordstankar. Kan du ringa till vårdcentralen imorgon och be om en kuratorkontakt? Om det är svårt för dig att ringa, finns det någon annan närstående som hade kunnat få ringa åt dig?

Är det någonting konkret som din nuvarande partner säger eller gör som får dig att må dåligt?
Det min partner säger och gör är att han är osäker på barn i framtiden. Annars behandlar han mig väl. Självmordstankarna är inte aktuella utan till för om det skiter sig dvs om han landar i att han inte vill ha barn med mig som han en gång ville med en annan kvinna. Om jag inte kan "klå" henne känns livet meninglsöst.
Citera
2024-12-18, 10:16
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Skulle ham veta hur besatt jag är skulle jag sabotera alla chanser

Fattar inte hur du kan veta en sådan konkret grej innan du ens har berättat hur du känner.

Och för det andra kan jag inte fatta, hur du, i det här fallet, befinner dig i en kärleksfull relation men du känner att du inte har 'råd' att visa dig sårbar..?

Det låter inte som en sund relation tycker jag.

Om inte han kan hjälpa dig med dessa frågor, vem kan då.
Citera
2024-12-18, 10:29
Citat:
Det min partner säger och gör är att han är osäker på barn i framtiden. Annars behandlar han mig väl. Självmordstankarna är inte aktuella utan till för om det skiter sig dvs om han landar i att han inte vill ha barn med mig som han en gång ville med en annan kvinna. Om jag inte kan "klå" henne känns livet meninglsöst.

Om din kompis kom till dig, och sa att hon hade det här problemet. Hon har träffat en man som har barn sedan innan, och nu är han osäker på om han vill ha fler barn. Vad hade ditt råd till henne varit?
Citera
2024-12-18, 10:33
Medlem
Citat:

Det handlar alltså om att du måste vinna över den kvinna som han en gång skaffat barn med - annars ska du ta livet av dig? Hör du själv hur sjukt det låter? Du bör verkligen skaffa psykoterapi genast för att jobba med dig själv för din pojkvän kommer inte att vilja leva med dig i längden om du har en så skev verklighetsförankring - och du själv är ju verkligen inte i balans!
Citera
2024-12-18, 10:43
Medlem
Gäller mest att jobba på din egen självkänsla. Att trivas med dig själv oavsett karl eller barn. Det är ett jobb bara du kan göra. Att du söker hjälp är bra, fortsätt med det. Kom ihåg att det gäller för att du ska få hjälp med att jobba med dig själv, inte för att få svar på vad din kille egentligen vill.
Citera
2024-12-18, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Det handlar alltså om att du måste vinna över den kvinna som han en gång skaffat barn med - annars ska du ta livet av dig? Hör du själv hur sjukt det låter? Du bör verkligen skaffa psykoterapi genast för att jobba med dig själv för din pojkvän kommer inte att vilja leva med dig i längden om du har en så skev verklighetsförankring - och du själv är ju verkligen inte i balans!
Jag kan liksom inte tänka mig att jag är sämre än exet om han inte vill lika mycket med mig (än?)
Citera
2024-12-18, 10:46
Medlem
Citat:
Om din kompis kom till dig, och sa att hon hade det här problemet. Hon har träffat en man som har barn sedan innan, och nu är han osäker på om han vill ha fler barn. Vad hade ditt råd till henne varit?
Beror på hur länge de varit ihop och anledningen till osäkerheterna och kvaliteten på relationen i övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in