Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
Idag, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Stor humor när en SVT "reporter" får smaka på verkligheten resten av oss upplever dagligen.

Jag skulle inte överdriva om jag säger att 9 av 10 tågresor jag haft i mitt liv har förpestats av babbar. Allt från glin som antingen sitter i grupp och babblar överdrivet högt eller att de sitter och spelar musik från telefonens högtalare om de är ensamma, till babbekärringar som låter sina underåriga horungar skrika & härja fritt till att de sitter och pladdra i mobilen så halva vagnen hör.

Det där har alla svenskar upplevt, sedan sätter man på sin tv och lyssnar på vad experterna har att säga, och blir då varse om att det är en själv det är fel på.
Citera
Idag, 01:56
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Lite osäker på vad du efterfrågar i sak?
Jag efterfrågar inget specifikt, utan endast en diskussion om hur tandlösa regler lämnas kvar när normer, klass och allmänt hyfs – som i sig är regler – ofta saknar sanktioner eller bestraffning.

edit: om det är vedertaget(=~regel) att en grupp (tex svenskar) inte för oväsen i trånga utrymmen tex tågvagnar så är det prestige att göra motsatsen för dom som inte klassificerar sig som svenskar.

Norm: not like us som kendrick lamar rappar.
Senast redigerad av Sn0o0oZ Idag kl. 02:06.
Citera
Idag, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Det där har alla svenskar upplevt, sedan sätter man på sin tv och lyssnar på vad experterna har att säga, och blir då varse om att det är en själv det är fel på.
Så kanske man gjorde för tio år sedan innan man insåg att det inte var en själv det var fel på?
Citera
Idag, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Så kanske man gjorde för tio år sedan innan man insåg att det inte var en själv det var fel på?

Så gör folk idag med. Intalas och tro att det är de själva det är fel på. Att man är tråkig, rasistisk, osocial, inte accepterar olikheter, att det är synd om de som stör och att man är en demon som kräver av någon som blir försörjd med skattemede, att den åtminstone ska följa reglerna.
Du får av experterna lära dig att reglerna bara är till för dig själv och om du hävdar motsatsen så är du en obstinat rasist.
Citera
Idag, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
jag efterfrågar ingenting, jag efterfrågar enbart en diskussion om hur tandlösa regler ska efterlåtas när normer, klass och allmänt hyfs är tandlösa (som är regler) ofta utan bestraffning.
Du efterfrågar inget samtidigt som du efterfrågar något? Nåja, jag är på din sida, typ, även om jag inte är överklass/övre medelklass, någorlunda svårt att förstå efteråtning, och vad det ska menas med det.
Citera
Idag, 02:33
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Har själv råkat sätta mig på "tyst avdelning" på tåget vid ett tillfälle utan att inse det först, var så stressad att jag missade skylten när jag steg på. När grannen påpekade det för mig så skämdes jag nästan ihjäl...

Med det sagt, för man ett jävla liv helt medvetet så ska man förstås inte låta det passera.
Får jag frågade varför och hur du väsnades såpass illa att du fick en stackars svensk medborgare bredvid dig att bryta sin tystnadskultur och säga till en främmande människa att dämpa sig?
Citera
Idag, 03:10
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt
Åker SJ lugn avdelning mellan Stockholm och Göteborg rätt många gånger per år. Betydligt vitare än genomsnittet i Sverige och dessutom tyst.

Stämmer.😸
Citera
Idag, 04:31
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det finns inte i deras begreppsvärld att man kan hålla tyst för att visa hänsyn.

Värre.

Konceptet "hänsyn" i kombination med vad-du-vill saknas.

Detta beror i grunden på en arab tycker att denne FÖRLORAT något när du visar hänsyn.
Så denne börjar gapa för att FRÅNTA dig din sinnesfrid.

Om du FÖRLORAT något så MÅSTE ju blatten per automatik vunnit något, eller hur?
I det här fallet ditt rätt värdelösa obehag, som blatten raskt växlar in till det mer för denne värdefulla konceptet "PERSONLIG TILLSKANSAD RESPEKT".
Vilket visserligen sker med en helt falsifierad växelkurs, men hey, mer vinst till blatten.

Ovanstående är den absolut mest grundläggande för blattens spontana och rätt innovativa affärstänk.

Och grunden bakom blattens enda och minutlöst högpresterande affärstänk, att sitta och skapa olika idéer för hur man på olika vis ska beröva en annan individ något REDAN EXISTERADE.
För blattar fixar inte att SKAPA något. För korkade.

Nu skattar ju inte blatten, men viljan sänks självklart av en individbaserad förlust till fromma för något gemensamt. Grunden till att det inte direkt räknas som stöld, då den lätta måltavlan allt som oftast är just kommunen.

Och eftersom konceptet gemensamt (badhus) inte existerar, utan endast blatten, individbaserad, så är Win-win ett okänt (idiot)begrepp för denne. Det är basen i blattens generella låga servicenivå, t ex på krogen, men egentligen överallt.

Två Svenskar som duschar tyst och tycker de bägge tjänar på tystnaden, i detta fall via t ex konceptet "hänsyn" som ju är respekt på svenska, symboliserar för blatten två idioter som är i total avsaknad av bizniz-tänk.
Senast redigerad av Pitschka Idag kl. 04:46.
Citera
Idag, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det finns inte i deras begreppsvärld att man kan hålla tyst för att visa hänsyn.

Samhället har blivit skrikigare och gapigare de senaste åren. Respekten för andra människor är nästintill obefintlig. Dessutom blir det ännu gapigare om man påpekar något, som går dem emot. Inte mycket till förmåga att uttrycka förlåt eller ursäkta.
Citera
Idag, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Har själv råkat sätta mig på "tyst avdelning" på tåget vid ett tillfälle utan att inse det först, var så stressad att jag missade skylten när jag steg på. När grannen påpekade det för mig så skämdes jag nästan ihjäl...

Med det sagt, för man ett jävla liv helt medvetet så ska man förstås inte låta det passera.

ja, när senast såg du en kulturberikare "nästan skämmas ihjäl"...?
Citera
Idag, 05:50
Medlem
Citat:
Så gör folk idag med. Intalas och tro att det är de själva det är fel på. Att man är tråkig, rasistisk, osocial, inte accepterar olikheter, att det är synd om de som stör och att man är en demon som kräver av någon som blir försörjd med skattemede, att den åtminstone ska följa reglerna.
Du får av experterna lära dig att reglerna bara är till för dig själv och om du hävdar motsatsen så är du en obstinat rasist.

Det du säger är i slutändan att den här världen kontrolleras av djävulen och ja... du får stöd av Bibeln...:
Citera
Idag, 05:50
Medlem
Citat:

Det du säger är i slutändan att den här världen kontrolleras av djävulen och ja... du får stöd av Bibeln...:
1 Johannesbrevet 5:19

Vi vet att vi är av Gud och att hela världen är i den ondes våld
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här