Citat:
Ursprungligen postat av
Medvetenommycketxx
Det r ett enmans kontor i Dubai, s han fr snacka med vggen 😁
Den finska kronofogden r inte leka med. Innan min dvarande pappa gick bort vid 2019, s ringde dom typ stup i kvarten p mig. Och hade han gick bort ret innan, s skulle jag och mina syskon skulle dela hans skuld p 15 millioner kroner. 2019 kom lagen att skulden kan jmkas. Dock de gller inte fr fretag. Tro mig, hitta dom inte s kan rederiet de landet r skriven, s kan landet de r inskriven bli krvd ifrn de finska utskningverket (kronofogden):
Citat:
Lag
om indrivning av skatter och avgifter i utskningsvg.
3 .
Anskan om utskning av fordran riktas till utmtningsman.
Utskning skall skas hos utmtningsman p den betalningsskyldiges hem-, bonings- eller vistelseort. Berr fordringen rrelse, nring, yrke eller fastighet, m utmtning skas ven p den ort, dr nmnda verksamhet bedrivits eller dr fastigheten r belgen.
r den betalningsskyldiges vistelseort oknd eller vistas han utomlands eller har p hans boningsort icke ptrffats utmtningsbar egendom, m utskning skas hos utmtningsmannen p den ort, dr han har egendom.
Freligger icke, enligt vad ovan i denna paragraf stadgats, knnedom om behrig utmtningsman, m utskning skas hos den utmtningsman, inom vars verksamhetsomrde fordran faststllts eller debiterats.
Klla:
https://www.finlex.fi/sv/laki/alkup/1961/19610367