Citat:
Ursprungligen postat av
Forevermore
Ingen aning hur det är nu.
Det här var för nästan 30 år sedan. Men vi var nog en 10-15 st som gjorde telegrafiprovet. Det är som sagt länge sedan och jag var bakfull...
Jag var också full
Råkade dra dit räddningstjänsten oxå på ett falsklarm (fast det var innan jag blev full)
Det var bara att stå tyst och se oskyldig ut när någon stor pajjas-gubbe i grön uniform skällde ut oss alla. Jag visste ganska säkert att ingen visste att det var jag, så jag satsade på att vara tyst.
Grov dialekt "
det var väl ingen här *sarkasm*
Men det var nära att jag sa åt honom när han började hota med kollektiva straff (som gymnasieskolans lärare ju hävdat var förbjudet)
På kvällen drog jag och två till iväg och söp, blev ganska dragen, kommer ihåg att jag stod å pissade ut genom sovsalsfönstret från våning 3-4 i "baracken" Det var roligt, men är glad att det inte blev någon lump.
1-9
Tror du att det var "halva-standardavvikelser" rakt igenom som det pratas om i tråden eller kan det ha varit olika avvikelser mellan siffrorna?
--->Det här var för nästan 30 år sedan<---
Det hände stora saker 2000: "2000 blev det möjligt att variera svårighetsgraden under testets gång utifrån den mönstrandes förutsättningar"
Datorerna och digitaliseringen klampade in i försvaret