Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det finns redan finska äldreboenden här i Sverige så varför skulle det inte få finnas för svenskar, visst ja, svenskar är per automatik rasistiska nazister. Större chans att det kommer ploppa upp muslimska lyxäldreboenden med svenska slavar i personalen.
Det finns finska (och arabiska?) äldreboenden pga språket. Många äldre som blir dementa "tappar" språket fast de har kunnat det förut. (Och man behöver inte ens vara dement, och ändå glömmer man ord.) Modersmålet är det som blir bäst ihågkommet. Svenska äldre behöver inte hamna i äldreboende där de inte skulle kunna språket och bli förstådda. (Svenskan ÄR faktiskt majoritetsspråk fortfarande, oberoende vad rasisterna påstår).
Problemet är att det är svårt att rekrytera personal som a) kan bra svenska, b) passar till omsorgsarbete.
Man skulle behöva förändra förutsättningarna för vårdbiträden och undersköterskorna, så att jobbet skulle bli mer attraktivt. Då kunde man välja och vraka bland arbetssökanden. Nu kan man inte det.
Citera
Igår, 20:43
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Snälla lilla du, förfallet började på 60-talet.

Det vi ser nu är den totala kollapsen.

Värst motståndare till saker som äldreboenden för svenskar kommer naturligtvis nyttiga svenska idioter att vara. Frågan är hur man ska ställa sig till dessa? Ska de vara accepterade som kunder på dessa hem? En annan fråga är väl vem som är svensk eller inte? SD Olle med thaifru? Får frun då inte bo på äldreboendet?

Nej det är sant faktiskt. Jag är född 76 och har alltid hört att våra äldre haft det absolut sämst i samhället. Min mamma jobbade inom vården och klagade ofta över hur dåligt allting fungerade. Som liten tog man ju för givet att det var tillfälligt och att när en annan blir äldre har det löst sig.

Idag är jag rädd att jag inte kommer få någon pension eftersom vi har importerat två miljoner smutsmänniskor som ska ha pensoin dom med. Men eftersom dom inte har arbetat ihop någon pension tar dom det från våran pott. Ska alla dom dela på våra pengar blir det en mindre pot. Fattar väl alla.
Citera
Igår, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krosamajabanan
Problemet är att inga svenskar vill jobba i äldrevården med piss län piss scheman tungt och stressigt jobb för en mini lön. Vem ska vi anställa tycker du?

Ja det är ett problem. Förvisso finns det självklart svenskar som är undersköterskor och vårdbiträden, men för få. Jag tycker i vart fall inte att äldrevården ska agera integrationsprojekt. Kraven måste bli högre för att få arbeta där och våra regeringar måste arbeta för att säkerställa en viss nivå. Tyvärr har det ju blivit så att man slussar in nästan vem som helst där, resultaten kan vi se i form av massvåldtäkter av äldre, kulturkrock och avsaknad av engagemang.

Det är väldigt synd om de äldre idag. Riktigt jävla synd om de.
Äldrevården är som McDonalds eller soldaterna som strider för Putin. Folk är där fysiskt, men inte själsligt. Folk vill inte vara där. De som är där är ofta inslussade från arbetsförmedlingen, socialkontoret eller SFI. De flesta är bara där för att de måste och inte har nått annat att välja. Och engagemanget blir utefter det.
Senast redigerad av Malapagos Igår kl. 23:34.
Citera
Igår, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag skulle gissa att de "finska" eller "judiska" äldreboenden som nämns här i tråden har som krav att deras anställda ska kunna tala finska, jiddisch eller hebreiska, samt att de förmodligen har en viss "kulturell prägel", men de kan knappast säga nej till anställda eller nya boende utifrån etnisk tillhörighet, vilket rimligtvis heller inte skulle fungera för svenskar.

Vad man skulle kunna göra är väl att ställa högre språkkrav vid anställning, men så mycket mer än så lär väl knappast vara möjligt med rådande lagstiftning.

Jag förstår inte problemet alls.

Vi behöver inte använda äldre som nått jävla integrationsprojekt och försökskaniner. Låt de ha arabiska äldreboenden, etniskt svenska, somaliska, jugoslaviska. Fattar inte problemet.
De äldre lever sina sista dagar eller år. Låt de leva på ett bra sätt som de mår bra av. Inte tvinga in de i nått de inte kan fly ifrån.

Om jag inte gillar kulturkrockar eller problem som är relaterade till massinvandringen kan jag flytta när jag vill. Byta jobb, bostad, område. De gamla kan inte det. Underlätta livet för de. Män från Afghanistan ska inte ta hand om äldre svenskar. De kan ta hand om iranier eller afghaner om de vill. Då kanske det inte blir lika kul att våldta de äldre. Nej alla afghanska män inom vården våldtar inte, men tillräckligt många för att jag aldrig skulle tillåta en sån ta hand om min mamma när hon eventuellt behöver det.
Senast redigerad av Malapagos Igår kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in