Citat:
Ursprungligen postat av
Genelkurmay
Tänkte testa detta men har noll koll. Men nu är det verkligen dags att jag börjar förstå. Så jag har lite frågor
Vad är skillnaden mellan v65, v75, v85? Vilken är bäst?
Vad är avdelning för nåt? Är det en lopp?
Kan man gardera hästar som i stryktopset alltså att man tippar fler hästar i ett lopp men att man betalar högre för systemet?
Vad innebär det när hästen galopperar? Galopp går ju fortare än trav? Borde inte det vara en fördel om hästen galopperar? Varför kan man inte tippa på galopp? Varför handlar allt om trav?
Händer det ofta att det blir skrällar? Eller är det alltid favoriten som vinner uteslutet? Hur kan man veta om en häst är bättre? Jag menar, att real madrid är bättre än Getafe är ju självklart, men är det verkligen skillnad på häst och häst? Vad avgör att en häst är bättre än en annan häst? Är det pga bättre träning exempelvis?
När spelar man på solvalla och när spelar man på Åby och Jägersro?
Vad är harryboj?
v75 är vanligaste formen med högst prissumma.
avdelning är lopp ja.
du kan sätta en häst i "reserv" vilket gör att den spelas om den du först valt inte startar.
allt handlar ju om dagsform, så ibland blir det en skräll och en otippad häst vinner.
harryboy är automat genererad, du väljer själv om den ska ha fler skrällar eller mer favoriter (dvs, få men stora vinster eller oftare men mindre vinster)