2025-01-11, 19:47
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdqwezxc1
Allt det där tror judar på. Blanda inte in mej.
En riktig Jude är Gud nära.

Kanske du skulle fundera på det.
Citera
2025-01-11, 20:01
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Judar som spottar och hånar jesus? Som dödade honom? Som spottar på korset och kristna? Där det står i deras heliga böcker att han brinner i bajs och sperma i helvetet? Att hans mor inte var oskuld och var en hora?

Dessutom så är du en riktig jude! Påstod att du var jesus och gud hahaha.

Skärp dej och hitta gud. Jesus älskar dej trots att du är vilsen.
Jesus är Jude.
Judarna är Jesus, Guds barn.
Deras jobb är att bära våra synder åt oss.
Att låta oss tro att dom är värre än oss.
Så vi frivilligt kastar våra synder på deras axlar.
Dom vill att du ska se ned på dom.
Dom vill bli kallade skitiga svin av dig.

Jag själv är pedofil.
Jag jobbar med ungdomar i kyrkan och sexuellt utnyttjar dom. Allt för att ödmjuka mig och frivilligt bli utstött och hatad, precis som min mästare blev.
🤗💕
Men att följa Jesus till korset är dyrt.
Mycket mycket dyrt.
Du måste räkna och se ifall du har råd.
Senast redigerad av Talking-Donkey 2025-01-11 kl. 20:04.
Citera
2025-01-11, 20:07
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:

Rabbi åsna. Du lever upp till religionen iallafall.

Hoppas du finner gud.
Jag hoppas så att du finner Gud och får min plats i himmelriket.
Jag tar gärna din plats i helvetet.
🥰
Citera
2025-01-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
The Great Awekening innebär att människan börjar ta avstånd från villfarelsen att vetenskapen är kärnan i existensen. Vetenskapen är en nyskapad lögn för att förvirra och kontrollera folket där man gett både dåtida och nutida vetenskapsmän falsk betydelse för att obehindrat sprida filter och villovägar över den sanna verkligheten.

Självklart vet man ex hur pyramiderna skapades, men det avslöjar man inte pga rädslan för förlorat grepp om samhället.

Nu råkar jag också vara kritisk till vetenskapen, men inte alls på samma svepande och kategoriska vis som dig.

Jag fullkomligt avskyr dogmatism, vilket också vetenskapen säger sig göra. Problemet med dagens vetenskap är samma problem som vetenskapen i Sovjet och Nazityskland, att den kapats av fanatiker som helt tagit över universiteten.

Ett relaterat problem är den så kallade "vetenskapliga världsbilden", där helt vanliga människor utan någon större insyn säger sig "tro på vetenskapen". Det är för det första inte hälsosamt, men det blir också ett problem eftersom vetenskapen i och med det helt plötsligt upphöjs till religion när det egentligen bara är en metod för empirisk utforskning. Därav alla dessa fanatiker som tagit över på universiteten, om vetenskapen är religion behövs ju präster.
Citera
2025-01-11, 20:39
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Jag är starkt katolik. Gör mitt bästa varje dag för att hamna på guds goda sida.

Du bara skojar omkring. Du vet inte vad helvetet är.
Oj. Är det vi sett dig prestera här på flashback ditt bästa?
😓
Att hålla dig själv för vis och god.
Kalla dina bröder för hemska namn och hålla dom för mindre än dig själv?

Jag vet vad helvetet är.
Det är ångest och tandagnisslan.
Citera
2025-01-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enanvandare57
Uttrycket "The great awakening", vilket myntades av konspirationsentreprenören Alex Jones, blev viralt under covid-pandemin. Uttrycket har sedermera kommit att användas av en rad aktörer, från oseriösa skojare inom New Age till mer seriösa figurer som Alexandr Dugin.

Mänskligheten verkar alltså stå inför ett stort uppvaknande. Men vad är det hen ska vakna upp ur egentligen. Kanske sin dogmatiska slummer?

Istället för "The great awakening" verkar det snarare handla om "The great senility" eller "Den stora seniliteten". Enligt detta synsätt är New Age-läran och dess olika underarter ett uttryck för en ny kollektiv senilitet inom vilken den revolterande (post)moderna människan inte bara förkastar moderniteten utan all slags historia och förhistoria. Aristoteles och anfärderna till matematiken åker ut av bara farten när precis allting ska förkastas!

Tesen att jorden är platt är förmodligen det mest extrema uttrycket för denna själsliga farsot vars konsekvenser riskerar att bli förödande.

Samtidigt talar en hel del för att dylika idékomplex har framtiden för sig, inte minst i och med att allt fler slås ut från det moderna samhället till följd av ny teknik/AI, ökad konkurrens genom invandring och en alltmer bisarr byråkrati (med osammanhängande regler vars existensberättigande är att trigga i syfte att orsaka mental ohälsa).

Emedan New Age kanske varit ett marginaliserat idékomplex finns alltså en hel del som talar för dess kraftiga tillväxt. Men handlar det verkligen om ett stort uppvaknande. Är det inte snarare en stor kollektiv senilitiet som breder ut sig?

I Rom efter fallet klarade man inte längre att bygga viadukter. Inom loppet av några decennier gick man från ett urbant till en ruralt samhälle, eftersom tekniken och logistiken att försörja större städer saknades. Det så kallade "stora uppvaknandet" gör mycket lite för att förhindra att Europa går samma väg som Rom, snarare verkar det syfta till att skynda på utvecklingen. Eller?

Jag tycker det lihger ngt i det mesta av det du pekar på
Det stora uppvaknandet är "ett ohälsosamt koncept" en illusion som jag hör folk säga komner "nu" i över 20 år
Men Jag har alltid sett att det går åt motsatt håll
Och tiden bevisar all tydligare att det är så

Folk letar efter sanningen gräver ner sej i en ohygglig mängd detaljer drunknar i dessa

20 år har gått och inte ett skit har hänt där det verkligen räknas, men vi har fått gott on nya hot mot folkets frihet, nya krig nya epidemier, nya finansnriser etc att oroa oss över i framtiden

Enda sättet att skapa förändring snabbt nog hade varit att satsa allt på de viktigaste frågorna
T ex Banksystemet, utbildningssystemet det politiska systemet och globaliseringen
Samt folkutbikdning i konsten att tänka och propagerande för visdom och mer hövliga osjälviska tålmodiga generösa gemensamma normer
Citera
2025-01-11, 21:08
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Nej.
Nej vadå?
Är det inte ditt bästa vi ser här på flashback?

Eller menar du att helvetet inte är ångest?
Trots att det uppenbarligen är så och det står i skrifterna också.
Citera
2025-01-11, 21:42
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enanvandare57
Nu råkar jag också vara kritisk till vetenskapen, men inte alls på samma svepande och kategoriska vis som dig.

Jag fullkomligt avskyr dogmatism, vilket också vetenskapen säger sig göra. Problemet med dagens vetenskap är samma problem som vetenskapen i Sovjet och Nazityskland, att den kapats av fanatiker som helt tagit över universiteten.

Ett relaterat problem är den så kallade "vetenskapliga världsbilden", där helt vanliga människor utan någon större insyn säger sig "tro på vetenskapen". Det är för det första inte hälsosamt, men det blir också ett problem eftersom vetenskapen i och med det helt plötsligt upphöjs till religion när det egentligen bara är en metod för empirisk utforskning. Därav alla dessa fanatiker som tagit över på universiteten, om vetenskapen är religion behövs ju präster.

Jag instämmer helt. Denna underkastelse av vetenskapen är väl dock en indoktrinering skapad av samhället och eliten. Vetenskapen är ett luftslott baserat på antaganden och ju mer det studeras desto mer luft tillkommer.

Verkligheten och sanningen finner man inte via mikroskop och datorer, man finner den om man blundar och söker inombords.
Citera
2025-01-11, 21:51
Medlem
Citat:
Verkligheten och sanningen finner man inte via mikroskop och datorer, man finner den om man blundar och söker inombords.

Säger den som sitter framför en dator och skamlöst utnyttjar vetenskapen.

Stäng av datorn för att i stället söka inombords där du kan utforska platt jord och andra medeltida vanföreställningar.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-01-11 kl. 21:53.
Citera
2025-01-11, 22:07
Medlem
ynk21s avatar
Citat:

Jag har provat att blunda nu i över en minut, men sanningen är att det blir bara mörkt?

Det fanns en snubbe som skrev här för flera år sedan som hette bögdoggen eller nått sånt, han hade liknande åsikter som du angående sanningssökande. Jag har för mig att han skrev detta i frustration för att han var homosexuell, är det något du också kännt av? Det skulle kanske förklara den här misstron mot vetenskap?
Citera
2025-01-11, 22:19
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynk21
Jag har provat att blunda nu i över en minut, men sanningen är att det blir bara mörkt?

Det fanns en snubbe som skrev här för flera år sedan som hette bögdoggen eller nått sånt, han hade liknande åsikter som du angående sanningssökande. Jag har för mig att han skrev detta i frustration för att han var homosexuell, är det något du också kännt av? Det skulle kanske förklara den här misstron mot vetenskap?

Att det blev mörkt och tomt när du blundade kanske enkelt kan förklaras att det är helt tomt och inte existerar något inne i ditt huvud? Jag vet inte, men det kan ju vara en förklaring.

Med det sagt, du behöver nog inte oroa dig för något uppvaknandet, det finns nog inte så mycket att väcka till liv hos dig. 😊
Citera
2025-01-12, 09:45
Medlem
Citat:
Jag instämmer helt. Denna underkastelse av vetenskapen är väl dock en indoktrinering skapad av samhället och eliten. Vetenskapen är ett luftslott baserat på antaganden och ju mer det studeras desto mer luft tillkommer.

För kunskap om de aspekter av verkligheten som går att undersöka i mikroskop måste naturligtvis mikroskop användas.

För kunskap om mentala eller själsliga aspekter av verkligheten måste man blicka inåt och ta del av andras inte världar. Något man till exempel gjorde inom den freudianska och den ljungianska psykologin. Det är också nödvändigt att blicka bortom individen och undersöka den kollektiva nivån, vilket görs bäst genom skönlitteratur och historiska efterforskningar.

Ditt misstag verkar vara en övertro på den inåtblickande metoden.

Vetenskapens misstag är en övertro på reduktionism och att allt kan brytas ner i sina fysiska beståndsdelar. Där det tydligaste exemplet är tron att psykologiska tillstånd kan undersökas genom neurologiska tillstånd.
Senast redigerad av Enanvandare57 2025-01-12 kl. 10:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in