2025-01-13, 19:06
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
Inte på dem 3 första sidorna… erkänn bara. Eller ska du börja använda ordet nu?

Du gav upp efter 3 sidor? Jag hoppas att du inser att det här ytterligare visar på det uppenbara att du ljuger om ditt bibelläsande
Citera
2025-01-13, 19:26
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du gav upp efter 3 sidor? Jag hoppas att du inser att det här ytterligare visar på det uppenbara att du ljuger om ditt bibelläsande

Man bör fråga sig själv hur högt nåns iq är om dom inte ser ett enda bevis för gudar under en stjärnfylld himmel som visar en miljard andra världar.

TS är ett troll, men det är bara min tro.
Citera
2025-01-13, 20:30
Medlem
Knivur-273s avatar
Det vore svårt att tro på att det finns en allsmäktig gud, med tanke på att det synliga universum är minst 100 miljarder ljusår i diameter. Var sitter Gud ? Hur kan han eller hon veta vad jag tänker just nu ?

Om han eller hon satt ~50 miljarder ljusår bort, så skulle det ta 50 miljarder år att veta, och då är jag död sedan 50 miljarder år, och solen har för länge sedan slukat jorden i ett eldklot.
Citera
2025-01-13, 21:28
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Vad syftar du på? Vad är det jag inte ”borde” gilla som framgår i bibeln?

Vad sägs om genocid till exempel?
5 Moseboken 20:16-18

eller att homosexuella skall straffas med döden?
3 Mosebok 20:13

eller döda barn och ta kvinnor till slavar och gör vad du vill med de?
4 Mosebok 31:17

är det boken som styr din moraliska kompass?
Citera
2025-01-13, 21:35
Medlem
“You can do what you will, but in any given moment of your life you can will only one definite thing and absolutely nothing other than that one thing.”

Arthur Schopenhauer.

Du kan inte välja att tro på något.
Citera
2025-01-13, 21:54
Medlem
zombie-nations avatar
Tror inte TS är helt seriös men självklart kan han ha frågan hur börjar man tro? Det verkar finnas två vägar till tro. Antingen introduceras man till religionen redan som nyfödd. Då blir det ens sätt att tänka eller också händer det något i ens liv som gör att man ser något som inte borde kunnat hända.

Man kan inte tvinga sig att tro. Det går inte. Då är det bättre att man lever i en ateistisk andlighet, en fascination över världen, att man ser det som verkligen finns som något speciellt. Man försöker se komplexiteten med det lilla ögat vi har. Vi kan förstå rätt mycket om vår egen kropp men vi skulle aldrig kunna tillverka en kropp från molekyler. Världen kan aldrig förstås. Detta är en känsla av storhet som kan upplevas även om man inte tror.

Universum är ditt hem, de stjärnor du ser är dina grannar, gjorda av samma materia som du. Du är invävd i världen. I kropp och medvetande. Det är inte så att din kropp är lika materiell som rymden, ditt medvetande hör också dit. När du tittar ut, tittar du på dig själv.
Citera
2025-01-13, 22:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Man bör fråga sig själv hur högt nåns iq är om dom inte ser ett enda bevis för gudar under en stjärnfylld himmel som visar en miljard andra världar.

En stjärnhimmel är bevis på för guds existens? Den var ny
Citera
2025-01-13, 22:43
Medlem
Citat:
Hej!

Har ett massivt problem som ja har haft sen tonåren o de e att jag jättegärna skulle vilja ha religiös. Speciellt kristen katolik/ortodox men de går ba nt eftersom ja nt tror på gud. Har verkligen försökt men ja tror verkligen nt på gud alls.

har läst bibeln flera gånger, sett youtube videos och gått till kyrkan och pratat med präster men de går bara nt.

Gillar de som står i bibeln. Tycker om värderingarna och har alltid gjort de. Har alltid velat va hemma, få många, många barn, ha ett familjeliv o be till gud etc.

Men de går nt för ja tror nt på gud. Ja tror nt på jesus. ja tror nt på att moses delade på floden lr att jesus återuppstog. ja försöker men tror nt i mitt hjärta eller hjärna.

e typ deprimerad asså.

denna text från larsjohansson fick mig återigen o fundera o fick en existenskris

(FB) Israels överlägsenhet i allt - vad beror det på att judarna är nr 1 i allt?

har även försökt läsa andra religioner som koranen o talmuden o andra religiösa böcker men de klickar nt. tror nt på gud alla lixom.

va fan ska man göra?

vill nt va en sån som larsjohansson beskriver heller. nån som bara strosar runt utan mening o ba äter o dricker och knullas.

koranen kändes helt främmande för mig, talmuden förstod ja nt ens o man kan nt ens konvertera till judendomen o bibeln e ja närmst till men fortf för långt bort för ja tror nt på de.

vad ska ja göra? har försökt i flera år!

Deras ansvar bevisa!
Kollade nyss på någon som skrivit thank you god på en skylt, hela deras stad brann ner.
Man undrar över vilken kontakt de haft ??
Har de haft supermigrän och knappt möjligheter i livet ? Kan de gå ut utan havanna syndromet?

Du har ju det där fenomenet som är att alla ska bevisa till vilket pris som helst att du har 0 värde varje dag.
Så vem är ens förvånad?
Inte jag vet precis hur de parasiterar på människor "hämnas om man nämner detta".

Har endast varit en parasit utnyttjande person i 40 år, varken gud eller parasiter har Medkänsla för andra.
De kan tortera någon hur länge som helst utan syfte och bara för att.
Ni har 0 gemensamt med de.

De anser att allt.man tänker ska vara tvärtom, jämt
Folk.fattar ej att de har riktiga fiender likt satan men endå att de är värre..
Misstänker att detta är tex robotar från andra planeter de svarar som tex en ande men bara enligt vad man tänkte på.innan eller att man är smuts.

Störde mig på att de målat upp ens energi till ett slags tetris spel... vidrigt och de svarade att det skiter vi I.

Miljarder personer har dött.pga falska gudar är så.sjukt. De betraktar en fisk mer värdefull än människor.

Hela människans hjärna är upp och ned, som att ens Elon musk fixar allt detta ?

Varför har inte folk varnat för "gudar och väsen" att de är oerhört hatiska och antihumana?
Ingen vågar ju..
Citera
2025-01-13, 22:44
Medlem
Citat:
Hej!

Har ett massivt problem som ja har haft sen tonåren o de e att jag jättegärna skulle vilja ha religiös. Speciellt kristen katolik/ortodox men de går ba nt eftersom ja nt tror på gud. Har verkligen försökt men ja tror verkligen nt på gud alls.

har läst bibeln flera gånger, sett youtube videos och gått till kyrkan och pratat med präster men de går bara nt.

Gillar de som står i bibeln. Tycker om värderingarna och har alltid gjort de. Har alltid velat va hemma, få många, många barn, ha ett familjeliv o be till gud etc.

Men de går nt för ja tror nt på gud. Ja tror nt på jesus. ja tror nt på att moses delade på floden lr att jesus återuppstog. ja försöker men tror nt i mitt hjärta eller hjärna.

e typ deprimerad asså.

denna text från larsjohansson fick mig återigen o fundera o fick en existenskris

(FB) Israels överlägsenhet i allt - vad beror det på att judarna är nr 1 i allt?

har även försökt läsa andra religioner som koranen o talmuden o andra religiösa böcker men de klickar nt. tror nt på gud alla lixom.

va fan ska man göra?

vill nt va en sån som larsjohansson beskriver heller. nån som bara strosar runt utan mening o ba äter o dricker och knullas.

koranen kändes helt främmande för mig, talmuden förstod ja nt ens o man kan nt ens konvertera till judendomen o bibeln e ja närmst till men fortf för långt bort för ja tror nt på de.

vad ska ja göra? har försökt i flera år!

Mitt, från ditt perspektiv, förslag är att du agerar som du skulle agera om du trodde på det.

Av ren nyfikenhet tycker du det är förenligt med kristendomen att be till jungfru Maria / helgon eller be med ikoner med tanke på följande bibelcitat: "Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig. 4Du skall inte göra dig någon bildstod eller avbild av någonting uppe i himlen eller nere på jorden eller i vattnet under jorden. 5Du skall inte tillbe dem eller tjäna dem "
källa: https://www.bibeln.se/bibel/B2000/EXO.20
samt: "Vänd er inte till de dödas andar, "
källa: https://www.bibeln.se/bibel/B2000/LEV.19

Tycker du det är förenligt med bibeln att svära ? såg att du skrev "fan" i ditt inlägg.
Citera
2025-01-13, 23:17
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
En stjärnhimmel är bevis på för guds existens? Den var ny

Design bevisar en designer.
Citera
2025-01-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Design bevisar en designer.
Varför skulle det vara design?
Citera
2025-01-14, 00:02
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Varför skulle det vara design?

Ett exempel är en struktur, som ofta nämns som ett perfekt exempel på intelligent design: det mänskliga ögat. Ögat, som en toppmodern modern kamera, innehåller en självjusterande bländare, ett automatiskt fokuseringssystem och en inre yta som minimerar spridningen av ströljus.

Känner du inte igen en design så är du lite korkad, men det är inget fel med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in