Igår, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Alla sociala medier, till att börja med. Vilka jävla cesspools de blivit. Förhoppningsvis kanske det dyker upp några andra alternativ?
Det krävs inte direkt nån teknologisk spjutspets att starta/driva sociala medier. Det man behöver är en kundbas samt ett rymligt samvete vad gäller att sälja användardata.
Citera
Igår, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
En gång i tiden styrde USA internet med sina produkter (cisco).
Idag styr kinas produkter internet med med Huawei och zte.

HP är ju amerikanskt men tillverkas väl i kina och andra låglöneländer. Lycka till med att sälja dom datorerna om allt ska tillverkas i usa.
Jag förstår uppriktigt sagt inte riktigt vad du menar. Men en välvillig tolkning är att du håller med om att det är fullt rimligt att bojkotta amerikanska varor eftersom det finns alternativ. Right?
Citera
Igår, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Man får helt enkelt säga upp abonnemangen på Netflix, Disney+, Max och Prime. Sluta titta på YouTube. Sluta använda Google, Facebook, LinkedIn och X. Gå över till Linux och använda skrivmaskin i stället för att skriva i Word.

Hahha sant... Sååå noll bojkott kommer att ske då inte en jävel vill ge upp sina bekvämligheter, ingen klarar det!
Själv använder jag endast bara gratis-Youtube av ovan.. Och gmail bara för att man "måste". Insåg i början av 2000-talet, raderade till och med Facebook 2012 tror jag det var... Såg dekadensen och skiten redan då.
Citera
Igår, 13:52
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Jag förstår uppriktigt sagt inte riktigt vad du menar. Men en välvillig tolkning är att du håller med om att det är fullt rimligt att bojkotta amerikanska varor eftersom det finns alternativ. Right?

ja, typ
Citera
Igår, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Hahha sant... Sååå noll bojkott kommer att ske då inte en jävel vill ge upp sina bekvämligheter, ingen klarar det!
Själv använder jag endast bara gratis-Youtube av ovan.. Och gmail bara för att man "måste". Insåg i början av 2000-talet, raderade till och med Facebook 2012 tror jag det var... Såg dekadensen och skiten redan då.
Har raderat alla ovan nämnda. Jag lever ett mer än fullgott liv trots det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in