• 1
  • 2
Idag, 04:27

Avstängd
ApanAbdullas avatar
Jag bor i en stad som kontrolleras hårt av en klan med tyska rötter. Ingen vågar vittna inte ens polisen..Dom ligger bakom flera mord, mordförsök, kidnappningar, utpressning mm.

Hela familjen släkten även mammorna är kriminella. Hela staden vet om dom men ingen vågar göra nåt.

Dom skickar ut unga killar på mord uppdrag dom kontrollerar drog marknaden och vissa är anställda inom polisen och kommunen.

Vill inte outa mig själv här men känner flera av dom. Dom skrattar åt polisen och vårt rättssystem.

Dom har numera börjat samarbeta med andra klaner i landet och har högt våldskapital.

Vakna Sverige innan det är försent vakna för fan.

Tror ni inte mig så ställ bara frågor jag svarar mer än gärna på det jag kan. Känner som sagt många av dom från högsta hönset till springpojkarna.
Senast redigerad av ApanAbdulla Idag kl. 04:29.
Idag, 04:40

Medlem
Så hade jag också skrivit om det vore innan. Jag förstår dom som tycker så men en del går vidare och blir äldre hundar. Tänk kulturchocken och krocken när muslimer från MENA kommer till Stockholm och ser ljust fladdrande hår. Det vore som att du hade kommit till en planet i Andromedagalaxen fullt av neonljus, testosteron och nakna tjejer.
Att en del av oss är nationalmarxister beror på vi inte längre är brydda om samma saker som tex AfS. Ett rövhål kan säkert TS tänka men livet är mer åsikter och politik.
Idag, 05:18

Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Jag bor i en stad som kontrolleras hårt av en klan med tyska rötter. Ingen vågar vittna inte ens polisen..Dom ligger bakom flera mord, mordförsök, kidnappningar, utpressning mm.

Hela familjen släkten även mammorna är kriminella. Hela staden vet om dom men ingen vågar göra nåt.

Dom skickar ut unga killar på mord uppdrag dom kontrollerar drog marknaden och vissa är anställda inom polisen och kommunen.

Vill inte outa mig själv här men känner flera av dom. Dom skrattar åt polisen och vårt rättssystem.

Dom har numera börjat samarbeta med andra klaner i landet och har högt våldskapital.

Tror ni inte mig så ställ bara frågor jag svarar mer än gärna på det jag kan. Känner som sagt många av dom från högsta hönset till springpojkarna.

Jag tror dig men det är ju såhär det blir när folk röstar på partier som säger saker de uppenbart inte förstår sig på. Självklart får polisen fullt upp med att enligt politiska dekret sparka nedåt istället för som brukligt uppåt om man nu ska skydda den utsatte. Sverige ska bli världens mest fängslade folk och klart som fasen garvar de som ingår i "klaner" åt "samhället" som de ändå sedan länge tappar allt förtroende för. Du tycks ha börjat tänka även om det är några decennier sent, du kanske kan ursäktas pga ålder men allt eftersom välfärdssystemet monterats ner har folks "intressen" av annat stöd ökat vilket absolut ökar en "klanmentalitet".

Vet inte varför ingen skulle tro på dig det du påstår är självklarheter och tydligt för alla med minsta samhällsintresse. Det är bara "högerpopulistiska" partier och dess väljare som inte ser det uppenbara och kräver ytterligare "skärpningar" av lag och straff. Något som i slutänden givetvis bara kommer drabba "vanliga" svenssons och diverse smågangsters vilket ingen kommer ha nån större glädje av.

Kanske är dags för ett styre som begriper hur vanligt folk önskar att samhället skulle fungera. Inte fan är det många som önskar sig ett samhälle där straff ens ska behöva utdömas om man inte lider av nån allvarlig psykisk störning vill säga.
Idag, 05:22

Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalmarxist
Att en del av oss är nationalmarxister beror på vi inte längre är brydda om samma saker som tex AfS. Ett rövhål kan säkert TS tänka men livet är mer åsikter och politik.

Ahhh, äntligen ett tillfälle att fråga vad som menas med nationalmarxism? Är det som jag misstänker en tjusig omskrivning för gamla hederliga stalinister av Frank Baudes kaliber?
Idag, 05:53

Medlem
Chinisans avatar
Tror inte Sverige kommer "vakna" förrän det är försent. Folk har fortfarande svårigheter att förstå att vi faktiskt har personer på myndigheter som är där av andra intressen än att arbeta för samhället och "göra gott". Många, inklusive staten, tror jag dessutom inte har en aning om hur stort problemet är.

Vad tänker du att Sverige ska göra egentligen? Vårat samhälle är överhuvudtaget inte byggt för att hantera att skydda sig mot att personer med "tveksamma intressen" tar sig in på myndigheter eller andra positioner där de absolut inte ska vara.
Idag, 05:57

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Äntligen ett tillfälle att fråga vad som menas med nationalmarxism?
OT men svar på frågan: Definitionen om vad vi är.
Nationalmarxister vill förena folket i nationen under frihetlig marxism och personlig liberalism utan demokrati men med top-notch planerad ekonomi ställd under strikt juridik till gagn för så många medborgare som möjligt i syftet maximal gross national happiness, freedom and wealth per capita.
Idag, 06:20

Medlem
Svenskar vill ha det såhär pga deras efterblivna såssialistiska värdegrund, det va är iaf vad de sagt till mig förutom när de kallar mig rasist och nazist bakom min rygg.. nej de har fått det skitssmhälle de tjaffsat om är så bra i 30år.

Det kommer bli mycket värre när svenskar blir minoritet.
Idag, 06:41

Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla

Inte fan kommer dom från Tyskland. I övrigt har du nog tyvärr rätt!
Idag, 06:43

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinisan
Tror inte Sverige kommer "vakna" förrän det är försent. Folk har fortfarande svårigheter att förstå att vi faktiskt har personer på myndigheter som är där av andra intressen än att arbeta för samhället och "göra gott". Många, inklusive staten, tror jag dessutom inte har en aning om hur stort problemet är.

Vad tänker du att Sverige ska göra egentligen? Vårat samhälle är överhuvudtaget inte byggt för att hantera att skydda sig mot att personer med "tveksamma intressen" tar sig in på myndigheter eller andra positioner där de absolut inte ska vara.

Bra fråga gällande vad slutliga lösningen är.

Men något jag tänker bör göras är att införa en lag där man behöver ha varit svensk medborgare ett visst antal år för att få jobba hos en myndighet. Nu kanske detta redan finns , men om inte tycker jag det är något som bör införas. Eller om det mot förmodan finns så bör den förlängas.

Hur som haver tror jag att problemet är mycket större än man anar. Det finns lite av ett narrativ i det svenska samhället som säger att Sverige omöjligt kan vara korrupt , men detta är inte annat än lågintelligent skitsnack. Sent ska syndaren vakna.
Idag, 06:53

Medlem
Muppetys avatar
Ja, dessa tyskar alltså...
Idag, 07:17

Medlem
Chinisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Men något jag tänker bör göras är att införa en lag där man behöver ha varit svensk medborgare ett visst antal år för att få jobba hos en myndighet. Nu kanske detta redan finns , men om inte tycker jag det är något som bör införas. Eller om det mot förmodan finns så bör den förlängas.

Det hade kanske fungerat för 20 år sedan. Många av de som idag hamnat där de inte ska vara har antagligen medborgarskap sedan bra tid tillbaka. Skulle inte förvåna mig om vissa t.o.m. är födda eller åtminstone uppvuxna här. Självklart är det något som enligt mig bör införas. I Danmark har man, vad jag hört, även en rigorös kontroll av de personer som t.ex. får riksdagsplatser. Vet inte hur det är på kommunal nivå där. Jag tror att vi behöver införa betydligt mer kontroll än vad vi har för de som ska anställas till vissa typer av jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Hur som haver tror jag att problemet är mycket större än man anar. Det finns lite av ett narrativ i det svenska samhället som säger att Sverige omöjligt kan vara korrupt , men detta är inte annat än lågintelligent skitsnack. Sent ska syndaren vakna.

Ja, men det beror på att Sverige i alla fall inte har haft någon systemhotande korruption att tala om. Den har inte direkt hotat förtroendet mellan stat och medborgare så att säga. Jag tvivlar inte på att Sverige alltid har haft lite nepotism inom affärslivet eller politiken, men i kontakt med samhället har folk generellt knappast behövt fundera på ifall de har rätt släktband, kontakter, etnisk grupp eller kapital. Tyvärr får vi in personer på ställen där de absolut inte ska som kan resultera i att sådant plötsligt börjar spela roll. Konsekvensen av det skulle vara otroligt förödande och Sverige hade fort kunnat bli ett U-land.
Idag, 07:40

Medlem
Ordet "klan" används sällan oavsett ståndpunkter eftersom att många människor helt enkelt inte förstår vad ordet betyder. Så man säger "släktbaserat nätverk" eller "-familjen" istället. Det är inte nödvändigtvis svårare än så.

I Sverige finns det också gott om kriminella nätverk som inte är kontrollerade av en enskild släkt men nog så problematiska ändå. Och då blir det kontraproduktivt att snacka om klaner oavsett om du är sverigedemokrat, vänsterpartist eller wobblar runt i extremcentern.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in