• 1
  • 2
Igår, 06:40
Medlem
Är liberalerna bara tilltagande desperata eller har de som tredje land på jorden kommit på lösningen på den tilltagande förråande "porrifieringen" av generation Alfa ?

Jag är benägen att hålla med experten som är skeptisk till förinstallerat porrside-filtrr i mobiltelefoner.
Så länge de har en kompis som kan berätta vad Tor browservär för något så är det kört på en än grövre nivå.

https://www.tv4.se/artikel/5i18Fg3X6...a-alla-mobiler
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg Igår kl. 06:47. Anledning: Filter…Inter pirrfilner..bjäbbiga för autokorrelation.
Citera
Igår, 06:50
Medlem
lejonkungen08s avatar
Gore och skräckfilmer anses vara oskadligt men inte att frivilligt titta på sex. Det osar populism och nått än liberalism om Liberalerna.
Citera
Igår, 06:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejonkungen08
Gore och skräckfilmer anses vara oskadligt men inte att frivilligt titta på sex. Det osar populism och nått än liberalism om Liberalerna.

Förr var rollspel och videovåld det farligaste som fanns och nu är det porr😀
Citera
Igår, 07:05
Medlem
lejonkungen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Att väcka björnar som inte finns och problematisera frågor kallas politik.

Att på egna känslor, inte uppbackade av forskning, skapa havet stormar i vattenglas är Sverige som åtgärdar och finputsar skönhetsfläckar på sin ruttna och skämmade griskropp.

Sverige har storhetsvansinne i att hitta skönhetsfläckar utan att se varbölderna av pest.
Citera
Medlem
Ja porr är dåligt och definitivt inget barn ska kolla på. Men då kan ju bara föräldrarna installera en sån app på barnens mobiler?
Citera
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Ser inget fel med ett porrfilter i form av någon variant av föräldrarkontroll.

Givetvis kan de barn och ungdomar som är lite techsavvy kringgå detta men ändå.

Är generellt emot censur men för icke-vuxna så har jag inget emot att porr/våld är upp till föräldrar.

Blir väl IP/domän-filter då jag är emot att t.ex. AI skannar telefoner. Svårt att få till möjligtvis men någon smartare än jag kan säkert komma på något
Citera
Igår, 07:13
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Att väcka björnar som inte finns och problematisera frågor kallas politik.

Att på egna känslor, inte uppbackade av forskning, skapa havet stormar i vattenglas är Sverige som åtgärdar och finputsar skönhetsfläckar på sin ruttna och skämmade griskropp.

Sverige har storhetsvansinne i att hitta skönhetsfläckar utan att se varbölderna av pest.

Så är det.
Idag handlar en stor del av sociala medier om just sex, svt och alla andra kanaler gör dokusåpor om folk som ska träffas och ha sex, gärna i sändning så frågan är vart gränsen mellan sex och porr går.

Kärringarna och kultureliten höjde Fifty shades of Gray till skyarna och som jag förstår det (ej sett eller läst dessa) så är det mer eller mindre rå BDSM-porr.
Citera
Igår, 07:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Är liberalerna bara tilltagande desperata eller har de som tredje land på jorden kommit på lösningen på den tilltagande förråande "porrifieringen" av generation Alfa ?

Jag är benägen att hålla med experten som är skeptisk till förinstallerat porrside-filtrr i mobiltelefoner.
Så länge de har en kompis som kan berätta vad Tor browservär för något så är det kört på en än grövre nivå.

https://www.tv4.se/artikel/5i18Fg3X6...a-alla-mobiler
I vissa delstater i USA måste du identlfiera dig på hemsidor med porr, det är väldigt avtändande kan jag säga, och sker med foto.

En sån värld vill vi inte se här.
Citera
Igår, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Trodde det var Putin, Åkesson och Trump.
Citera
Igår, 08:02
Medlem
Citat:

Folkpartism skall nog ses som en helt egen ideologi. Endast löst besläktad med den mer respektabla liberalismen.
Citera
Igår, 08:06
Medlem
lejonkungen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Folkpartism skall nog ses som en helt egen ideologi. Endast löst besläktad med den mer respektabla liberalismen.
Liberalerna är inte liberala utan är endast näringslivets lakejhundar, precis som det högerextremistiska Centern när det kommer till allas skyldighet att bli elitens slavar. Mammon är guden eller satan de tillber.
Citera
Igår, 08:12
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Ännu ett ”förbudsförslag” från frågan frihetens väktare.

Kommer ihåg hur pirrande det var när man som liten hittade den där porrgömman i skogen…

Men visst porr i för stor mängd är nog inte bra för alla. Tidigare fanns ju iallafall porr för tonårskillar i form av Samantha Fox mfl i tonårspalören Okey, lite som lagom mängd exponering för unga personer att avnjuta. Och stränderna kryllade av topless-tillfällen. Åh vilka tider, vad hände? Från en trevlig stund till dagens kräkmedel Linda Skugge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in