Citat:
Ursprungligen postat av
Generalkosmos
Att bli ldre r ju sannerligen lite respektingivande, nr man mter mnniskor som levt tv-tre g ger s lnge som en sjlv.
Vissa av dessa ldre r kloka, visa och man lixom kan inte r fr att visa respekt. Samtidigt fr man inte glmma att ven idioter blir ldre, den fegaste, sjukaste ja mnga har en chans klara sig upp i hga ldrar. lder r i gen garanti fr att man bli en bttre version av dig sjlv, tvrtom finns en hel del bittra, jobbiga och barnsliga gamlingar som r s out of touch me allt nytt och mnniskor i lag att dom inte kan hindra sig frn att gra idiot grejer.
T.ex nr ja gick med en vn till mig som e svart genom en liten by i mellan Sverige. Blickarna och de konstiga beteende ja mrkte hos framfrallt ldre mnniskor nr vi gick frbi.
Ett annat exempel r en gubbe som rastar sin hund. Ja r en muskuls man me rakat huvud och mrker p en gng hur rdd gubben blir fr mig, han pratar sakta till hunden "sja, va inte rdd ja, de e ingen fara ska du seeee" medans ja ser att hunden inte har ngra problem alls haha han frsker bara styra ver p hunden.
Ja har respekt fr ldre, och har trffat fantastiska mnniskor ur dessa ldre generationer. Men ni unga idag kommer kanske inte heller ngonsin frst hur "annorlunda" det var frr i tiden innan internet, globalisering m.m. Vilka mrkliga trender, beteende, tankegngar och sdant som funnits. Som millenial r man tillrcklig gammal fr ha sett lite av de dr gamla "1900" och sedan all utveckling som skett.
S med det sagt r absolut inte alla gamla sna smrdda konstiga utan har funnits extremt hftiga legender med, men just dessa typiska krring/gubbjvlar irriterar mig lite extra d ja blir pmind om alla jvla idioter de fanns frn fr ass.
Ngra srskilda irriterande boomer minnen/upplevelser ni vill dela med er?
Jag, liksom, och, med, r, det, var, medan
Din svenska visar p ett svidande nederlag fr hela det svenska utbildningssystemet, och det svider ven i gonen nr jag ser hur fruktansvrt illa du behandlar vrt stackars sprk. Om du inte lider av en kognitiv nedsttning s borde du omedelbart brja lsa bcker fr att lra dig korrekt svenska.
Mitt boomerminne r att de allra flesta mnniskor i de senaste 10 generationerna klarade av att gra sig frstdda p skriftsprk. Men s kom millennials. Och nu mste vi leva med dem