• 1
  • 2
2006-09-05, 22:47
Medlem
Kan det vara s att skandalen som nu skakar Folkpartiet kan gynna SD? Folkpartiet har ju p ett falskt och illasinnat vis frskt framst som ett parti som invandringskritiska kan rsta p. Nu kanske de som ltit sig luras av Folkpartiet och r invandringskritiska vljer att rsta p SD istllet?
Fr vrigt var jag frtidsrstade idag... SD kan gldjas ver en ny vljare, jag fick tillslut nog av SAP.
Citera
2006-09-05, 22:51
Medlem
ChristianXs avatar
Nja, jag r tveksam. Knns inte riktigt som att Fp och Sd slss om samma vljargrupper. Ifall nu ngon som tnkt rsta folkpartistiskt skulle byta parti s ligger nog Moderaterna mer rtt till. Men visst r det mjligt att det tappas ngra rster ven till Sd, dock inte i ngon jtteutstrckning. Snarare gr fler frn S till Sd precis som du.

Dremot kan det ju ha en annan lite ovntad effekt. Socialdemokraterna sgs ju gynnas av hgt valdeltagande, och sdana hr skandaler snker ju rstningsbengenheten hos de mest lgmotiverade. En bieffekt skulle ju d kunna vara att valdeltagandet minskar p grund av det i detta lget kande politikerfraktet, och att d framfr allt Socialdemokraterna tappar vljare till soffan...
Citera
2006-09-05, 23:01
Medlem
De Larges avatar
Om politikerfraktet kar kan det gynna SD som r nya p ett stt, dom r inga som suttit lnge vid makten och kan ses som ngot nytt och frscht.
Citera
2006-09-05, 23:04
Medlem
nymans avatar
Sjlvklart s gynnas Sverigedemokraterna av FOLKpartiets kriminella beteende eftersom FOLKpartiets vljare r smygrasister.
Citera
2006-09-05, 23:07
Medlem
Flasherns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Sjlvklart s gynnas Sverigedemokraterna av FOLKpartiets kriminella beteende eftersom FOLKpartiets vljare r smygrasister.

Kan inte du bara krypa in i nt hl och frsvinna? Hoppas att du r redo med kommunistflaggan, pepparn och saltet p valdagen fr d fr du en brakmltid nr SD fr mer n 1%
Citera
2006-09-05, 23:17
Medlem
nymans avatar
Ja nu s kanske dom faktiskt kommer ver 1 procent d deras strsta konkurent FOLKpartiet helt gjort bort sig, s grattis Sverigedemokrater nu har ni chansen.
Citera
2006-09-05, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Kan det vara s att skandalen som nu skakar Folkpartiet kan gynna SD? Folkpartiet har ju p ett falskt och illasinnat vis frskt framst som ett parti som invandringskritiska kan rsta p. Nu kanske de som ltit sig luras av Folkpartiet och r invandringskritiska vljer att rsta p SD istllet?
Fr vrigt var jag frtidsrstade idag... SD kan gldjas ver en ny vljare, jag fick tillslut nog av SAP.

Ja det tror jag. SD tar inte partiets krnvljare men de som kom tack vare Leijonborg-effekten. "Sprk-krav fr invandrare"-rstarna gr direkt till SD om de byter. Jag brjar fan tro att de kommer in i riksdagen.
Citera
2006-09-05, 23:31
Medlem
nymans avatar
Hller helt med dig Josef V Tobin du har nog helt rtt utom i det dr sista om att Sverigedemokraterna skulle komma med i riksdagen fr s illa ska det vl inte nd g eller?
Citera
2006-09-05, 23:38
Bannlyst
Min personliga gissning r att SD kommer f mellan 2 och 3.5 % I valet.
Har en frga till dom som r insatta.
Lste igenom SD.s broschyr idag och sg att man vill typ hjlpa invandrare att tervnda eller dylikt , vad har dom d tnkt sig ?
Vet att holland ett tag hade en grej att om man som pensionr flyttade tillbax till sitt hemland skulle man f cirka 700 euro ( Ytterst tveksam p denna siffra ) varje mnad.

BTW jag kommer rsta p vnsterpartiet.
Citera
2006-09-05, 23:42
Medlem
Flasherns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHF_Miran
Lste igenom SD.s broschyr idag och sg att man vill typ hjlpa invandrare att tervnda eller dylikt , vad har dom d tnkt sig ?
Vet att holland ett tag hade en grej att om man som pensionr flyttade tillbax till sitt hemland skulle man f cirka 700 euro ( Ytterst tveksam p denna siffra ) varje mnad.

Har inga exakta siffror men dom vill ge ett utflyttningsbidrag. De vill ven erbjuda rdgivning till invandrare, vars lnder det gr att flytta tillbaka till.

En annan bra sak r att de vill ka bistnden till utsatta lnder s problemen lses p plats istllet fr att de ska behva fly hit. Pengar till det tjnas enkelt in om man minskar invandringen.
Citera
2006-09-05, 23:45
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:

Ja fr det r ju mycket mer ekonomiskt att inte arbeta och leva p socialbidrag.

Jag tror det enda sttet r att med vld skicka ut invandrare.

Oj vad frvnad jag att en invadrare rstar vnster. Varfr tror du att sossarna hjlpte dig in i detta land?
Citera
2006-09-05, 23:46
Medlem
Mjligen s kan ngra sprkkravsrstare g ver til SD

Citat:
.
Vet inte om dom vill ndra s mycket p de regler som redan finns.
Mjligen s vill dom ha hrdare koll p att bidragen inte anvnds till semesterresor.
Citat:
Migrationsverket ska underltta fr flyktingar och andra skyddsbehvande med permanenta uppehllstillstnd som frivilligt vill tervandra till sina hemlnder. Mlet r att stdja de enskilda s att de sjlva ska kunna avgra om och nr de vill tervandra till sina ursprungslnder.
http://www.migrationsverket.se/swedi.../atervand.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in