2009-04-29, 21:40
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Du glömmer att en legalisering av sexköp också skulle tillföra samhället resurser i form av skatteintäkter och arbetstillfällen. Sedan är det för mig också en fråga om principer. Vill vi ha ett förmyndarsamhälle där politiker och myndigheter bestämmer vad vuxna människor ska få göra och inte göra, även när det gäller frivilliga handlingar dem emellan där ingen skadas? Jag tycker inte det. Sverige på 2000-talet är inte betjänt av en förmyndarmentalitet ā la DDR.

Nej jag glömmer inte det, så är det om det fungerar som det ska.
För mig är det lite som med droger i princip så ska inte staten bry sig om jag injicerar heroin hemma utan att störa nån annan av egen fri vilja. men det vore kanske inte så lämpligt att göra alla droger lagliga folk skulle inte klara av att hantera det.
Så länge människor utnyttjar andra så är det svårt att ändra sånahär lagar, visst du kan ha rätt men du kan oxå ha fel finns det statisik på olaglig sexhandel i länder med liberalare sexköpslagar, vad jag vet så ökar den illegala såg nåt debattpogram för ett tag sen där man hävdade det från polisens sida eller om det va brå... aja jag kan ialf inte bekräfta det.
Citera
2009-04-29, 23:11
Medlem
Bystskuggas avatar
Tanken med sexköpslagen måste väl vara att minska antalet sexköp och därmed det totala intresset för att bedriva prostitution i Sverige.

Absurt nog vill tydligen även exportera lagen, vilket såvitt jag kan bedöma borde motverka effekten i Sverige.

Om det görs svårt i Sverige flyttar det utomlands, men om det görs svårt överallt blir det lika attraktivt i Sverige som någon annanstans.

Såvida man inte på fullt allvar tror att den totala kvantiteten på sexhandel kommer att påverkas av lagar och regleringar.
Citera
2009-04-30, 05:54
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Nej jag glömmer inte det, så är det om det fungerar som det ska.
För mig är det lite som med droger i princip så ska inte staten bry sig om jag injicerar heroin hemma utan att störa nån annan av egen fri vilja. men det vore kanske inte så lämpligt att göra alla droger lagliga folk skulle inte klara av att hantera det.
Så länge människor utnyttjar andra så är det svårt att ändra sånahär lagar, visst du kan ha rätt men du kan oxå ha fel finns det statisik på olaglig sexhandel i länder med liberalare sexköpslagar, vad jag vet så ökar den illegala såg nåt debattpogram för ett tag sen där man hävdade det från polisens sida eller om det va brå... aja jag kan ialf inte bekräfta det.

Det finns en väsentlig skillnad mellan droger och prostitution, och det är att sex i motsats till tunga droger dödar inte och får inte folk att begå brott för att få sex, vilket folk som missbrukar tunga droger ibland gör för att få pengar till knark. Om det är krav på kondomanvänding vid sex på bordell vilket ju är fallet på nästan alla bordeller i t.ex. Tyskland så är sexet nästan riskfritt. Avigsidorna av prostitutionen drabbar alltså inte tredje part eller samhället i stort.
Citera
2009-04-30, 08:25
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Det finns en väsentlig skillnad mellan droger och prostitution, och det är att sex i motsats till tunga droger dödar inte och får inte folk att begå brott för att få sex, vilket folk som missbrukar tunga droger ibland gör för att få pengar till knark. Om det är krav på kondomanvänding vid sex på bordell vilket ju är fallet på nästan alla bordeller i t.ex. Tyskland så är sexet nästan riskfritt. Avigsidorna av prostitutionen drabbar alltså inte tredje part eller samhället i stort.

Jo jag vet jag tog upp det som ett likartat exempel, staten säger att du inte får sitta i soffan å bli hög, du får heller inte gå till en hora trots att just hon och du är helt överens, det finns en anledning till det som jag ser det att folk inte klarar av att hantera det, precis som follk inte klarar av att hantera droger.
Men det är vad jag tror jag har haft fel förr, sådär vart tredje år
Citera
2009-04-30, 08:28
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Tanken med sexköpslagen måste väl vara att minska antalet sexköp och därmed det totala intresset för att bedriva prostitution i Sverige.

Det tror inte jag, jag tror tanken är att lyfta fram den från garderoben så att man ser den. Men samtidigt och troligen så kommer den att öka vad jag tror både den bra och den dåliga.
Citera
2009-04-30, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Det tror inte jag, jag tror tanken är att lyfta fram den från garderoben så att man ser den. Men samtidigt och troligen så kommer den att öka vad jag tror både den bra och den dåliga.

Va???
Citera
2009-04-30, 14:41
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Va???

menar att all prostitution är dold nu, legaliserar man så är den inte lika dold.
Citera
2011-11-22, 01:50
Medlem
vad är det med dej ?? får du verklige din dos av fetta därhemma eller får du smaka kuk dagarna i ända (n)??
DU har väl ingen rätt att gå på dom som vill köpa sex?? Va faan e de m dej, har du för lien kuk, eller snodde dom allt från dej vid omskärelsen??

Har Kvinna, men kan förstå en del som köper ibland, men racka inte ner på andra du inte känner!
Citera
2012-10-14, 13:32
Medlem
damir56s avatar
tröttnar på frugan ibland och då kan det vara bra att få något annat
Citera
2012-11-01, 00:30
Medlem
Det ni sitter och säger är i stora ord skitsnack pga just en sak: Tjejer.

Om könsordningen varit som den var på 50-60 talet så hade killar (även "fula") fått ligga minst lika mycket med "snygga" tjejer som alla andra. Det är bara idag som utseendefixeringen är så extrem att allt ska mätas med måttband men mest av allt, allting mäts i status och pengar. En riktig lyxhora (dvs en skådespelare typ..) kostar uppemot 10 000 för en natt och det har vanliga människor inte råd med samt det finns inte här I Sverige. Jag kan sätta pengar på att ni genast skulle se upp till en kille som knullade en riktig modellbrud, (porr tex..) även om han fick betala för det. Då pratar vi inte längre en sunkig nersliten missbrukare på malmskillnadsgatan utan en kvinna som ser ut som vem som helst.
De kvinnor som går på gatan idag är oftast traffickingoffer (tex negerhororna i köpenhamn, vackra men fyllda av HIV och knark) och de är billiga (har blivit erbjuden hela köret för 200 DKK..suck..ja om dina pojkvänner som går därborta inte slår ihjäl mig och rånar mig vill säga) och lätta att utnyttja.

De flesta män som köper sex är ute efter något speciellt men tyvärr så är den nordiska marknaden (legala marknaden är fulla av bedragerskor) fylld av just traffickingoffer, de är billiga och lönsamma för alla parter, lätta att byta ut och ingen bryr sig om dem. De som knullar en hora i "brist på annat" saknar nog kontakt med sin själ, då man lika gärna kunnat dra en handtralla. Om man är såpass fixerad vid att slemma in ett hål som antagligen sett fler gummin under en dag än man sätter på under hela sitt liv själv kan knappast kallas för att bejaka sin egen sexualitet. En "legal" hora på bordell i Danmark som jag besökte lurade av mig en rejäl slant pengar och kastade sedan ut mig, hon var tråkig och jag kände förvissor för att skalla ner henne och ta tillbaks mina pengar, men bakom väggen där vet jag att det sitter en kriminell babbe och bara väntar. Därför slog jag inte.

Alltså, den "legala marknaden" är ungefär lika legal som hasarddobbel med ryska maffian dvs horan kanske får man för dagen och en slant till pensionen men merparten plockas av en hallick ändå, prostitutionen drivs av främst ekonomiska intressen och de kommer alltid att gagna männen (de kriminella) och det kommer alltid att finnas en obalans.

De killar som går till horgatan i sin storstad är inga direkta höjdare, likaväl som de som spenderar tusentals kronor på en hallickstyrd hora i Danmark, ej heller dem som köper en fin 20 årig 10 poängare på Istegade för 300 kronor. Dvs situationen och hur den spelar ut sig bestäms till stor del av VEM det är som säljer och var. Att vi killar köper sex beror antagligen på att vi är trötta på tjejer som beter sig som löss mot oss men samtidigt glatt knullar runt med vem som helst när det passar. Vi är trötta på tjejer som aldrig kan bjuda till och när vi träffar någon som gör det då passar vi inte till förhållande etc.

Ni killar som är så lyckligt lottade att ni har en massa snygga tjejer runt er hela tiden, sure fine ni har tur men tro inte att det har något med manlighet att göra. Det är samma sak som med varför drabbar dåliga ting goda människor. Finns ingen magisk formel för tur eller "framgång" och det är det som lockar sexköparen - att få fantisera om en framgång som aldrig blev av, på det sätt denne vill.

TJejer kan oftast driva igenom denna framgång själva, genom att hora ut sig då 99 % av killar mer än gärna sätter på nästan vad som helst men vad gör tjejerna? Jo de gnäller, de gnäller nåt innihelvete, de beter sig, de klagar.

Den svenska kvinnan - självisk, lat, osexig, ful, padda som inte förstår någonting. Men hon ligger gärna med blattar och klagar på att svenska män är så mesiga.

Där har vi ett stort SVAR..
Citera
2012-11-01, 07:29
Medlem
08.annas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkiced
[...]

Den svenska kvinnan - självisk, lat, osexig, ful, padda som inte förstår någonting. Men hon ligger gärna med blattar och klagar på att svenska män är så mesiga.

Där har vi ett stort SVAR..

Du var mig då en bitter människa. Har tjejerna gjort dig så illa? Är det tjejer generellt eller menar du enbart de som säljer sex?

Jag skulle nog vilja påstå att de män som köper sex inte delar din åsikt för då skulle vi inte ha några kunder alls. (att vi skulle vara osexiga, fula paddor som inte förstår någonting).
Citera
2012-11-01, 16:21
Medlem
jag syftade på de vanliga kvinnorna, inte ni horor. Ni kan vi köpa. Men att de andra männen talar om att "få" hela tiden handlar mest om just den förvridna bilden av mannen, som objekt vars uppgift är att fylla endast en ytlig roll, som en bekräftelse, en fasad. Kvinnor idag är såpass skyddade av statsfeminism osv att de kan göra som de vill om de är "snygga", men tom fula tjejer ger sig inte utan åker med på tåget och killar beter sig som primadonnor för att få de "snyggaste" tjejerna. Kvinnor gör mig illa ja, genom att utöva en sådan sjuklig självisk hållning till sina fittor att de måste bete sig som glas istället för att göra sin plikt och tacka för drinken som man gjorde förr, istället får man "nä..nu ska jag sova" och en viftning...hur trevligt är det att gå ut med brud efter brud som håller på så. Och NEJ jag är inte ful själv, snarare motsatsen.

SÅ om den svenska kvinnan vill att män slutar köpa sex: VIK UT ER, sluta vara så jävla frigida hela jävla tiden.

Och varför ska jag sitta här och känna mig ifrågasatt av en hora som dig? Oh yeah, du tror att jag respekterar att ni tar hutlösa priser för ett trist meningslöst knull? Kanske börja arbeta på Lidl? Ett riktigt arbete. Kvinnor som dig är inga föredömen, ni är skräckexempel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in