Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Du glömmer att en legalisering av sexköp också skulle tillföra samhället resurser i form av skatteintäkter och arbetstillfällen. Sedan är det för mig också en fråga om principer. Vill vi ha ett förmyndarsamhälle där politiker och myndigheter bestämmer vad vuxna människor ska få göra och inte göra, även när det gäller frivilliga handlingar dem emellan där ingen skadas? Jag tycker inte det. Sverige på 2000-talet är inte betjänt av en förmyndarmentalitet ā la DDR.
Nej jag glömmer inte det, så är det om det fungerar som det ska.
För mig är det lite som med droger i princip så ska inte staten bry sig om jag injicerar heroin hemma utan att störa nån annan av egen fri vilja. men det vore kanske inte så lämpligt att göra alla droger lagliga folk skulle inte klara av att hantera det.
Så länge människor utnyttjar andra så är det svårt att ändra sånahär lagar, visst du kan ha rätt men du kan oxå ha fel finns det statisik på olaglig sexhandel i länder med liberalare sexköpslagar, vad jag vet så ökar den illegala såg nåt debattpogram för ett tag sen där man hävdade det från polisens sida eller om det va brå... aja jag kan ialf inte bekräfta det.