Citat:
Ursprungligen postat av Bond007
Du tillhör den skara som i branschen kallas för "zapping viewers"... Ett fenomen som reklammakarna har uppmärksammat. Följden blir att det läggs in "smygreklam" i själva serierna och programmen. Ett annat sätt är att försöka lägga reklam samtidigt på alla de andra reklamfinansierade kanalerna...
Vi svenska ska vara tacksamma för den reklam som råder, det är inget mot andra länders frekventa tv-reklam...
(Slopa licensen... låt individen välja...)
Du syftar på produktplacering antar jag? Det kan jag acceptera om det inte är pinsamt uppenbart att det handlar om just det. Det går ju göra snyggt, man måste ju trots allt använda klockor, bilar och dylikt.
Ang. reklam samtidigt, så har jag tyvärr märkt att reklamen oftast är samtidigt på reklamkanalerna. Därför blir det ofta BBC eller någon liknande kanal i väntan på bättre tider..
Men visst, vi har det bra i jämförelse med tex. USA. Nu har jag inte varit där men de amerikanska talkshows som sänds här i sverige har ju "bara" reklam i ca. hälften av de "egentliga" reklamavbrotten som finns inlagda.