Flashback bygger pepparkakshus!
2005-06-16, 15:20
Medlem
enslavements avatar
Har märkt..bla i simpsons att reklamen ibland kommer mitt i en mening så man inte ser och hör vad tex homer sa.
Citera
2005-06-16, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enslavement
Har märkt..bla i simpsons att reklamen ibland kommer mitt i en mening så man inte ser och hör vad tex homer sa.

mm har också märkt det men det kan även bli så att textremsan bara kommer upp innna reklamen (om någon fattar)
Citera
2005-06-16, 16:58
Medlem
Crashs avatar
Och så klagar tvbolagen när man tankar hem serier istället. Så skönt att slippa massa avbrott hela tiden
Citera
2005-06-16, 23:36
Medlem
iommis avatar
jag önskar att reklamfinansierad tv inte fanns. vill betala licens. men då skall utbudet vara fan så mycket bättre.
Citera
2005-06-17, 01:25
Medlem
hårdkårs avatar
Tvi tvi för import reklam som är så där överdrivet vackra med kärnfamiljen och deras halvt datoranimerade ansikten som tuggar Toffifee eller skurar huset med Ajax. Så jävla hemskt löjligt. Att dessa reklamfilmer säljer saker är mycket svårt att förstå.
Citera
2005-06-17, 01:32
Medlem
Boris The Blades avatar
undrar om reklammakarna själva står ut med att se reklamfilmerna. den jag irriterar mig mest på just nu är den där idioten som sjunger på på nån jävla kryssningsfärja. ingen aning om vad de är reklam för. jag vet bara att den är irriterande...
Citera
2005-06-17, 15:35
Medlem
Stålfarfars avatar
Ett tips är att kolla in sidan 192 på TV4 text-tv, där ser man en listning för internt bruk på varenda program som sänds inkl reklamtider och vilka sekundslag de börjar/slutar.
Citera
2005-06-17, 15:37
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iommi
Är det någon mer än jag som helt seriöst kan tänka sig att släppa atombomber över dagens reklammakare och deras anhöriga?

Syftar speciellt på dessa jävla reklamsnuttar för nån jävla glass eller chokladbit där det låter som de stuckit in mikrofonen i halsen på fanskapet som provsmakar glassen/chokladbiten i fråga. Ta magnumreklamen t ex. Ett par feta jävla läppar som tar en sensuell tugga av glassen. Chokladöverdraget är så sprött att man då skall höra ljudet av när det går sönder i samband med att tuggan tas. För att boosta upp detta jävla ljud så har de mickat upp allt de kan. Jag vet faktiskt inte vad det är, men jag reagerar starkt när jag hör detta jävla ljud. Jag blir så förbannad. Jag VILL INTE HÖRA när de tar sin jävla tugga.

...

Avslutar med att dissa reklamen för "Laaaaars Delight" Mjuk. Skön. Kooola.
Varför i helvete kan hon inte säga "Mars delight" och sluta där? Nej då, här skall vi säga "Lars delight" (låter precis som om säger Lars, inte Mars) och vi skall lägga till hur jävla mjuk kola den innehåller. Well, FUCK you! Jag äter aldrig lars eller mars eller magnum igen. Kommer heller aldrig dricka loka igen.

Sex säljer
Har faktiskt inte ens reflekterat över "tuggljuden" . Har inte ens hört dem
Citera
2005-06-17, 15:43
Moderator
Gromguttens avatar
Vill se mer av "The Freshmaker"-reklamen før toapapper. Sannolikt årets Bästa reklamfilm! Underbar pastisch.

Den bästa delen är slutet när Dressman-gubben får tokspel av gegg på näsan. Ljuvligt!
Citera
2005-06-17, 15:55
Medlem
järnfotens avatar
Jag håller helt med, har inte sett en "hel" reklam på säkert ett år. De gånger jag ser på Tv slår jag alltid över på en annan kanal vid reklamavbrott. Jag tål helt enkelt inte se skiten..
Citera
2005-06-17, 16:09
Medlem
Bond007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av järnfoten
Jag håller helt med, har inte sett en "hel" reklam på säkert ett år. De gånger jag ser på Tv slår jag alltid över på en annan kanal vid reklamavbrott. Jag tål helt enkelt inte se skiten..

Du tillhör den skara som i branschen kallas för "zapping viewers"... Ett fenomen som reklammakarna har uppmärksammat. Följden blir att det läggs in "smygreklam" i själva serierna och programmen. Ett annat sätt är att försöka lägga reklam samtidigt på alla de andra reklamfinansierade kanalerna...
Vi svenska ska vara tacksamma för den reklam som råder, det är inget mot andra länders frekventa tv-reklam...

(Slopa licensen... låt individen välja...)
Citera
2005-06-17, 16:54
Medlem
järnfotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond007
Du tillhör den skara som i branschen kallas för "zapping viewers"... Ett fenomen som reklammakarna har uppmärksammat. Följden blir att det läggs in "smygreklam" i själva serierna och programmen. Ett annat sätt är att försöka lägga reklam samtidigt på alla de andra reklamfinansierade kanalerna...
Vi svenska ska vara tacksamma för den reklam som råder, det är inget mot andra länders frekventa tv-reklam...

(Slopa licensen... låt individen välja...)

Du syftar på produktplacering antar jag? Det kan jag acceptera om det inte är pinsamt uppenbart att det handlar om just det. Det går ju göra snyggt, man måste ju trots allt använda klockor, bilar och dylikt.

Ang. reklam samtidigt, så har jag tyvärr märkt att reklamen oftast är samtidigt på reklamkanalerna. Därför blir det ofta BBC eller någon liknande kanal i väntan på bättre tider..

Men visst, vi har det bra i jämförelse med tex. USA. Nu har jag inte varit där men de amerikanska talkshows som sänds här i sverige har ju "bara" reklam i ca. hälften av de "egentliga" reklamavbrotten som finns inlagda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in