Flashback bygger pepparkakshus!
2004-06-09, 08:30
Medlem
Ninjans avatar
Det är alltid lättare att gnälla än att berömma,
så jag var tvungen att lägga upp denna tråden. Vi har alla fått vänja oss via att reklamfilmen kommer in en gång i kvarten och stör vårt tv-tittande. Inte nog med att dom höjer volymen i samband med detta (vilket får mig att önska Ebola åt hela Vd:ns familj) dessutom så är ett par av dessa reklamfilmer så jävla dåliga att det saknas ord.

Några som står ut från mängden:

-LIbresse reklamen med hon som dansar Salsa trots att hon har mens( inte ens en miljon schimpanser ,med en miljon skrivmaskiner med en miljon kanyler i armen skulle på en miljon år kunna skapa något så korkat)

-Siemens reklamen för den nya trådlösa telefonen med kamera"Här tog jag en bild på Pål, här tog jag en bild på Niklas, här tog jag en bild på Eggbert. Här raderade jag alla.. Grymt!...."
Ja otroligt vad cool och självständig du är som kan radera dessa bilder, wow!
Vilken utmanande och tuff reklam, precis vad alla tonårsfeminister behöver för att stärka sitt självförtroende

-Ajax(tror jag)Alla de hjärnlösa drönarna som vill in i globen med sina diskade tallrikar "snälla, snälla".
(Herre min gud, Baren Meral framstår som en atomfysiker i jämförelse med denna manusförfattare)

Fyll på med de reklamer som ni retat upp er på genom åren...mitt blod kokar bara jag funderar på dem
Citera
2004-06-09, 08:48
Medlem
Capones avatar
Den lilla gangster-ungen i IKEA-reklamen...
Citera
2004-06-09, 09:19
Medlem
Suicide Nations avatar
Den jävla reklamen som dom sänder var och varannan minut på ZTV och MTV där det är någon dräggig fjortisröst som förklarar att man för 30 kr i månaden(tror jag) kan få en massa ''heta'' bilder och ringsignaler till mobiltelefonen. Är jag den enda personen i ''fjortisåldern'' som aldrig har fått användning för en mobiltelefon med en massa sketna loggor, ringsignaler och diverse annat skräp som bara kostar en massa pengar i onödan u.u?
Citera
2004-06-09, 09:23
Medlem
Ninjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suicide Nation
Den jävla reklamen som dom sänder var och varannan minut på ZTV och MTV där det är någon dräggig fjortisröst som förklarar att man för 30 kr i månaden(tror jag) kan få en massa ''heta'' bilder och ringsignaler till mobiltelefonen. Är jag den enda personen i ''fjortisåldern'' som aldrig har fått användning för en mobiltelefon med en massa sketna loggor, ringsignaler och diverse annat skräp som bara kostar en massa pengar i onödan u.u?

Får mig att osökt tänka på den sällsynt banala reklamfilmen för "Gör din mobiltelefon mycket roligare" Funmobile eller nåt hette det , med en tjej som sitter och ser utråkad ut framför tv:n TILLS att hon bytar ringsignal på sin mobiltelefon och vips så får hennes liv en mening.
Nån mer än jag som minns denna?
Den var smärtsamt dåligt filmad också bör tilläggas med nån dasssig DV kamera..
Citera
2004-06-09, 13:43
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjan
Får mig att osökt tänka på den sällsynt banala reklamfilmen för "Gör din mobiltelefon mycket roligare" Funmobile eller nåt hette det , med en tjej som sitter och ser utråkad ut framför tv:n TILLS att hon bytar ringsignal på sin mobiltelefon och vips så får hennes liv en mening.
Nån mer än jag som minns denna?
Den var smärtsamt dåligt filmad också bör tilläggas med nån dasssig DV kamera..

Den där hon började dansa fult? Ja, djävlar, vilken kalkon

Alla färgglada tyska reklamfilmer. Allra värst är väl Colgate-reklamen, eller vad det nu var för tandkräm; "Ohoj, herr Bäver! Hur får du dina tänder så rena?"
Citera
2004-06-09, 14:11
Medlem
Memnoks avatar
Samtliga taskigt dubbade tyska tvättmedelsreklamer som ser ut som en annonsplats för rasbiologi. Inkluderar även kinderäggsreklamen där mamman och dottern talar rikssvenska och sonen låter som en skånsk grötbonde.
Citera
2004-06-09, 14:19
Medlem
Ninjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Samtliga taskigt dubbade tyska tvättmedelsreklamer som ser ut som en annonsplats för rasbiologi. Inkluderar även kinderäggsreklamen där mamman och dottern talar rikssvenska och sonen låter som en skånsk grötbonde.

Jag anar anti-skånska tendenser i detta uttalande. Så är väl inte fallet bäste Memnok?
Isaufall sau kommer jaug att mula daj me äggakaga jo maddårfackår!
Citera
2004-06-09, 14:54
Moderator
Sun Rulers avatar
Tysk reklam som t.ex. den för Riesen.
Citera
2004-06-09, 14:57
Medlem
Capones avatar
Citat:
Jag anar anti-skånska tendenser i detta uttalande. Så är väl inte fallet bäste Memnok?

Tror snarare han menade att det inte känns speciellt naturligt med så stora dialektala skillnader i en familj
Citera
2004-06-09, 14:57
Medlem
alla shampoo reklamer +o(
Citera
2004-06-09, 14:58
Medlem
Memnoks avatar
Citat:

Spiddekage?
Nej då, många av mina värsta fiender är skåningar. Jag reagerade mest på att det bara var en i familjen som snackade grov skånska. Undrar lite över omständigheterna i denna familj, hade sonen blivit deporterad till en uppfostringsanstalt utanför Höör eller något, jag blir konfunderad...
Citera
2004-06-09, 15:13
Medlem
damongos avatar
säger bara en sak norrlandsguld usch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in