Citat:
Ursprungligen postat av Ad Astra
På samma sätt som man kan tycka att evolutionen är falsk och att världen istället skapades av en kärleksfull gubbe på ett moln betyder det inte att båda är lika sanna - det finns betydligt fler skäl att hålla den första åsikten för sann än för den andra. På samma sätt kan man givetvis få tycka att homosexuella är sjuka, men det finns fler skäl för att inte tycka det.
Fast du är fortfarande välkommen att tro att världen skapades på sju dagar. Bara du svarar rätt på proven som handlar om evolutionsteorin och får g är allt klart, du måste inte indokrineras till att förstå att evolutoinsteorin är rätt.
Det är precis vad som händer här, att folk ska tycka och tro lika. Om undervisningen är undermålig angående om homosexualitet är en sjukdom eller inte, ja då får det läras ut mer. Jag tror i och för sig att undervisningen idag klart lyckas med att visa att homosexualitet inte är en sjukdom.
Likadant människovärde. Jag tror många i den åldern tänker på pedofiler och seriemördare och därför anser att de har ett lägre människovärde, precis som många jag stöter på när jag är vuxen idag tycker.
Jag tycker LR drar helt fel slutsatser angående detta, förmodligen får väl skoleleverna höra hur hemsk nazismen är (kommunismen nämns naturligtvis inte) och att alla homosexuella är underbara människor. Nej, lär ungdomarna lite folkvett istället!
Eller varför inte satsa på kärnämnena istället, det verkar ju inte vara så bra ställt med dessa numera.