Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Det där är ju intressant. Jag tänkte först att du har rätt..
Men kanske bara när det kommer till homosexuella. Överklassen borde ju rimligtvis rikta sitt förakt mot en annan grupp i så fall. Bidragstagare?
Homosexuella är ju bara ett exempel..
Eller menar du att överklassen skulle vara mer öppensinnade och fritänkande än vanliga dödliga?
Nej, tänk på Göran Holm (m) i Vellinge som inte vill veta av "några jävla invandrare" och kallar de proletära sverigedemokraterna för "löss".
Men just i multikultimedelklassen är alla oerhört toleranta mot de flesta, också när de inte borde vara det. Jag är inte direkt ett typexempel på en person ur den akademiska medelklassen.
Varför troende muslimer avskyr homosexuella behöver vi ju inte problematisera. Om jag ska spekulera kring arbetarklassen kanske det har något att göra med att män håller på med fysiskt arbete tillsammans. Mycket homoerotiskt. Och därför desto viktigare att ta avstånd från homosexualitet.
Det är liksom inte riktigt samma sexuella spänning i att rätta statistiktentor som det är att duscha av sig koldammet efter ett tiotimmarspass i gruvan i den gemensamma duschen.