2006-09-21, 13:37
Medlem
Gudmunds avatar
Skulle ju va lite kul om man kunde få en "kulturell" profilering på detta med homo intolerans.
Citera
2006-09-21, 14:32
Medlem
Linkzies avatar
"Pojkar är mer intoleranta än flickor"

Inte alls förvånande!

"och det framgår tydligt att de som
inte läser några böcker är mindre
toleranta än genomsnittet.

LR föreslår en nationell läskampanj
för att ändra på detta, skriver G-P."

I second that.
Citera
2006-09-21, 14:36
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Skulle ju va lite kul om man kunde få en "kulturell" profilering på detta med homo intolerans.

Om inget förändrats under de tio år sen jag slutade högstadiet så är nog homofobin ganska jämnt fördelad över invandrare och svenskar. Homosexuella stod inte högt i kurs då, och gör det nog inte nu heller. Det är nog först när man blir vuxen och får en annan syn på kärlek och sex som man blir mer förstående och accepterande.
Citera
2006-09-21, 14:51
Medlem
Tolerans ja.

I Levande Historias intoleransrapport där man skulle mäta intoleransen bland Sveriges ungdomar ingick frågan: "Ska Sverige ta emot fler flyktingar?"
Citera
2006-09-21, 14:56
Medlem
Ännu en löjlig undersökning på högen alltså, denna gången är man t.ex intolerant om man inte läser tillräckligt mycket böcker och ser på filmer med minoritetstema. Jag försökte själv se en bÖgfilm (Hate Crime) igår men jag var tvungen att stänga av efter 10 minuter för det var så vidrigt hur dom höll på att böga sig och dessutom fullt med vidriga stereotyper. De toleranta är ta mig fan mera "fördomsfulla" än de intoleranta, den bÖgfilmen följde precis mallarna för de tolerantas fördomsfulla bilder av hur underbara fina människor bÖgarna är, hur "homofober" är och hur dom tänker osv. homofoben var givetvis vit, kristen och heterosexuell. (oväntat!, ostereotypt!) Och, han var präst! Och filmen menade att en präst skulle sitta och dricka öl tillsammans med en kompis och dra grova bÖgskämt och svära hela tiden. HAHAHAHA, den bilden av HOMOFÅÅBEN är nog mera fördomsfull än än något annat. Men om 20 år så blir det fängelsestraff för alla som inte sett det senaste från Hollywood antar jag. Snaran dras åt allt hårdare. Fy på er alla som inte tycker som man ska tycka.

Här är rapporten för de som vill läsa och se med egna ögon vilka extremt bÖgiga frågor man ställt och ännu bÖgigare slutsatser man dragit:

http://www.lr.se/lrweb/Home.nsf/ByKe...i%20skolan.pdf

Och att de "toleranta" kommunisterna anser att t.ex haga-mannen är lika mycket "värd" som deras egna barn, det säger mer om hur vrängda i hjärnan dom är än förklarar något om vad det här svamlet om allas lika värde egentligen betyder.
Citera
2006-09-21, 15:00
Medlem
Aakes avatar
Vad är "homofobi" ?

Att lida av en fobi innebär att man lider av en irrationell rädsla
för något vilket är något helt annat än att helt sunt vämjas över sjuka
och äckliga saker och företeelser.
Citera
2006-09-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ad Astra
Problemet är att mansidealet är helt stört, och att ingen har stake att ifrågasätta det.

Mansideal?

bwahaha. Problemet är att människor numera doppar sina könsorgan i avföring och det är äckligt, sjukdomspridande och onyttigt. Problemet är att de "intellektuella" menar på att doppa sin penis i avföring är "progressivitet" och äkta kärlek. Där har vi problemet.
Citera
2006-09-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tras
homofobernas poststrukturalistiska värderelativism.

BAJS!

Citat:
De är bara trilskande småvalpar som tycker om att säga "bajs" och se hur alla blir förfärade.

Typ som prideparaden då?
Citera
2006-09-21, 15:14
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Jag försökte själv se en bÖgfilm (Hate Crime) igår men jag var tvungen att stänga av efter 10 minuter för det var så vidrigt hur dom höll på att böga sig och dessutom fullt med vidriga stereotyper. De toleranta är ta mig fan mera "fördomsfulla" än de intoleranta, den bÖgfilmen följde precis mallarna för de tolerantas fördomsfulla bilder av hur underbara fina människor bÖgarna är, hur "homofober" är och hur dom tänker osv. homofoben var givetvis vit, kristen och heterosexuell. (oväntat!, ostereotypt!) Och, han var präst! Och filmen menade att en präst skulle sitta och dricka öl tillsammans med en kompis och dra grova bÖgskämt och svära hela tiden. HAHAHAHA, den bilden av HOMOFÅÅBEN är nog mera fördomsfull än än något annat. Men om 20 år så blir det fängelsestraff för alla som inte sett det senaste från Hollywood antar jag.
Jag rekommenderar att du hyr (eller hur du nu får tag i dina filmer) den ypperliga "Priest" http://www.imdb.com/title/tt0110889/
Den handlar om en katolsk präst som försöker att motstå sin dragning till det egna könet och behålla sina kristna värderingar.

Trevlig filmkväll!
Citera
2006-09-21, 15:20
Medlem
trass avatar
Citat:
Typ som prideparaden då?

Ja, där finns faktiskt en viss likhet.
Citera
2006-09-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag rekommenderar att du hyr (eller hur du nu får tag i dina filmer) den ypperliga "Priest" http://www.imdb.com/title/tt0110889/
Den handlar om en katolsk präst som försöker att motstå sin dragning till det egna könet och behålla sina kristna värderingar.

Trevlig filmkväll!

Jag väntar nog till dom gör en film med samma tema fast med t.ex en imam eller rabbin i huvudrollen
Citera
2006-09-21, 15:26
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Jag väntar nog till dom gör en film med samma tema fast med t.ex en imam eller rabbin i huvudrollen
Äh, våga lite nu fegis... det är inte ens speciellt mycket "bögande" med i filmen. Två kyssar eller något bara. Du kan ju alltid kika mellan fingrarna om det blir för hemskt för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in