Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Hm, när exakt intervjuade hon Daniel? När skedde "incidenten" mer exakt? Vi får göra någon slags tidslinje. Hon förlovade sig i Januari. Träffades de på någon middag/fest i december?

Den enda intervjun jag hittat datum för är ur SVD den 9 maj 2017. Har dock inte sett någon intervju efter detta. Efter detta är det högst oklart tyvärr. letar vidare
Senast redigerad av Matadorerna 2022-02-08 kl. 21:16.
Citera
2022-02-08, 21:16
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
Är det klarlagt att prinsen varit Otrogen
Det är i praktiken ingenting som är klarlagt. Den här trådens antal läsare har vuxit successivt utan någon egentlig grund. Ju fler läsare det har blivit desto fler tror att något har hänt, och desto fler läsare får tråden. Dessa trasslar sedan in sig i de lösa ryktena.
Citera
2022-02-08, 21:28
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maggansjo
Hennes exman är nära vän med Victoria och Daniel så även Neurath har umgåtts med dom. Hon gjorde dessutom en privat intervju med Daniel nu i höstas.

Hon blev under sitt tidigare äktenskap vid ett tillfälle intervjuad av "Hipster-Emil" i hans podd, vilket senare ledde till att de hoppade i säng vid minst ett par tillfällen. Exmannen anade dock ugglor i mossen och avslöjade henne.

Vet du när i höstas? Eller om de träffades i december?
Citera
2022-02-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har letat efter denna intervju också , ska ha varit för Svenska Dagbladet. Hittade inte den.
Dock stötte de på varandra offentligt 2017. Men de lär väl känt varandra och haft parniddagar ihop och så, och fått förtroende för varandra?

https://m.facebook.com/svenskadagbla...4396861446174/
Hon är en äkta hopp-böna den där Carolina, och Daniel verkar gilla utvikningsbrudar.
en så pass mogen man borde ändå ha bättre behärskning än att ta chansen med en sådan hoppeböna.
Senast redigerad av moshes 2022-02-08 kl. 21:35.
Citera
2022-02-08, 21:44
Medlem
Citat:
Så varför ska prinsessan Estelle, 75% bonnasläkt, höjas över alla andra undersåtar? Vad gör henne så speciell

Det är detta ni ynkliga republikaner aldrig kommer att fatta. Det som gör henne speciell är att hon är vår blivande drottning. Det är helt ointressant vad hon har för gener. Hon kommer att vara symbolen för Sverige. Medans du får sitta där ensam och frustrerad och förbryllas över världen.
Citera
2022-02-08, 21:50
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kungen har dock dispositionsrätt för de kungliga slotten och i egenskap av ståthållare så ansvarar kungen för skötsel av byggnader , parker, skogar. Eller?

Nej det är Statens Fastighetsverk som förvaltar slotten, trädgårdarna och markerna som hör till. De betalar för renoveringar, underhåll och skötsel av både hus och marker, det går inte kungens apanage till.

Kungen är hyresgäst kan man säga.
Citera
2022-02-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Vet du när i höstas? Eller om de träffades i december?

Upptäckte att jag misstog mig på tidpunkten. Det stämmer att intervjun gjordes 2017. Sorry!
Citera
2022-02-08, 22:21
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Nej det är Statens Fastighetsverk som förvaltar slotten, trädgårdarna och markerna som hör till. De betalar för renoveringar, underhåll och skötsel av både hus och marker, det går inte kungens apanage till.

Det är väl Ståthållarämbetet som förvaltar kungens dispositionsrätt.
Betalar gör dock Statens Fastighetsverk.
Citera
2022-02-08, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince

En sanning med modifikation.

Apanaget går till dels slottsstaten och dels hovstaten.
Slottsstaten står för alla driftskostnader på slotten utöver rent fastighetsunderhåll.
Av apanaget på 148 miljoner går hälften rakt av till kostnader för att hålla slotten i "form".
SFV står, som du skriver, för större renoveringar och underhåll.

Men gränsdragningen mellan dem båda är inte alltid glasklar. Det såg vi vid renoveringen av Maddes lägenhet i Hovstallet och prins Daniels å Vickans Haga där SFV vägrade betala för en hel del saker.
Senast redigerad av Sejfu 2022-02-08 kl. 22:26.
Citera
2022-02-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Jo jag känner till hennes historik … och det gör väl även Daniel (lite konstigt mot bakgrund av den att han ville intervjuas av henne, hon bedrog ju Daniel och Victorias vän). Men kan han vara så dum!? Har inte tyckt att han känts som den typen som skulle trilla dit på något sådant, men vad vet jag!

Upptäckte att jag misstagit mig på tidpunkten för intervjun, den var tydligen gjord 2017.. Sorry!
Citera
2022-02-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cschulman
Hatar kungahuset permanent viktigaste frågan för Sverige bort med skiten sen tar vi tag i resten.
Enbart de äldsta medlemmarna av Europas kungahus är född kungliga. Den yngre generationen består av helt vanliga Svenssons. Varför ska vi vara dem underdåniga? ”Kungahusen” håller nog på att avveckla sig själva.
Citera
2022-02-08, 23:10
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prof8
Enbart de äldsta medlemmarna av Europas kungahus är född kungliga. Den yngre generationen består av helt vanliga Svenssons. Varför ska vi vara dem underdåniga? ”Kungahusen” håller nog på att avveckla sig själva.

Hm. Jag har också funderat på det där. Kungens systrar blev ju nästan alla av med sina Ers Kungliga höghets titlar när de blev fruar till vanliga män mer eller mindre. De fick iofs behålla Prinsesstitlarna. Men Kungens farbröder blev av med sina prinstitlar när de gifte sig borgligt och kungen själv fick gifta sig med en kvinna av folket? Hur går det ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in