Flashback bygger pepparkakshus!
2006-11-09, 02:25
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Förklara varför du diskuterar på samma sätt som han, och dök upp lagom efter att han blockerats, och engagerar dig för samma artiklar på samma obstinata sätt som DavidK.
Hur ska han kunna göra det om han inte vet vem DavidK är?

Jämför IP-adresserna (om de nu loggas?) så som han sagt så kan vi ju konstatera att det är han om det nu är han, annars fortsätter ovissheten med en viss poäng till Caine777.
Citera
2006-11-09, 02:25
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Uppenbarligen är det flera här som lyssnar på vad du har att säga eftersom du får svar. Du kom inte med någon vettig kritik i diskussionen på WP och du kommer inte med den här. Jag är idel öra och jag har då ingen förkärlek för Caine777 eller någon annan uttalad hebefil, trots det framstår du som en mindre begåvad person när du konsekvent vägrar komma med svar på de sakliga inlägg som Caine777 kommit med.
I second that.
Citera
2006-11-09, 02:26
Medlem
Citat:
I denna händelse har vi fortfarande inte fått några (enligt mig) godtagbara anledningar till att de som blockerades blev det (några trots att de inte redigerat någonting utan bara diskuterat).

De respekterade inte andra bidragsgivare, utan ansåg att de själva satt inne med den neutrala sanningen om ett visst mycket kontroversiellt ämne. Dessutom dök användare på användare upp, när en annan blockerats, och diskuterade på exakt samma sätt återigen. Det gick heller inte att kolla om de var samma användare då de (jag kan minnas fel) använde sig av proxyservrar.

Det försigick fullt krig på diskussionssidan i fråga, varför det var smidigast att blockera användarna som förde kriget.

Allt detta hade kunnat undvikas om vi fått se lite ödmjukhet från båda sidor (jag kan knappast säga att Agneta agerat 100% bra i frågan). Och som sagt har jag redan erkänt att blockeringskommentarerna kanske inte var helt genomtänkta. Att blockeringarna som jag utförde var korrekta står jag dock för, och då ingen hävt blockeringarna verkar det som att konsensus är att blockeringarna också var korrekta.

Vem som helst är naturligtvis välkommen att starta en misstroendeomröstning angående mitt administratörskap på http://sv.wikipedia.org/wiki/WP:BOA
Citera
2006-11-09, 02:26
Medlem
Citat:
Förklara varför du diskuterar på samma sätt som han, och dök upp lagom efter att han blockerats, och engagerar dig för samma artiklar på samma obstinata sätt som DavidK.
Diskuterar på samma sätt? Det har jag ingen aning om - men det KAN ju bero på att de som kan någon om ämnet faktiskt använder samma terminologi? Är alla läkare samma person eftersom de använder samma termer? Nu gör du dig bara löjlig. Att jag dök upp då jag gjorde, ja, hur ska jag förklara ett sammanträffande? Hur ska jag förklara att just jag hittade en femkrona utanför Willys idag?

Men det är bra att du fortsätter vägra svara på frågor, du gräver bara en allt djupare grav åt svenska Wikipedia för varje korkat inlägg du vräker ur dig. Ingen som läser den här tråden kommer att ta något du säger på allvar.

Jag antar förresten att du och Jost är samma person. Jag menar, han dyker ju bara upp i den här tråden PRECIS när du kom hit och skriver samma saker som du...
Citera
2006-11-09, 02:27
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Snälla du. Archives of Sexual Behavior är världens mest respekterade sexologiska vetenskapliga tidsskrift. Den är för sexologin vad The Lancet är för medicinen. Om du kritiserar den för att vara partisk så bör du nog ha mer på fötterna än någon vag magkänsla om "peddoPOVpushande".

Rahmans artikel från 1988 om varför termen efebofili behövs publicerades av Oxford Journal för University of St Andrews räkning. Om du anser att Oxford Journals peer-review är "peddPOVpushande" till sin karaktär så vill jag gärna ha någon källa på det också.

Dessutom hänvisade jag till Svedins rapport till Socialstyrelsen, där han drar en klar skiljelinje mellan pedofili och hebefili.

Boken med ett stort B när det gäller pedofili, Pedophilia - The Biosocial Dimension, skiljer även den på pedofili och efebofili.

Och ÄVEN om det här skulle vara "dålig vetenskap" (vilket du på intet sätt gett några belägg för) så har Agneta och du inte länkat till någon som helst vetenskap överhuvudtaget, utan endast skrivit sådant som ni själva tycker.

EDIT: Standardverket i USA, Becoming a Sexual Person (Second Edition) av Robert T. Franceur skiljer också på pedofili och efebofili. Skiljelinjen är dessutom intressant, dp den säger "Given today's social context, these behaviors are no longer necessarily viewed as paraphilic or deviant." (Om gerontofili och efebofili)

Det där låter ganska solklart, men eftersom du (Grillo) uppenbarligen inte håller med så skulle jag vilja höra ett svar på ovanstående inlägg. Jag lovar att jag lyssnar.
Citera
2006-11-09, 02:27
Medlem
Citat:
Hur ska han kunna göra det om han inte vet vem DavidK är?

Jämför IP-adresserna (om de nu loggas?) så som han sagt så kan vi ju konstatera att det är han om det nu är han, annars fortsätter ovissheten med en viss poäng till Caine777.

Bara två användare kan kolla ip-nummer, och som sagt HAR JAG FÖR MIG att det handlade om proxyservrar.
Citera
2006-11-09, 02:28
Medlem
Citat:
De respekterade inte andra bidragsgivare, utan ansåg att de själva satt inne med den neutrala sanningen om ett visst mycket kontroversiellt ämne. Dessutom dök användare på användare upp, när en annan blockerats, och diskuterade på exakt samma sätt återigen. Det gick heller inte att kolla om de var samma användare då de (jag kan minnas fel) använde sig av proxyservrar.
Lögn, lögn, lögn, lögn.

Min IP-adress är 193.11.2xx.xx och har alltid varit det, även så på Wikipedia. Jag har aldrig använt mig av en proxy på WP.
Citera
2006-11-09, 02:29
Medlem
Jag har för övrigt inte en susning om vem Jost är, och även om h*n har rätt i sak skulle jag önska att h*n kunde uttrycka sig mer genomtänkt.
Citera
2006-11-09, 02:30
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Bara två användare kan kolla ip-nummer, och som sagt HAR JAG FÖR MIG att det handlade om proxyservrar.
Okej, det kan jag köpa. Men då är det fortfarande osäkert och det enda du har att gå på är att du tycker att de debatterar lika.

Eftersom vi då omöjligen kan konstatera huruvida de är samma person eller inte kan vi ju släppa den frågan och koncentrera oss på den huvudsakliga anledningen till att vi för den här diskussionen. Varför bemöttes (eller bemöts fortfarande inte) deras inlägg i diskussionerna på ett korrekt sätt (fortfarande tid att faktiskt visa att du kan göra det)?
Citera
2006-11-09, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Lögn, lögn, lögn, lögn.

Min IP-adress är 193.11.2xx.xx och har alltid varit det, även så på Wikipedia. Jag har aldrig använt mig av en proxy på WP.

Jag ljuger inte, jag skrev att jag hade för mig, att jag kunde ha fel. Och det verkar jag även ha haft, se http://sv.wikipedia.org/wiki/WP:BIK#DavidK Har jag fel ber jag om ursäkt för det.

Men förklara var alla dessa hebefili"kunniga" kommit ifrån helt plötsligt.
Citera
2006-11-09, 02:31
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Jag har för övrigt inte en susning om vem Jost är, och även om h*n har rätt i sak skulle jag önska att h*n kunde uttrycka sig mer genomtänkt.
Du verkar vara en jyste kille, saklig och brusar inte upp i onödan. Och Cred till dig att du tog dig tid att komma hit och diskutera frågan. Men varför bara göra ett halvbra arbete och enbart säga "Ni vet inte hur wikipedia fungerar" istället för att faktiskt svara på de frågor som har ställts här.

Det HÄR är ju inte wikipedia, det är flashback, och här får du svara precis som du vill och kommer inte bli bannad för att du har en ståndpunkt som strider mot alla andra här.. Så.. kom igen nu...lite svar..
Citera
2006-11-09, 02:33
Medlem
Citat:
Okej, det kan jag köpa. Men då är det fortfarande osäkert och det enda du har att gå på är att du tycker att de debatterar lika.

Eftersom vi då omöjligen kan konstatera huruvida de är samma person eller inte kan vi ju släppa den frågan och koncentrera oss på den huvudsakliga anledningen till att vi för den här diskussionen. Varför bemöttes (eller bemöts fortfarande inte) deras inlägg i diskussionerna på ett korrekt sätt (fortfarande tid att faktiskt visa att du kan göra det)?

För att jag inte orkar, för att jag redan konstaterat att Caine777 är en rättshaverist som tolkar lite som han vill, och är villig att föra en diskussion i evigheter och aldrig beredd att lägga sig, trots att han själv vet att han är överbevisad. Sånt har jag sett alltför ofta på andra diskussionsforum jag har hängt på. Det hade jag orkat med för några år sen, men jag har konstaterat att jag har viktigare saker att lägga mitt liv på än sånt. Exempelvis World of Warcraft, vilket jag tänker lägga resten av natten på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in