Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
I denna händelse har vi fortfarande inte fått några (enligt mig) godtagbara anledningar till att de som blockerades blev det (några trots att de inte redigerat någonting utan bara diskuterat).
De respekterade inte andra bidragsgivare, utan ansåg att de själva satt inne med den neutrala sanningen om ett visst mycket kontroversiellt ämne. Dessutom dök användare på användare upp, när en annan blockerats, och diskuterade på exakt samma sätt återigen. Det gick heller inte att kolla om de var samma användare då de (jag kan minnas fel) använde sig av proxyservrar.
Det försigick fullt krig på diskussionssidan i fråga, varför det var smidigast att blockera användarna som förde kriget.
Allt detta hade kunnat undvikas om vi fått se lite ödmjukhet från båda sidor (jag kan knappast säga att Agneta agerat 100% bra i frågan). Och som sagt har jag redan erkänt att blockeringskommentarerna kanske inte var helt genomtänkta. Att blockeringarna som jag utförde var korrekta står jag dock för, och då ingen hävt blockeringarna verkar det som att konsensus är att blockeringarna också var korrekta.
Vem som helst är naturligtvis välkommen att starta en misstroendeomröstning angående mitt administratörskap på
http://sv.wikipedia.org/wiki/WP:BOA